Od Vánočního plesu už uběhly dva měsíce. A za ty dva měsíce se toho ani kupodivu nestalo moc. Možná že jsem Luciusi Malfoyovi dala do šamponu přípravek na vypadávání vlasů, možná ne. To už zůstane jen mezi nebem a zemí. Měli jsme sice za sebou NKÚ, ale všichni profesoři nás neustále strašili blížícími se OVCEmi, které nás čekali příští rok. Mě to bylo tak trochu šumák. Ne, že by mi bylo jedno, co se mnou bude, ale měla jsem výsledky z NKÚ dostačující, abych se mohla stát bystrozorem a pak s nimi příští rok pokračovat do OVCE.
Bylo krásné víkendové březnové ráno. Sluníčko svítilo a já si spokojeně spala, dokud někdo nezačal ve Společenské místnosti dělat strašlivý hluk, že mě to vytrhlo z mých sladkých snů o velkých čokoládových dortech.
,,Co je to tady sakra za hluk?" rozčilovala jsem se podrážděně, když jsem vstávala z postele.
,,Překvapení asi," ušklíbla se Lily. Rozlíceně jsem seběhla dolů po schodech do Společenské místnosti, abych viděla, co způsobilo ten strašný rozruch, který dokázal přerušit i můj zimní spánek. Když jsem vešla do Společenské místnosti, první, co jsem uviděla, byl hlouček studentů, kteří nervózně postávali kolem nástěnky a něco si hlasitě šuškali.
,,Co to je?" zeptala jsem se, když mi pohled ulpěl na oznamovacím listu papíru. Podle rukopisu jsem poznala, že se jedná o Brumbála, za minulý rok jsem takových jeho dopisů přečetla tolik, že jsem občas měla dojem, že bych dokonce dokázala jeho rukopis napodobit. Ne, že bych se o to pokoušela.
,,Vysvětlí mi někdo, co se děje?" zeptala se Lily, která celé téhle situaci nerozuměla o moc víc, než já.
Pak k nám přispěchala udýchaná Emily s Remusem,( nechtěla jsem vědět proč je tak udýchaná, tak jsem se radši nevyptávala), aby nás obeznámili s celou situací.
,,Víte, jak jsme si volili jeden předmět navíc pro letošní rok?" zeptal se nás Remus a my souhlasně pokývali hlavou. To už se k nám mezitím připojil James a Black.
,,Vypadá to, že to Brumbál měl všechno dopředu naplánované. Vypadá to lidičky, že nás čeká podobná legrace jako minulý rok s NKÚ," zamumlala Emily.
Já a Black jsme se na sebe podívali. Oba jsme mysleli na totéž. Ani jeden z nás nezapomněl na slova, které mi Brumbál řekl, krátce po tom, co jsem omdlela. Mluvil o tom, že budu mít šanci zjistit, jestli je má sestra skutečně mrtvá. A po celou dobu mi naznačoval, že k tomu budu mít speciální příležitost mimo Bradavice.
,,Co máte za předměty?"
,,Já mám starodávné runy," řekla jsem.
,,Já taky," řekl Black a já se na něj podívala z nadzvednutým obočím.
,,To nemáš," řekla jsem mu.
,,Poslední měsíc jsem se na nich moc neukazoval, víš," mrkl na mě a já ho praštila do ramene.
,,To, že na ně nechodím pravidelně, jako třeba Evansová na studie mudlů, neznamená, že se tam občas neukážu Wilsonová," skepticky jsem si ho prohlížela od hlavy až k patě.
,,Já Vám do toho nijak nechci kecat, ale občas mě fakt mate, jak spolu vlastně chodíte, ale zároveň se nic nezměnilo," řekla Emily. Tázavě jsem se na ni podívala. Ach Emily, kdybys jen věděla, co všechno se v mém ubohém životě změnilo. Kdybys věděla, co všechno se v mém životě obrátilo vzhůru nohama.
,,Jak myslíš, že se nic nezměnilo Cooperová? To, že ji neoslovuju Katie, ještě neznamená, že do ní nejsem až po uši zamilovaný," řekl Black a mě se na tváři objevil úsměv. Pokusila jsem se ho skrýt, ale Black si toho všiml a dloubnul mě loktem do boku.
,,My s Jamesem máme Studie mudlů," řekla Lily. Black přišel k Jamesovi a ušklíbnul se na něj. Pak ho přátelsky poplácal po zádech. ,,Brácho, já ti říkal, že když se tou tvoji holkou necháš ukecat na ten proklatej předmět, že z toho nevzejde nic dobrého," zachechtal se přes celou místnost.
,,Haha," pronesla ironicky Lily a otočila se k nástěnce. Když se James ujistil, že se Lily nedívá, vyprskl smíchy, pak to ale zamaskoval hlubokým zakašláním, aby ho jeho drahá přítelkyně z ničeho nepodezřívala. I ta moje zrzavá nejlepší kamarádka, která se občas zdála být úplně neškodná dokázala nadělat pořádnou paseku, když se rozčílila.
,,My s Remusem taky máme studia mudlů," řekla Emily nadšeně, že bude po celý měsíc společně s Lily a Jamesem. S Blackem jsme si vyměnili pobavené pohledy a oba jsme vyprskli smíchy. Jo, sice nás šest bylo zadaných, ale my s Blackem jsme se od těch čtyř nemohli dělit více.
,,Čemu se jako smějete?" zeptal se Remus, ale pak si to radši rozmyslel s tím, že nechce slyšet naši odpověď. Dobrá to volba.
,,Škoda, že nebudete s námi," řekla Lily smutně. James vedle ní zahýkal smíchy a ona ho zpražila pohledem. Pro tentokrát si z toho ale James nic nedělal.
,,Opravdu ti je líto, že s těmahle dvěma nebudeš někde měsíc v kuse? Možná spolu chodíte, ale Emily má v jednom pravdu. Pár věcí se u Vás rozhodně nezměnilo," a zářivě se na nás usmál. Věděla jsem kam tím míří. Nemířil tím na naše příjmení. Mířil na naše neustále pošťuchování. Bylo mi to jedno. Tohle nás s Blackem svedlo dohromady a kdybychom to přestali dělat jen proto, že spolu teď chodíme a jsme děsně zamilovaní, nebyli bychom to my, ale byla by to jiná Katie a Black, který se ve své podstatě chovají úplně jinak, než ve skutečnosti jsou.
*
Ve škole se následující týden nemluvilo o ničem jiném. Nikdo nám k tomu neřekl více informací, mělo to být vše rozhodnuté až na samém konci. Za 14 dnů se všichni vypravíme někam do neznáma. Nevíme, co tam budeme dělat, co nás tam ve světě čeká. Ale já jsem věděla jedno. Až se všichni vrátíme, už nikdo z nás nebude stejný jako předtím. Protože svět tam venku je plný nástrah, zla a nebezpečí. A to se na člověku poznamená.
ČTEŠ
Wilsonová? Dej mi pokoj, Blacku.
Fanfic,,Pohni Blacku, nehodlám tady s tebou trávit celou noc," opáčila jsem. ,,Myslím, že Katie Wilsonová z pátého ročníku by s tebou nesouhlasila," vyzývavě se na mě usmál. ,, Katie Wilsonová z šestého ročníku by se mnou souhlasila a ještě by k tomu přih...