58

675 42 4
                                    

Azlif Pov

Aku pagi ni bersemangat bangun lepas je solat subuh aku terus mandi lepastu bersiap kejap lagi bodyguard tengku nak sampai..

Aku siap mandi semua pakai baju seluar sikat rambut pakai wangi² lepastu keluar dari bilik..terus ke dapur kat dapur mak dah siap masak breakfast untuk aku dan hidang atas meja..aku ambik tempat dengan duduk depan mak..

Mak: amboi ceria dia pagi ni

Aku: eh of course

Mak: dah cepat makan kejap lagi diorang nak sampai

Aku: baiklah mak

Aku makan dengan berselera pagi ni..lepas makan dan basuh pinggan semua aku berjalan ke luar rumah dan pakai kasut..

PIN PIN!!

bunyi hon kereta dari luar menandakan diaorang dah sampai..aku terus bersalam dengan mak dan cium pipi dia.. sempat dia pesan kat aku "baik² kerja dengar kata tengku buat apa yang dia suruh jangan kecewakan dia" aku cuma angguk tanda faham dan cium sekali lagi pipi mak..aku sempat melambai tangan pada mak dan terus masuk dalam kereta Alphard..

Kereta mula bergerak dan keluar dari kawasan perkampungan terus ke jalan besar.. perjalanan memakan masa hampir 25 minit jugak nak sampai..

Setelah menempuh perjalanan yang tak lama jugak akhirnya kitaorang sampai jugak..fuhhh nak sampai kat rumah kena naik bukit.. lepastu baru sampai rumah boleh tahan rumahnya besar..

Kereta dah berhenti dan pintu dibuka..aku keluar bersama bodyguard dan berjalan ke pintu utama rumah..aku melihat keliling cantiknya ada taman bunga, air pancut, kolam ikan dan macam² lagi memang rumah idaman aku betullah..

Aku mengikut bodyguard dari belakang masuk dalam rumah.. kitaorang terus ke ruang tamu dan aku nampak tengku Fariz tengah minum sambil baca majalah..

Bodyguard: tengku (tunduk)

Bila aku tengok diorang tunduk aku automatik tunduk sekali.. tengku baru tersedar dan segera meletakkan cawan dan majalah atas meja..

Fariz: kamu berdua boleh pergi

2 bodyguard tadi yang iringi aku mengundurkan diri dan terus hilang.. tinggalah aku sorang kat sini..

Fariz: kamu apa khabar azlif dah breakfast

Aku: dah tengku kat rumah tadi

Fariz: ouhh mak masak ape

Aku: nasi goreng

Fariz: ouhh ok saya ingatkan kamu belom breakfast lagi takpelah kalau kamu dah breakfast saje tanya so kamu dah ready dengan tugas kamu yang akan saya bagi

Aku: dah tengku

Fariz: ok jom ikut saya

Tengku Fariz berdiri dan terus berjalan keluar rumah aku hanya ikut dari belakang.. semua yang lalu depan kitaorang semuanya tengok² aku rasa segan pulak tiba²..

Fariz pov

Aku mula bagitau dia satu persatu dan setiap bahagian rumah mula dari depan, belakang, kiri dan kanan..kitaorang dah berjalan agak lama tadi..bagi aku lama lah penat pulak tu yelah aku ni kan pregnant so cepat penat kalau berjalan walaupun kat kawasan rumah je..

Aku dengan azlif duduk sekejap kat kolam ikan bukan duduk dalam kolam ye atas kolam kat belakang rumah nak hilangkan penat aku ni..

Aku dengan azlif duduk sekejap kat kolam ikan bukan duduk dalam kolam ye atas kolam kat belakang rumah nak hilangkan penat aku ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
CEO FAMILYWhere stories live. Discover now