-8-

23.1K 1.1K 111
                                    

Vote atmayı unutmayalım 🧡 keyifli okumalar 🧡

Hepsi arkadaşlarının yüzüne baktı bende hepsine tek tek baktım hepsinin arkasında bir bekleyeni bir dua edeni vardı bu evlatların canı bana emanetti bende bu emanete gözüm gibi bakmak zorundayım annemler bilirdi ki ben ölümle sevgiliyim her zaman derim onlara olurda bir gün içersem şehadet şerbetini tek damla göz yaşı dökmeyin bilinki sizin kızınız vatanı için canını seve seve verdi. Ben ne kadar bunları söylesemde onların gözünde hala küçücük bir kızdım.

-Komutanım sizi burada bırakıyorum.

-Tamam asker.

Haydi vira bismillah ayaklarım toprağa değdiği anda Umay gitmiş Duman gelmişti bakışlarımı Ömere çevirdiğimde dediğimi anlamış olacak ki direk konuya girdi.

-5 kilometre Komutanım.

Bakışlarımı bu sefer Burağa çevirdim oda anlamış hiç uzatmadan söze girdi.

-1 saat 45 dakika komutanım.

Kafa salladım yürümeye başladım tim gene geyik muhabbeti yapıyordu kafamda planı kurmaya çalışıyordum bir yandan etrafı gözlemliyor herhangi bir hareketlilik aramaya çalışıyordum aradan geçen zaman diliminde mağraları net görebilecek bir yere konumlandık uykudayken girip alacaktım 6 ay geçirmiştim bu bok yuvalarında bilirdim kaçta kalkacaklarını kaç nöbetçi koyacaklarını hepsini mıh gibi kazımıştım aklıma.

-Sabaha karşı girip alıyoruz Emir sen herzamanki gibi net görebileceğin bir yerde konumlanıyorsun şimdi ben nöbet tutuyorum sizde uyuyorsunuz anlaşıldı mı.

-Emredersiniz Komutanım.

Kayaların birine sırtımı yaslamış yarını düşünüyordum neler olacağını sürekli dua ediyordum aslanlarıma birşey olmasın diye duyduğum çıtırtı ile arkamı döndüm Enes yanıma geliyordu.

-Komutanım uyku tutmadı yanınıza gelmek istedim müsadeniz var mı?

-Gel aslanım gel.

Enes yanıma oturdu uzun bir süre sessizlik hüküm sürdü bu koskoca arazide biliyordum kimse uyuyamıyor biraz olsa dinlenseler yeterdi Enes birşeyler söylemek için kıvranıyordu bakışlarımı ona çevirip gözlerimi yavaş bir biçimde açıp kapattım.

-Komutanım nasıl denir nasıl başlanır bilmiyorum ama söylemem gerek ben daha 3 günlükken anam ölmüş gitmiş babam zaten yok kaldı birbaşıma ee hal böyle olunca yetiştirme yurdunda büyüdüm oradan çıktım okudum asker oldum.... Sonuç buradayım sizden bir ricam olacak Komutanım.

-Et bakalım Enes.

-Komutanım olurda bir gün şehit düşersem benim bankada birikmiş bir param var ne harcayak bir anam nede ailem var o parayı kız çocuklarını okutmak için kullanın.

- Bak Enes ne seni nede diğerlerini kardeşimden ayırmam olurda beni ailenden bir abla bir kardeş olarak görürsen çok sevinirim sende timde benim can arkadaşlarımsınız bu yaşadıklarını silemem belki unutturamam buda senin hayattaki imtihanın olmuş isteğine gelecek olursak sen nasıl istersen öyle olsun

-Sağolun Komutanım.

Sonrası gene sessizlik insanların imtihanları sınavları zor oluyordu Allah hiç bir kuluna çekmeyeceği derdi vermezmiş Rabbim bu sınavların yüzü suyu hürmetine ayaklarına taş değdirmesin bir anda Enesin kafası öne düşünce ona baktım uyuya kalmıştı herhalde kafasını omuzuma dayayıp bekledim görev saati yaklaşıyordu timdekiler birer birer kalkmaya başladılar hepimiz mevzilenip bekledik ne gelen vardı ne giden şafak sökmüştü kafam iyice allak bullak olmaya başladı bu uğursuz sessizlikte neyin nesiydi böyle biraz daha bakındıktan sonra.

DAĞLARIN ARDINDAKİ DUMAN Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin