64 - BERSALIN

1.4K 56 6
                                    

Fariz pov

Hari yang semua tertunggu tunggu akhirnya tiba hari dimana aku bersalin..2 hari lepas aku sampai kat sini sebab kena serah diri dan aku ditempatkan kat bilik VIP atas permintaan Daniel

Doctor yang akan sambut baby aku ni nanti doc yang selalu buat check up aku kat klinik dia baru sampai pagi tadi..pihak hospital cakap mungkin aku akan bersalin petang pukul berapa tak tau.. tadi ada satu doctor masuk bilik aku dan bagi aku beberapa suntikan dan check keadaan aku..

Sejak aku masuk hospital ni Daniel tak lekang dari berada kat sisi aku..Mika hantar kat rumah mama papa dan now Daniel pi beli sarapan..

Skip petang

Beberapa orang doctor masuk dalam bilik aku termasuk doc yang selalu check up aku dia ketua bagi proses kelahiran anak aku nanti.. Daniel berdiri dan pegang tangan aku erat..

Doc: asalamualaikum tengku ber2 sihat

Aku: alhamdulillah kitaorang sihat

Doc: so dah bersedia tengku Fariz

Aku: dah

Doc: ok now kami akan bagi tengku ubat tidur dan bius supaya tengku tak rasa sakit masa kami bedah nanti ok

Aku: ok

Daniel: doc boleh tak kalau aku teman Fariz nanti kat dalam

Doc: sure boleh

Daniel: thanks

Aku disuntik ubat tidur dan katil aku dibawa keluar bilik aku.. doc berhenti depan bilik bedah dan tak tunggu lama ubat tidur tadi berjalan dalam badan aku dan mata aku semakin lama makin berat dan terus gelap..

Author Pov

Daniel memakai baju plastik warna biru sama dengan semua doctor.. sebelum diorang masuk ke bilik bedah diorang semua berdoa dulu semoga proses bersalin ni berjalan dengan lancar..

Semua doc termasuk Daniel masuk ke bilik bedah dan mengelilingi Fariz.. doctor memasang tirai penghadang pada Fariz dan baru Fariz diberi ubat bius..

Doctor mula mengambil pisau bedah dan potong di perut Fariz Daniel memegang erat tangan Fariz di sisi... selepas doc membedah perut Fariz beberapa orang doc menolong membuka potongan tadi sehingga potongan tadi jadi besar..

Doctor mengambil satu tiup dan sumbat kat tempat air ketuban Fariz dan tiup tadi mula menyedut air ketuban Fariz..bila dah habis air ketuban di sedut doctor mula mencari posisi kepala bayi..bayi kebiasanya sudah berada dibahagian pinggul dengan posisi kepala mengarah ke bawah. Namun, bayi juga masih boleh di dalam posisi songsang so doctor lebih berhati-hati dalam aspek ni..

Bila dah jumpa posisi kepala bayi doc dengan pelan² mengeluarkan kepala bayi dengan membolak balik untuk lebih mudah nak dikeluarkan.. dengan teliti doctor sedaya-upaya nak keluarkan bila dah kepala dengan bahu dah keluar doctor baru keluarkan anggota yang lain..bila bahagian bawah baby dah keluar beberapa orang doc dah bersedia dengan kain untuk menyambut baby..

Uwekkk!!

Uwekkk!!

Uwekkk!!

Dan alhamdulillah bila suara tu bergema je semua yang ada kat bilik bedah tu semua gembira sebab baby dah keluar!!! Baby disambut oleh doctor bertugas dan  dibersihkan.. Daniel menangis sambil mengucup ngucup tangan isterinya yang tak sedarkan diri...satu dah keluar tinggal satu lagi..macam tadi proses keluar bayi masih berjalan dan alhamdulillah baby ke2 dah keluar..

Uwekkk!!

Uwekkk!!

Bila baby kedua dah keluar semula doctor menghembuskan nafas lega akhirnya berjaya jugak pembedahan ni.. doctor yang menyambut baby Fariz tadi mula menanggalkan mask..dia baru nak ucap tahniah kat Daniel dah ditahan oleh sorang doctor.

CEO FAMILYWhere stories live. Discover now