Pagi..
AUTHOR POV
Daniel bangun pukul 8 dan dia terus mandi dan bersiap..dia keluar dari biliknya dan dia sempat mengintai bilik anaknya.. manalah tau ada Fariz kan..dia membuka perlahan pintu bilik dan dia melihat Fariz dah takde kat dalam dia hanya nampak anaknya je yang masih nyenyak tidur..dia meneruskan langkah ke dapur..dalam perjalanan tu tiba² dia terdengar bunyi kuali dan macam orang masak kat dapur... Daniel pelik setahunya weekend cik Milah tak kerja so dia mempercepatkan langkah ke dapur..dia berhenti di pintu dapur dan dia dapat melihat Fariz yang sedang memasak sambil pakai apron..Fariz masih tak persatu akan kehadiran Daniel di situ
"Ehem"
Masih tak perasan
"EHEM"
Fariz seakan terkejut dengan bunyi tersebut dia menoleh ke belakang dan melihat Daniel yang bersandar di pintu dapur sambil menyilangkan tangan..
Fariz: good morning Daniel
Daniel: good morning too
Daniel berjalan mendekati meja makan dan dia mengambil tempat..
Daniel: awak masak apa
Fariz:(pelik) "ehhhh..sejak bila mamat ni dah tukar pulak dari kau aku terus jadi awak pelik"
Daniel: ehem..saya tanya awak masak apa
Fariz:(tersedar) ehh.. sorry mengelamun pulak..saya masak telur 3 suku nasi goreng dengan nugget
Daniel:(angguk)
Fariz: Mika dah bangun
Daniel: belom..ni nanti saya nak bawak awak dengan mika keluar
Fariz: keluar? Keluar pi mana
Daniel: jalan² awak ok ke?
Fariz: eh..ok je saya ikut je mana nak pi saya tak kesah
Daniel: baguslah macam tu
Selepas Fariz menghidangkan makanan dia dan Daniel sarapan sama².. selepas breakfast Fariz mencuci segala pinggan mangkuk..dia ke ruang tamu selepas habis mencuci..dia duduk di sebelah Daniel..
Fariz: awak mana awak ambik Mika
Daniel: kenapa awak tanya
Fariz: saja saya tengok macam mika tak pernah langsung jumpa ibu dia
Daniel: aihhhh..ok cerita nya macam ni..saya dulu duduk rumah papa mama saya satu hari saya minta papa belikan saya satu rumah dan papa bercadang suruh beli condo je.. selepas saya berpindah kat sini dan duduk dalam beberapa bulan makin lama makin bosan pulak duduk sorang² so saya bercadang nak ambik seorang anak angkat.. kebetulan pulak masa tu ada orang nak bagi anak dia saya jumpa kat Facebook so saya terus ambik Mika jadi anak saya masa tu umur dia baru 2 bulan masih kecil..so sebab dari situ dia tak pernah dapat rasa kasih sayang seorang ibu..
Fariz: ooo..macam tu.. oklah saya nak mandi dulu
Daniel:(angguk)
Fariz berjalan ke bilik tetamu..nak pi bilik tetamu kena lalu bilik Mika..masa nak lalu tu tiba² Fariz mendengar Mika menangis..dia cepat² masuk ke dalam dan dia lihat yang Mika menangis sambil tangan meraba raba sebelah iaitu tempat tidur dia..Fariz datang ke arah Mika..
Fariz: Mika..
Mika: mama..mama
Dia asyik² sebut perkataan mama sambil tangan meraba raba sebelah..
Fariz:(sentuh Mika) Mika mama kat sinilah
Mika mengangkat kepala dan terus bangun dan peluk Fariz erat..Fariz yang sebelum ni terkaku bila Mika memeluk nya secara tiba² Fariz membalas pelukan Mika..
Mika: mama..ma gi ana (pergi mana)
Fariz: mama keluar kejap je sayang
Cakap Fariz sambil mencium dahi Mika..
Mika: mama angan inggalkan ika orang orang ( jangan tinggalkan Mika sorang²)
Fariz: iya sayang mama tak tinggalkan Mika ok
Mika:(angguk)
Fariz: dah jom mandi
Fariz membawa Mika ke biliknya dan membuaka segala baju dan seluar muka sekali pempers..Mika nampak happy bila Fariz membawanya masuk ke bilik air..Fariz yang dah pun bogel terus masuk ke tub mandi bersama Mika..
20 minit kemudian..
Selepas Fariz siap mandikan Mika dan dirinya..dia pun keluar dari bilik air dan mengambil pakai Mika di bilik tidur Mika..dia menyiapkan Mika dahulu baru dirinya..Fariz mendukung Mika keluar dari bilik dan terus ke ruang tamu..di ruang tamu Fariz melihat Daniel yang kusyuk melihat telefon sampai tak perasan yang ada orang datang..Fariz meletakkan Mika ke bawah..Mika berlari ke arah Daddynya dan dia memeluk daddynya... Daniel terkejut dan telefon nya yang dipegang terlepas dari tangan dan jatuh ke bawah nasib baik ada karpet.. Daniel mencium anaknya..
Daniel: ehmmmm.. wanginya anak daddy ni
Mika: ika aru epas andi (Mika baru lepas mandi)
Daniel: siapa yang mandikan
Mika: mama
Daniel memandang Fariz..Fariz tiba² blushing..dia hanya menundukkan kepala ke bawah.. Daniel tersenyum bila nampak telinga Fariz yang putih tu menjadi merah dia tau yang Fariz tengah blushing.. Daniel menarik tangan Fariz..dan dia menyuruh Fariz duduk disebelahnya..
Daniel:(berbisik) thanks mandikan anak
Daniel tersenyum nakal..Fariz yang mendengar Daniel cakap macam tu lagi merah mukanya..
Fariz:"arghhhhhh!!! Malunya aku sekarang niiiii!! Kenapa dia buat suara macho tu geram pulak aku!!"
Daniel memegang dagu Fariz dan mengangkatnya perlahan..mata Fariz bertemu mata Daniel..Fariz mengelakkan matanya dari bertembung dengan mata Daniel..
Daniel: awak pandang mata saya
Fariz:...
Daniel: awak saya cakap lagi sekali pandang mata saya
Fariz:...
Daniel tiba² dapat satu idea..
Daniel:(senyum nakal) sayang pandang abang
Fariz yang mendengar terus memandang wajah Daniel yang dihadapan nya.. dengan tiba² Daniel mencium bibir Fariz..Fariz terkejut dengan perbuatan Daniel dia terus menolak Daniel lembut dan dia berlari masuk ke dalam bilik.. Daniel lagi bertambah tersenyum..
Daniel: lembutnya bibir dia geram aku
Di dalam bilik..
Fariz terus mengunci pintu dadanya turun naik laju..dia memegang bibir nya..
Fariz: fist kiss aku di curi Daniel (blushing teruk)
Fariz melompat atas katil sambil mukanya di tenggelamkan di bantal..
Fariz: arghhhh.... malunya aku!!!
And POV
Vote and comment.. tq 😘❤️
YOU ARE READING
CEO FAMILY
RomanceTengku Fariz Rizky seorang yang peramah dan baik manakala tengku Daniel adalah seorang yang sombong dan beku.. tengku Daniel mula menyukai tengah Fariz sejak terserempak di lif di sebuah syarikat Tengku Fariz.. Mika iaitu anak angkat kepada Tengku D...