Bölüm-23

1.9K 87 1
                                    

Sümüklü benim çocukluk arkadaşım. herşeyimi bilirdi. hep beraber gezer beraber yer içerdik. öyle her kız gibi 'ay pişti olduk napıcaz' dertlerine girmez aynı eşyaları alırdık. İNADINA. kardeşim gibiydi.

"yaa sümüklü ya sen beni arayıp sorma bir kapımı çalma sonra sümükü. siktir pezevenk ." diyip gülmeye başladı.

"Ya sümüklü yapma biliyon işte."

Biliyordu. herşeyi biliyordu annemin gidişini , annem gittikten sonra o evden taşınmamızı . yok lan herşeyi bilmiyormuş. Cem'i , Çağrıyı , babannemi.

"Bildiğim şeyler ortada sen bizim aşktan uzak insan enişte yapmışın haberimiz yok ." Merve'ye söylesem mi ki ?

"Merve öyle değil aslında ya . ya kimseye birşey anlatamıyorum şiştim artık konuşalım ." Merve'den asla sır çıkmazdı biliyorum.

"Olur kardeşimm ne oldu ki ?"

"Okul çıkışı bize gelsene ya da Neriman annem rahat bırakmaz eve haber veriyim dışarda oturalım olur mu ?"

"Birincisi o kadar bekleyemem ikincisi öğlen arası anlatıyorsun , üçüncüsü Neriman anne kim lan ?!"

"Duru ve yanındaki ders başladı."

Heh geldi bizim kavonez gözlüklü matematikçi. adı neydi bunun ya heh buldun 'Serkan'. ismi yakışmıyor ya kovonez gözlüklü daha çok yakışıyor ona. Ama neyse bu gün dersi dinleyelim bakalım .

"Duru kalk yap soruyu." ya lisedeyiz lisede ne tahtaya kalkması. içimden hocaya hatim indirerek çıktım tahtaya Allah'tan kolay soruymuş. gerçi bana hepsi kolay da. ya yine benim ego tavana çıktı napıyor ki orda ?

Sırama. Geçip oturdum. saçma sapan sorular konular ve bir sürü başka şeyler derken zil çaldı şükür.

"Kanka kalk bak seni kimle tanıştırcam." off hiç sevmem tanışma fasıllarını.

"Emirr" o kim ya

"O kim sümüklü ?"

"Enişten senin varsa benimde var "

Of of

"Efendim güzelim."

"Bu sana bahsettiğim çocukluk arkadaşım Duru , Duru buda 2 yıllık sevgilim Emir." Oha iki yıl yok bana göre değil.

"Hayatım yeni arkadaşlar mı edindin?"

Hayatın batsın senin Cem !

"Yok bu çocukluk arkadaşım Merve , Emir'de onun sevgilisi. "

"Memnun oldum "

"Bende "

Bunlar kim diyor farkında bile değildim çünkü telefonumda arayan kişinin şokundaydım. Ağlamaya başladım.

"Duru iyimisin ? "

"Duru"

"Duru kalk hadi"

Bedenim çok ağır ve seslerde uğultu halinde geliyordu. yine karanlıktı .

Arayan babannemdi

Benim tonton babannem

Benim mavi gözlü babannem

Beni hiç bırakmayan babannem

Babannem işte o benim babannem

-

-

-

Uyandığımda Cem'le babamın sesini duydum.

"Korkmaya başladım ben Kenan amca ya bir hastalığı felan varsa ?"

"Bronşiti vardı annesinden sonra daha çok baş gösterdi. babaannesinden sonra bakmadı kendine zaten. büyük ihtimalle o ."

Hödük benim için endişeleniyor muydu ? Ama neden ?

Kapı çaldı ben bunları düşünürken

"Kenan amca girebilir miyiz ?" Merve'ydi sesi titrek çıkmıştı. ağlamıştı hemde benim için.

"Girin siz ben zaten çıkacağım."dedi biri gelip anlımı öptü.

"Güzel kızım sende gitme ." bunu fısıltıya söylemişti. babam beni kaybetmekten korkuyor.sonra bir kapı sesi babam çıkıp gitmiş olacak ki Merve'nin hıçkırıklarını ve içekişlerini duydum.gözlerimi açtığımda Merve siyah deri koltukta Emir onun yanında Anıl kapı pervazına yaslanmış , Cem de baş ucumdaki sandalyede oturuyordu.

"Sümüklü şimdi tam sümüklü oldun." diyip sırıttım. herkez bir anda bana baktı.

"Dua et hastasın yoksa çok kötü olucak." diyip gülmeye çalıştı. çok tatlı oldu böyle . Emir'de aynı şeyi düşünüyormuş ki Merve'nin dudağına küçük bir öpücük bıraktı.

"Emir !" Dedi uyarıcı bir sesle.

"Ben çıkayım ozaman kardeşim."

Anıl'la , Merve hep birbirlerini kıskanırlardı.

"Yok be kardeşim gel buraya." diyip doğrulmaya çalıştım. ve başarılı oldum. Anıl gelip sarıldı.

Arkadan yalancı bir öksürük . kim olcak tabikide hödük. dur bi dur kıskandımı şimdi bu beni ?

"Gel canım sende gel " diyip onada sarıldım. sarıldığında bir şey fark ettim kokusunu özlemişim. oda öyle olucak ki nefes alırken çok içten aldı. "korkuttun beni" dedi sadece benim duyabileceğim bir sesle.

"Ben niye sap kalım ya Minem nerde benim ." dedi Anıl dalga geçerek .

Hepimiz Anıl'a gülerken kapıdan Neriman annem geldi.

"Annem iyimisin sen ?" Merve ve Emir soran gözlerle bana bakıyordu.

"Neriman anne iyiyim . bak bu Merve hani sana anlatıyordum ya . Buda onun erkek arkadaşı Emir." Neriman anneme hep Merve'ye yaptıklarımızı anlatırdım.

"memnun oldum çocuklar."

"Bizde" dedi Merve ama hala balık balık bakıyor.

"Ha şey ya Neriman annem bakıcım evet 17 yaşındayım ama hala bir çocuğum ben " diyip Merve'ye baktım . anlamış olacak ki gözleri düzeldi . bir an hep öyle kalıcak sanmıştım. Ama tek bir soru babannem beni nasıl arayabilir ?

SOL YANIM (Tamamlandı)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin