27- WEEDING DAY

1.8K 69 2
                                    

Daniel Pov

7:50 AM

Rumah mama papa Daniel

Hari ni aku rasa sangat teruja sebab hari yang aku nanti²kan dah tiba iaitu hari dimana aku dengan Fariz disatukan menjadi pasangan suami isteri arghhhh tak sabarnya nak akad..malam tadi aku hantar Fariz ke rumah mama daddynya.. malam tadi aku tak boleh tidur sebabkan hari nilah..

Aku mandi dan bersiap dan turun ke bawah..turun je aku nampak mama dengan papa tengah breakfast..

Aku: good morning mama papa

Mama&papa: morning

Mama: wah ceria nampak

Aku: of course hahahaha

Aku menuju ke dapur dan duduk di depan papa..papa tersenyum melihat aku yang senyuman tak lekang kat bibir...

Papa: amboi nampak sangat tak sabar kamu ni Daniel

Aku: mestilah papa hari nikan hari bersejarah buat Daniel dengan Fariz

Papa: ye papa tau

Mama yang baru selesai memasak nasi goreng duduk di sebelah papa dengan membawa air dan nasi goreng tadi..mama menuangkan nasi untuk aku dengan papa..aku baca doa dan kitaorang pun makan.. selesai makan aku naik ke atas dan masuk ke dalam bilik nak tengok muka dah bangun ke belom..

Masuk je dalam bilik aku nampak Mika yang duduk tapi mata masih pejam..aku datang dekat kearah Mika dan duduk di sebelah dia..

Aku: good morning anak daddy

Mika: good oning daddy (menggeliat)

Aku: jom mandi lepastu kita breakfast

Mika:(angguk)

Aku mengangkat mika masuk dalam bilik air..aku tanggalkan semua pakaian Mika dan mandikan dia dalam tub..

Lepas siapkan Mika dah pakai baju apa semua aku bawak Mika turun dan terus ke dapur..aku mengeluarkan sekotak makanan kegemaran Mika dan membancuh nya..aku tuang dalam mangkuk dan bagi kat Mika..Mika makan satu persatu suapan yang aku bagi..lepas Mika habis makan dan membasuh mulutnya aku bawak Mika ke ruang tamu..kat ruang tamu ada papa dengan mama tengah berborak..

Aku meletakkan Mika di sofa dan membuka tv cerita Omar Hana..

Sementara tengku Fariz Pov

Mama: Fariz kamu dah breakfast

Aku: dah tadi

Mama menegur aku yang baru keluar dari dapur..sebab tadi aku bangun pukul 8:30 so mama dengan daddy dah breakfast tinggal aku je belom tu yang mama tegur tu..haihhhh tak sangka masa yang ditunggu tunggu dah pun tiba..tak lama lagi aku bakal jadi isteri orang iaitu tak lain tak bukan jadi isteri tengku Daniel..

Malam tadi lepas Daniel hantar aku balik rumah mama daddy aku terus masuk bilik dan mandi apa semua..lepas aku pakai baju aku terus baring kat katil dan tak lama kemudian telefon aku berdering aku tengok nama Daniel..ala rindu lah tu hahahah...baru sejam lebih aku takde kat sisi dia dah rindu..

Aku ke ruang tamu dan duduk di sebelah mama..mama dengan daddy memandang aku dengan wajah yang ceria..mama memegang tangan aku dan menggenggam erat sambil mengusap-usap lembut..

Mama: tak sangka anak mama ni akan nikah kejap lagi rasa macam cepat betul masa berlalu

Daddy: nanti kalau dah berkeluarga nanti jangan lupa melawat kitaorang kat sini ye

Aku: ea mesti kalau boleh hari² Fariz nak datang sini nanti

Daddy: nanti kalau dah kahwin nanti jangan tegas sangat tau dengan Daniel..jaga diorang elok² macam mama daddy jaga Fariz ye sayang

CEO FAMILYWhere stories live. Discover now