Ζαΐρα.
Το σώμα του μικρού μου αδελφού είναι ξαπλωμένο μπρούμυτα, αγγίζοντας το βρώμικο έδαφος και είναι εντελώς γυμνό σαν εγκαταλελειμμένη κούκλα. Καθώς πλησιάζω το σωρό των παιδιών που τον περιβάλλουν, τα πόδια μου με εγκαταλείπουν, αν και προσπαθώ να επιταχύνω το ρυθμό μου. Τα δάκρυα με εμποδίζουν να δω καθαρά, και όσο κι αν τα σκουπίζω, έρχονται το ένα μετά το άλλο. Προσεκτικά παραμερίζω τα υπόλοιπα παιδιά για να πάρω τον αδελφό μου στην αγκαλιά μου και να τον κρατήσω κοντά μου. Αγνοώ την άσχημη μυρωδιά του σώματός του, τη βρωμιά και το παγωμένο δέρμα. Οι αναμνήσεις έρχονται στο μυαλό μου σαν κομήτης. Δεν μπορώ να σταματήσω να τρέμω.
«Συγχώρεσέ με». Κλαίω μέσα από τους λυγμούς μου καθώς τον φωλιάζω στην αγκαλιά μου. «Θεέ μου, μωρό μου, συγχώρεσέ με».
Ήθελα να τον βοηθήσω, αλλά ο φόβος με νίκησε εκείνη τη στιγμή. Έπρεπε να τον είχα βοηθήσει. Δεν μπορώ να ξεχάσω ότι είδα το πτώμα του στο δάσος. Τώρα τον βρήκα, εξίσου νεκρό και εγκαταλελειμμένο όπως την τελευταία φορά που συναντηθήκαμε. Από στιγμή σε στιγμή θα εκραγώ, το νιώθω. Αυτό είναι πολύ δύσκολο να το αντέξω. Δεν θα ακούσω ποτέ ξανά το γέλιο του, τα ενοχλητικά αστεία του ή θα απολαύσω τις αγκαλιές του. Ο αδελφός ανάμεσα στα χέρια μου δεν θα ξυπνήσει ποτέ.
Ο οξύς πόνος στο στήθος μου επεκτείνεται πέρα από το φυσικό. Ο πανικός, ο ανελέητος πανικός τυλίγει τα δάχτυλά του γύρω από το λαιμό μου και αυτή τη φορά δεν σταματά. Θα καταβροχθίσει το μυαλό μου και θα ανοίξει μια τρύπα στην καρδιά μου. Θα με αφήσει νεκρή σαν τον Νικηφόρο.
Εγώ έπρεπε να είχα πεθάνει. Όχι αυτός.
Αγκαλιάζω το σώμα του αδελφού μου για άλλη μια φορά και θάβω το πρόσωπό μου στο λαιμό του ευχόμενη μάταια να ζωντανέψει. Σαν μία συνήθεια, αρχίζω να ταλαντεύομαι, εξακολουθώντας να μουρμουρίζω το όνομά του. Κινούμαι μπρος-πίσω, μπρος-πίσω.
«Νικηφόρε...» Ακούω την κραυγή μου να αντηχεί στα αυτιά μου. Φοβάμαι. Η ενοχή σέρνεται στην ψυχή μου, με κατατρώει και δεν έχει καμία πρόθεση να φύγει.
Ναι, για όλα αυτά φταίω εγώ και μόνο εγώ. Θέλω να πεθάνω. Δεν θέλω να ζήσω πια. Είμαι ραγισμένη. Μόλις τώρα πέθανα μαζί με τον Νικηφόρο. Σας παρακαλώ, κάποιος να με βγάλει από τη μιζέρια μου.
Σας παρακαλώ...
Τα φώτα μέσα στο δωμάτιο αρχίζουν να τρεμοπαίζουν.