47- BABY SHOP

871 51 8
                                    

"Diatas permintaan sesetengah orang yang menyuruh author sambung ep dengan cepat so author tunaikan but kalau hambar sorry sangat² so enjoy"

Author Pov

Fariz berjalan keluar dari bilik dan ke dapur dalam keadaan mamai..sampai kat dapur dia ditegur oleh Daniel..

Daniel: good morning sayang awal bangun

Fariz: morning saja bangun awal kejap lagi nak pi shopping tu yang semangat sikit nak bangun awal

Daniel: ooo..macam tu pulak ye pesen sayang baru abang tau

Fariz: ha lain kali tanya kalau nak tau sayang ni dengan lebih dalam

Daniel: ok eh sayang pi mandi dulu lepastu baru makan ye sayang bucuk abang masam² ni

Fariz:(senyum) baiklah suamiku yang wangi

Fariz baru nak masuk bilik Daniel tiba² menahannya

Daniel: eh kejap

Fariz: what

Daniel: sayang dah bagitau yang lain nak jumpa kat mana pukul berapa nak pi dah bagitau semua

Fariz: eh a'ah lah lupa pulak jap sayang whatsapp sekarang lah..abang dah bagitau Hazim ke pi pukul berapa

Daniel: dah malam tadi

Fariz: ouhh ok

Fariz berjalan masuk dalam bilik dan terus ke meja kecil di sebelah katil..dia mencabut wayar telefon dan tutup suis..dia buka password dan tekan aplikasi WhatsApp dan terus tekan ke group..

Aku
Asalamualaikum semua jangan lupa pukul 10 jumpa kat Alamanda mall Putrajaya

Amin
Waalaikumussalam baik tengku roger and out

Rafael
Waalaikumussalam baik tengku

Lepas semua dah jawab aku tutup telefon dan masuk bilik air dan apa lagi mandilah dah pukul 9:20 PM...

Rafael situasi

Rafael keluar dari bilik lepas mengejutkan Khai dan sekarang dia kena kejutan semua kawan² dia..lepas masuk satu satu bilik dan dia dah memastikan semua kawan² bangun dia masuk ke bilik semula dan menunggu Khai yang tengah mandi..

Beberapa minit kemudian Khai keluar dengan bertuala lilit kat pinggang.. Rafael yang menengok menelan air liur tak tahan dia boleh stim ni kalau lama² kat sini.. Rafael terus capai tuala masuk dalam bilik air dengan kalut..Khai garu kepala tengok telatah Rafael tadi..

Khai terus pakai baju dan turun bawah nak buat sarapan..dia ke dapur dan dia ke rak penyimpanan makanan yang penuh dengan makanan dari makanan ringan sampai makanan yang berat..dia mengeluarkan bihun dalam plastik dan rendam dalam mangkuk kat singki..lepas 5 minit macam tu bihun tadi dah kembang sikit baru Khai keluarkan bahan² lain nak masak bihun goreng..

Contoh bahan yang dia keluarkan udang, sotong, cili, bawang, taugeh dan banyak lagi..dia dengan cekap menghidupkan api dan dan letak kuali..dia masuk bihun dalam kuali dan dia terus masak..

20 minit kemudian

Lepas bertungkus lumus masak yang tak seberapa susah tu dia mengeluarkan mangkuk dan isi bihun dalam mangkuk..dia letak mangkuk atas meja dan dia menyediakan pinggan dan cawan siap buat air lagi teh o panas kurang manis itu penting...tak lama dia hidang semua kawan² dia turun dan terus ke dapur..

CEO FAMILYWhere stories live. Discover now