53-surprise

896 43 6
                                    

Daniel Pov

Lepas 2 hari Fariz ditahan kat hospital doc baru bagitau yang hari ni dia boleh balik..aku sekarang tengah berkemas dia punya baju kotor letak dalam beg..

Si Fariz tengah bersiap disebabkan tangan belah kiri dia masih tak sembuh dia pakai tongkat.. semua bodyguard aku tengah tunggu kat bawah kat lobi tunggu kitaorang turun..

Aku: sayang dah siap ke

Fariz: dah

Aku menoleh kearah Fariz dan fulamak cantik gila pakaian dia dan comel sebab dia pakai baju saiz besar..6 bodyguard tolong angkat barang Fariz dan kitaorang semua turun..

Sampai bawah keluar dari lif beberapa kakitangan doctor berbaris kiri dan kanan kitaorang siap pegang bunga lagi.. kitorang berjalan dan berhenti depan pengarah hospital dan ahli jawatankuasa hospital..

Pengarah hospital cina..

Pengarah: terima kasih tengku Fariz tengku Daniel sebab memilih hospital kami jadi tempat perubatan tengku

Fariz: sama²

Ahli jawatankuasa pengarah yang berdiri sebelah pengarah bagi satu buku kepada kitaorang dan pen hitam..

Pengarah: kalau boleh..boleh tengku berdua tanda tangan kat sini

Aku tanpa banyak cakap terus tanda tangan lepastu bagi kat Fariz..lepas Fariz dah tanda tangan buku tadi diserahkan balik pada ahli jawatankuasa dan kitaorang diajak untuk tangkap gambar katanya buat kenangan pengarah yang cakap..

Lepas tangkap gambar kitaorang bersalam lepas tu masuk kereta.. kereta aku satu depan ada 3 kereta belakang ada 5 kereta sebagai eskot termasuk kereta 6 bodyguard diorang bawak 2 kereta so campur sekali..

Aku yang drive kereta..aku start enjin terus gerak..aku sebenarnya dah beli rumah sebelum kes Fariz kena serang haritu cuma kunci rumah tak dapat lagi so sekarang ni aku terus gerak pi rumah yang aku beli tu..tak sabar nak tengok reaksi Fariz mesti dia happy..

30 minit kemudian

Aku memasuki satu simpang jalan dan masuk ke satu jalan..sampai di depan rumah agam pintu pagar dibuka oleh bodyguard aku..Fariz kat sebelah tertidur so dia masih tak perasan lah..aku parking kereta depan pintu rumah dan kejutkan Fariz..

Aku: sayang..sayang bangun kita dah sampai

Fariz:(gosok mata) ehmmm (menggeliat) dah sampai?

Aku: ye dah jom turun

Bodyguard membukakan pintu kereta dan aku dengan Fariz turun Mika Rafael dukung..

Fariz:(pelik) aikk abang kata dah sampai

Aku: yelah dah sampailah ni

Fariz: eh rumah sape pulak ni abang

Aku:...

Aku tak menjawab soalan Fariz sebaliknya ada seorang lelaki datang kearah kitaorang..

??: Tengku (tunduk)

Aku dengan Fariz menoleh dan melihat kimi kawan aku berdiri sambil menundukkan sedikit kepalanya..

Fariz: aik kimi awak buat apa kat sini

Kimi: tengku nah

Kimi bagi satu kotak kecil kepada Fariz..Fariz dengan pelik mencapai kotak yang dipegang kimi.. sekarang kotak tu kat tangan Fariz..Fariz dengan perlahan membuka kotak tersebut dan dalam kotak tersebut ada sebuah kunci.. kunci yang dibuat dari emas..

Fariz: kunci apa ni ha?

Kimi: tengku maafkan saya tapi sepatutnya soalan tu tengku kena tanya pada suami tengku sendiri

CEO FAMILYWhere stories live. Discover now