Pagi
Tengku Daniel pov
Aku terbangun dari tidur bila matahari menusuk mata aku..aku menggosok mata aku guna tangan kiri aku sebab tangan kanan aku digunakan Fariz untuk jadi bantal nya..aku tersenyum melihat Fariz diselah..aku mencium pipi Fariz lepastu dahi dia..aku menghidu leher Fariz sambil mencium cium belakang lehernya.. tengah aku leka menghidu tiba² aku merasa pergerakan dari Fariz..dia dah bangun!
Dia menggosok matanya dan memandang aku dibelakangnya..
Aku tersenyum melihat mukanya yang baru bangun tidur..comel pulak dia geram je aku nak je aku gigit dia sekarang..Aku: good morning sayang!!!
Suara riang aku baginya..
Fariz: good morning awak..eh apa sayang² ni
Aku: kenapa bukan ke awak isteri saya
Fariz: bila masa pulak
Fariz sempat mencubit aku kat perut nasib slow aku cuba mengelak tapi tak sempat..
Fariz: bila awak bangun
Aku: ehmmmm...15 minit yang lalu
Fariz: ooo.. sekarang pukul berapa
Aku: jap...(tengok telefon) baru pukul 8
Fariz: ooo..ok
Fariz mengambil tangan aku dan diletakkan di perut nya..aku memeluk dia erat..dia meletakkan kepalanya dekat dada aku..dia masih memeluk Mika..aku menggosok kepalanya..dia mendongakkan kepalanya memandang aku..tiba²
CHUP!!
Terkejut aku..dia tiba² mencium aku..dia tersenyum nampak aku yang terkejut..
Fariz: itu morning kiss
Aku: ooo..ok kalau nak lagi boleh
Fariz: ishhh..awak tak boleh sekali je boleh
Aku: ok nanti saya dapatkan kiss awak tu tapi lama dari yang tadi
Fariz menjeling aku sebelum dia menyandarkan kepalanya di dada aku macam tadi..dia memeluk aku aku memeluk dia di tengah² kami berdua adalah Mika yang masih tak bangun²..
Aku bangun dari katil dan perkara pertama yang aku buat adalah menggeliat..sedap siot menggeliat baru bangun tidur rasa segar sikit badan ni..aku terus masuk ke dalam bilik air dan mandi.. selepas mandi aku ke dapur dan buat sarapan..
Lepas aku menghidangkan makanan aku duduk di ruang tamu menunggu Fariz...tak lama aku duduk tu tiba² aku dengar bunyi tapak kaki dari arah bilik bergerak ke ruang tamu..maka muncullah Fariz dengan menggendong Mika..dua² dah mandi..Mika tersenyum..aku datang dekat kearah Mika dan mencium pipi dia..menolak nolak dia kepala aku sebab aku cium pipi dia rakus..sebab dia ni wangi aku rasa sebab Fariz kot yang mandikan dia siap pakaikan bedak lagi kalau aku..aku tak pakaikan dia bedak terus sarungkan dia baju dan siaplah..
Aku bersama Fariz berjalan ke dapur dan duduk di meja..aku menuangkan Fariz nasi goreng yang aku masak tadi dengan air teh o panas..Mika aku membancuh dia bubur baby dan dia makan dengan selera..
Masa makan Fariz tiba² bertanya kat aku..
Fariz: awak boleh tak nanti kita pi rumah mama daddy saya
Aku: boleh bila nak pi
Fariz: ehmmmm.. tengahari ni boleh
Aku: ok saya ikut je
Fariz: thanks awak
Aku:(angguk)
Lepas makan aku dengan Fariz lepak jap kat ruang tamu..Mika pulak tengah main dengan mainannya..Fariz duduk di sebelah aku dengan tengok telefon..aku pulak tengok tv.. tengah aku tengok tu tangan aku mencari cari tangan Fariz bila dah jumpa aku genggam tangan dia erat dia tak melawan tapi dia membalasnya..
YOU ARE READING
CEO FAMILY
RomanceTengku Fariz Rizky seorang yang peramah dan baik manakala tengku Daniel adalah seorang yang sombong dan beku.. tengku Daniel mula menyukai tengah Fariz sejak terserempak di lif di sebuah syarikat Tengku Fariz.. Mika iaitu anak angkat kepada Tengku D...