9

2.4K 102 3
                                    

author POV

Hari ni adalah hari dimana Tengku Daniel dan Tengku Fariz berkerja.. tengku Daniel bangun terlebih dahulu dari Fariz..dan mereka berdua siap mandi dan pakai uniform kerja..

dan mereka berdua siap mandi dan pakai uniform kerja

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Uniform tengku Fariz)

   (Uniform tengku Daniel)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Uniform tengku Daniel)

Semalam lepas balik rumah perents Fariz dia sempat mengambil baju kerjanya di biliknya.. mereka berdua keluar dari bilik dan terus ke dapur.. sarapan siap terhidang tinggal nak makan je.. selepas sarapan mereka berdua ke bilik Mika..masuk ke dalam mereka melihat yang Mika masih lagi tidur.. mereka berdua datang dekat kat katil Mika..dan Daniel mengambil peluang mencium pipi anaknya..Fariz pulak mencium dahi dan pipi Mika.. mereka berdua pusing ke belakang dan berjalan keluar dari bilik tersebut..baru nak keluar tiba² mika memanggil Fariz dengan sebutan"mama"..Fariz pun kembali ke katil Mika dan menepuk peha Mika menyuruhnya tidur tapi sebaliknya terjadi..

Mika menggengam tangan Fariz kuat dan tak bagi Fariz menjauhi nya..Fariz buntu tak tau nak buat apa..dahlah pukul 8 nanti nak masuk kerja.. sekarang dah pukul 7:40 lagi 20 minit je nak masuk kerja.. akhirnya Fariz mengangkat mika dan menggendong nya.. Daniel mengikut Fariz keluar dari bilik Mika dan mereka duduk di ruang tamu..

Mika nampakkan dah mencelikkan mata..

Fariz: good morning Mika

Mika: good oning mama daddy

Fariz dengan Daniel tersenyum.. alahai comelnya dia cakap macam tu..

Daniel: Mika anak daddy..Mika hari ni kena duduk rumah ok sebab mama dengan daddy nak pi kerja

Mika: anak ika nak mama

Mika memeluk leher Fariz kuat sampai hampir tak bernafas.. Daniel tak tau nak buat apa sekarang.. akhirnya Fariz bagi cadangan..

Fariz: macam nilah awak saya bawak Mika pi pejabat saya nanti tengahari awak datang ofis saya

Daniel: ok..saya datang

Fariz: ok sekarang anak mama kena mandi dulu

Mika: yeahhhhh..ikut mama

Selepas Mika mandi Fariz dengan Daniel keluar dari rumah dan menuju ke lif..sampai di tempat parking.. Daniel membukakan pintu untuk Fariz tapi Fariz tak masuk..

Daniel: awak masuklah saya hantar awak pi syarikat

Fariz: takpe wak sebab tempat kerja awak jauh dari syarikat saya so tadi saya dah call saya punya driver kejap lagi dia datang

Daniel: la..takpelah saya hantar awak lagipun bukan jauh pun

Fariz: ala takpe saya boleh pi dengan driver saya awak pi lah kerja dulu ye ok

Daniel: emmm..

Fariz: ala janganlah merajuk

Daniel: emmm

Tiba²...

CHUP!!!

Satu ciuman hinggap kat pipi Daniel..naik merah muka Daniel tapi dia cuba cover..

Fariz: dah tak merajuk kan

Daniel: pandai sayang pujuk abang ye

Fariz: apa ni ber abang sayang ni

Daniel: kenapa tak suka ke

Usik Daniel dengan senyuman nakalnya..

Fariz: ishhhh..awak ni dah pi masuk kereta sana nanti lambat pulak masuk kerja nanti

Daniel: yelah sayang ku

Daniel sempat mencium bibir Fariz sebelum masuk ke kereta..dia melambaikan tangannya ke arah Fariz dan Fariz membalasnya..tak lama lepas Daniel pergi satu kereta BMW warna hitam berhenti di depan Fariz.. seorang lelaki keluar dari kereta dan membukakan pintu untuk Fariz..

??: Selamat pagi tengku

Fariz: good morning

Fariz masuk ke dalam kereta dan kereta terus pecut ke syarikat..

Skip syarikat

Kereta dah di parking kan tempat khas

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kereta dah di parking kan tempat khas.. pintu kereta di buka dan Fariz keluar dari kereta diikuti 2 orang dibelakang iaitu orang suruhan dia atau lebih dikenali sebagai bodyguard..Fariz berjalan masuk sambil menggendong Mika..ramai mata² yang melihat Fariz dan ada yang mula membuat gosip² hangat..Fariz tak peduli dia terus masuk ke dalam lif bersama bodyguard dan dia terus ke tingkat offices nya..sampai di tingkat offices Fariz keluar dan masuk ke dalam bilik dia manakala Mika di duduk kan atas kerusi dan kerusi tersebut diletakkan di sebelah meja kerjanya..2 bodyguard tadi hanya berdiri di luar di kiri dan kanan pintu..

Amin iaitu PA Fariz masuk ke dalam offices Fariz dan terus mengadap Fariz..dia tak perasan yang ada budak kecil dalam bilik tu..

Amin: good morning tengku

Fariz: good morning amin how are you

Amin: fine alhamdulillah tengku pulak

Fariz: i fine alhamdulillah

Fariz: so kau ada apa² nak bagitau aku

Amin: saya nak bagitau yang pukul 10 nanti tengku ada meeting dengan Dato Shahrizat kat bilik meeting kita

Fariz: ooo..ok

Amin: dan lagi satu yang...

Belom sempat amin teruskan cakapnya dia terperasan yang ada budak sedang bermain main dengan kertas atas meja Fariz...

Amin: ehhhh..anak siapa ni tengku

Fariz: anak Daniel

Amin: lahhh..dah kahwin rupanya

Fariz: belom kahwin lagi ni anak angkat dia je

Amin: oooo..eh mana Tengku tau yang ni anak angkat dia

Fariz: aku taulah sebab dia bagitau aku dah kalau kau dah habis kau boleh keluar dari sini

Amin: ooo...lagi satu tengahari nanti Tengku akan berjumpa dengan Tengku Daniel

Fariz: ooo..ok dah itu je

Amin: dah itu je Tengku saya keluar dulu

Sebelum amin keluar dia sempat memberi satu lolipop kat Mika..Mika ambil dengan senang hati..mika duduk di atas riba Fariz dan menyandarkan kepalanya di dada Fariz..Mika dapat mendengar jantung Fariz berbunyi..bila dia dengar bunyi jantung Fariz dia rasa tenang dan dia memeluk badan Fariz walaupun tak boleh peluk semua...Fariz tersenyum sambil menggosok kepala mika..dia mencium ubun-ubun kepala mika..Fariz mula menghidupkan komputer nya dan membuat kerjanya yang tergendala..

End POV

CEO FAMILYWhere stories live. Discover now