Yağız'ın o gün içinde 101 öğrenemeyeceğini anlamıştık bu sepeble yemek söyleyip oturmaya karar vermiştik.Aslında Yağız ve Gediz bu fikri ortaya attığında fazla düşünmeden onaylamıştım çünkü eve gidip ders çalışmak gözümde büyümüştü ve iyi bahane bulunca bunu kullanmak istemiştim.
Yemeklerimizin gelmesini beklerken Gediz'le sohbet ediyordum.Her ne kadar buna şaşırsam da dizi film zevklerimiz çok benziyordu ve bu konuda konuşmaya bayılırdım.Gediz Yağız'ı kolunun altına almıştı,Yağız da elindeki telefondan bir araba yarışı oynuyordu.Ben tekli koltukta otururken Boran da yan tarafımdaki tekli koltuktaydı.Gediz'le izlediğim şeylerden bahsederken ikisi de umrumda değildi.O an Gediz yakın arkadaş sıralamamda emin adımlarla yükseliyordu.
"Banana Fish izlerken ben de çok ağladım,haklısın."
"Ben Boran'ın yanında izlemiştim son bölümleri dönüp bakmadı bile o biraz zevksiz."
Dedikleri ile dönüp Boran'a baktım.Umrunda değilmiş gibi omuz silkmişti.
"Tarzım değil sadece."
"Ne ki tarzın?"sorduğum soruya düşünmeden cevap verdi.
"Ne biliyim bilim kurgu,aksiyon,fantastik falan.Normal insanların oynadığı filmler.Animasyon da sevmem.Küçükken de izlemezdim."
Elimde olmadan sordum"Cin misin?"
Yağız da sonunda kafasını telefondan kaldırıp konuşmuştu"Atahan çok sever animasyon falan izlemeyi.Fantastik de çok izler.Değişik bir izleme zevki var."
O konuşurken kapı çalmıştı,büyük ihtimalle yemekler gelmişti.Gediz kalkıp kapıyı açmaya gitti.
"Değişik bir tarzım yok sadece her çiçekten bal alan bir arıyım."
"Yaa ne demezsin eşek arısı."
Yağız'a gözlerimi devirip masaya geçtim.Gediz de yemek poşetlerini masaya koymuştu.Oturup onları beklemeye başladım.Başkalarıyla yemek yerken onlar başlamadan başlayamıyordum.
Sonunda hepsi oturup yemeye başladığında ben de başladım.Yavaş yediğim için onlar yemeklerini neredeyse bitirirken ben hâlâ yarısındaydım.Sofrada tek kalıp yemek yemek istemediğim için hızlı hızlı yemeye başlamıştım ki yemek bir anda boğazıma kaçmıştı.Boran bir anda kalkıp sırtıma vurmaya başlarken ben gözlerim yaşarana kadar öksürüyordum.Nefesim sonunda düzene girdiğinde Boran da yerine geçmişti.
Yağız sinirle konuştu"Atahan yavaş yesene.Atlı mı kovalıyor peşinden."
Çok fazla öksürdüğüm için sesim hâlâ yerine gelmemişti"Sofrada tek kalmamak için,çok hızlı yiyorsunuz."
Hâlâ hafif hafif öksürdüğümü gören Boran sırtıma hafifçe vurarak"Ben seni beklerim,ye."demişti
Dedikleri ile Yağız ve Gediz birbirlerine bakıp sadece ikisinin anlayacağı bir gülüş atmışlardı.Ne olduğunu anlamasam da"Tamam,yavaş ye."diyerek yemeğime dönmüştüm.
Bir süre sonra Gediz ve Yağız yemeklerini bitirmiş ve koltuğa geçmişlerdi.Boran ise beni bekler gibi daha yavaş yiyor,lokmalarını bile daha çok çiğniyordu.Telefonunun çalması ile çatalını kenara bırakıp cebinden telefonu çıkardı.Kim arıyorsa gördüğü anda yüzü gülmüştü ve"Efendim güzelim."diyerek telefonu açmıştı.
Hitap şekli beni şaşırttığı için ağzımda yemekle bakakaldım.Sevgilisi mi vardı?.Yağız da hissetmiş gibi hafifçe bu tarafa dönmüş Gediz'in kulağına bir şeyler fısıldamasıyla yine gülerek önüne dönmüştü.
Yemeğimi yemeye devam etsem de bir kulağım da Boran'daydı.Neden bilmiyorum ama sevgilisi var mı yok mu merak etmiştim.
"İyiyim bebeğim yemek yiyordum.Sen yedin mi yemeğini?"
"......."
"Afiyet olsun bir tanem.Ben de seni özledim.Bilmem gelebilir miyim tatilde."
Uzak mesafe ilişkisi miydi?Kesin ayrılırlardı.
"Ben de seni seviyorum.Anneni üzme görüşürüz."
Telefonu kapattıktan sonra gülümseyerek bana döndü"Yeğenim de çok seviyor beni."
"Haaa öyle yani."
"Anlamadım."
"Yok yani sen öyle konuşunca sevgilin falan sandım da ondan öyle dedim."
Yine anlayamadığım bir şekilde gülümsedi.Ben mi salaktım onların kendi aralarında bir yüz tanıma sistemi mi vardı bilmiyordum.
"Sevgilim yok,şimdilik."
Şimdilik?
"Flörtün de mi yok?Okulda herkes sana aşık elini sallasan ellisi."
"Ellisini istemiyorum,birini istiyorum."
Omuz silktim"Git al o zaman."
Yemeğime döndüğümde bir süre daha bana baktı.Sanki bakarken"Salak mısın?"der gibiydi.
Yağız yüzünden eksik olmayan çakal gülümsemesi ile yanıma geldi"Geçen gün Ozan seni sordu."elimde olmadan gözlerimi devirdim.
"Öldü deseydin."
"Diyecektim de diyemedim işte,yumuşak kalbim sağ olsun.Elini görmüş nasıl olduğunu sormaya geldi."
"Sağ olsun,eksik olmasın kanatsız melek."
Dediğime gülerek yanıma oturdu.
"Haftaya doğum günü varmış gelir misiniz dedi kıramadım."
"Ben gelmem."
"Beni o kurtlar sofrasına yalnız mı göndereceksin."
Bir şey dememe kalmadan Gediz de yanımıza geldi.Dağ ayısı modunu açmaya hazırlanıyor gibiydi.
"Ozan kim?"
"Mühendislikten bir arkadaş tanımazsın.Hazırlıkta aynı sınıftaydık.Atahan'dan hoşlanıyordu."
Gediz kısa bir baş sallama verdi.Rahatlamış duruyordu onun aksine Boran ise masaya biraz daha yaklaşmıştı.Tüm odak bendeyken konuştum"Benden hoşlanmıyordu.Sadece takılacak birini arıyordu."
"Çocuk sen hasta olduğunda arayıp çorba yapmayı bile teklif etti sen tersledin çocuğu."
"Benimle dalga geçiyordu çünkü.Hem insan arkadaşına da çorba yapar ki,benden hoşlanması için bir sebep yoktu."
"Kandır sen kendini."diyerek Gediz'e döndü"Sen de gel derdim ama fazla kişiyi istemiyor partide.Yakın oldukları gelecekmiş."
"Mühendislik fakültesinin yarısı yani."diye mırıldandım.
"Bilmiyorum Yağız.Seni yalnız bırakmak istemiyorum.Gelirim sanırım."
"Elbette geliyorsun."bunu dedikten sonra geleceğim yoksa da gelmezdim o da bunu fark etmiş gibi"Yani gelirsin sen sözünün erisin anlamında söyledim."diyerek toparlamaya çalıştı.
"Sen de hoşlanıyor musun ondan?"Boran'ın soruna cevabım çok netti.
"İlk olarak o benden hoşlanmıyor ikinci olarak ben de ondan hoşlanmıyorum.Böyle şeylere de inanmam zaten de neyse."
Kırılmış gibiydi"Neden ki?"
"Öyle işte,genel.Saçma geliyor."
Benim bu konu hakkında konuşmaktan hoşlanmadığımı bilen Yağız konuyu kapattı ve başka bir şey hakkında konuşmaya başladı.Bir süre daha konuştuk,yemekten sonra aniden sessizleşen Boran neredeyse hiç konuşmamış sorulan sorulara da kısa cevaplar vermişti.
En sonunda saatin geç olması ile kalkıp eve gitmiştik.Uyku tutmamıştı ben de tüm gece oturmuş yarım bıraktığım maketimi bitirmeye çalışmıştım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
buralar gitsin sen gitme/bxb
Ficción Generalinsan bastırdığı duygunun esiri olur. 9.01.22 #1 boyxboy