AN 42

564 30 2
                                    

Amran memandang lautan yang gelap. Hanya ada kerdipan lampu dari rumah atau chalet berhampiran. Dia kemudian memandang ke dasar laut yang jernih. Dengan bantuan dari lampu sorot yang ada di koridor itu, maka, terlanjanglah segala isi didalamnya.

Amran menarik nafas panjang dan dihembuskan perlahan. Rasa aman dan tenang. 3 malam disini, dia kembali mendapatkan ketenangan. Boleh berfikiran dengan waras dan membuang rasa marah yang membuak.

Alhamdulillah. Rasa syukur dipanjatkan kepada Sang Pencipta yang mengurniakan rasa tenang ini. Dipanjatkan juga doa agar ketenangan ini berpanjangan. Supaya hidupnya tidak rasa letih dan membingungkan.

"Am..." Panggil Ain. Meleret.

Amran buat tak endah. 3 hari dan 2 malam lepas, Ain sentiasa memujuknya. Dan dia ingin Ain memujuknya lagi malam ini.

"Am." Ain bergerak ke beranda. Memeluk Amran dari belakang. Meletakkan pipinya dibelakang tengkuk Amran. Tangannya mengusap perut Amran.

"Lapar lagi lah tu." Kata Amran.

"Mana ada. Kan baru lepas makan tadi." Nafi Ain. Belakang Amran dicium. Leher Amran turut diciumnya. Lembut.

Tangannya juga sudah menyelak baju Amran. Dimasukkan tangannya ke dalam. Memegang dada Amran dan diusapnya.

"Ain."

Amran memegang tangan Ain supaya tidak bergerak. Dia tidak mahu rasa kecewa. Setidaknya, tidak saat ini. Dimana dia sedang merasa tenang. Baru boleh bernafas dengan tenang.

Ain menarik tangannya. Sekali lagi, dia menyelak baju Amran yang lebar itu dan dia masuk ke dalam baju itu. Bibirnya mencium tubuh Amran dan dia membawa dirinya ke depan. Bila saja sudah ke depan. Perlahan dia mencium tubuh Amran naik ke atas. Keluarkan kepalanya di lubang leher baju Amran. Bibir Amran dikucupnya. Lembut.

Amran yang tercengang dengan perbuatan Ain, cuba menghalang tetapi Ain buat tak endah. Bila bibir Ain sedang  bermain dengan bibirnya, dia kalah.  Sekaligus, membalas.

"Ain nak orang tengok kita ke?" Tanya Amran bila bibirnya dilepaskan.

"Bukan ada sesiapa pun. Lagipun, ni kan bilik kita. Ada penghadang lagi." Jawab Ain.

"Cuba tengok penghadang macam mana? Jarang kan?" Kata Amran.

"Ya lah." Ain terus keluar dari baju Amran. Menghentakkan kakinya masuk ke dalam.

Amran hanya geleng. Dia turut masuk ke dalam. Ditutup pintu dan langsir. Dia melintasi Ain yang membelakanginya. Terus ke katil dan menutup lampu disisinya. Dia mahu tidur. Menenangkan dirinya kembali setelah digoda oleh Ain tadi.

Ain berjalan dan duduk dibirai katil. Hatinya sayu bila Amran mengabaikannya. Rasa malu turut bertandang kerana dia yang memulakannya.

"Nanti dah balik sana, Azlia boleh layan Am, kan?" Sinis saja suara Ain. Sambil mengawal suaranya.

Amran terus bangun dari baringnya. Dilihat Ain duduk dan tertunduk. Tangan Ain bermain antara satu sama lain.

"Kalau dengan Ain, setakat boleh hug and kiss saja. Ain tak mampu nak bagi lebih. Nanti dah balik, Am boleh buat dengan Azlia. Dengan sempurna. Nanti Am lebih sayangkan Azlia. Lebih dari Ain." Sambung Ain.

Amran melutut dibelakang Ain. Dipeluknya Ain. Tangan Ain digenggam. Disulam dengan tangannya. Lengannya terkena didada Ain memberitahu keadaan isterinya tika itu.

'Masih horny?' Tanya Amran dalam hati bersama kerutan didahi.

Pelik. Ain selalu akan hilang keinginan bila ada sedikit saja yang mengganggu suasana. Tapi malam ni?

Amran mencium ubun Ain. Doa dibaca. Meminta keberkatan kepada Yang Maha Berkuasa. Doanya, biarlah mereka capai kepuasan untuk pertama kali dan pada hari-hari mendatang. Namun, Amran tak nak fikir lagi. Dia hanya mahu lakukan kewajipannya sebagai suami dan menurut kehendak batinnya. Jika dia ditolak sekali lagi, dia redha.

Lantas Amran turun. Berdiri dihadapan Ain. Menarik Ain berdiri dengannya. Ditolak Ain ke dinding dan dia mencium bibir Ain. Lembut. Tangan Ain disulam dengan tangannya. Digenggam erat. Memberitahu Ain, dia ada.

Ain membalas kucupan lembut Amran. Dia merengus kecil bila Amran melepaskan genggaman tangan mereka. Tetapi diganti pula dengan bunyi desahan kerana Amran melakukan sesuatu yang tidak pernah Amran lakukan selama ini. Rasa nikmat dan rasa ingin terus diterokai dan menerokai.

"Jomlah tidur." Kata Amran bila tiba-tiba Ain menolaknya. Dia senyum untuk menyembunyikan rasa kecewanya. Namun, dia tetap redha. Sudah begini bahagian ujian untuknya. Dia terima.

Dia baringkan Ain. Kemudian bergerak ke tempatnya. Nafasnya ditarik dan dilepaskan perlahan. Melepaskan rasa resah dari nafsunya yang tak terlunas. Dalam hati tak henti beristighfar agar dia tak terbawa perasaan kecewa ini hingga hari esok.

Sebaik saja dia baring, Ain terus menyelak baju Amran. Diciumnya perut Amran, naik ke dada, dagu, dan akhirnya ke bibir Amran. Hanya seketika. Kemudian, dia senyum.

"Kalau tak mampu nak masuk, bolehkan seorang isteri melancap suaminya?" Kata Ain.

Amran angguk.

"Tapi Ain tak berapa nak tau. Kalau salah, Am ajarkan ya." Kata Ain dan terus melakukan tugasnya.

Amran hanya pandang saja. Tapi, dia mula pelik. Sesuatu bermain dimindanya. Membuatkan dia bangun. Duduk.

"Bukan macam tu caranya." Kata Amran. Dia menarik Ain yang sedang melutut untuk duduk. Dirapatkan tubuhnya dengan tubuh Ain. Kaki Ain diangkat ke pehanya dan disilangkan kebelakang.

"Ain tengok porn ke?" Tanya Amran.

Ain angguk.

Amran geleng.

"Jangan buat lagi." Pesan Amran. Tegas.

"For educational purposes only." Balas Ain.

"Dengar cakap Am. Jangan." Balas Amran. Lebih tegas tapi dengan nada yang lembut.

"Kalau tak tengok, macam mana nak tau?" Tanya Ain.

"Setiap orang ada cara dia yang tersendiri. Rugi kalau tengok porn lepas tu, ikut cara dorang. Kita tak explore apa pasangan kita mahukan. Dan apa yang kita sendiri mahukan. Apa yang kita buat, hanya ikut cara pelakon pornografi tu. Kan rugi." Kata Amran.

"Tapi mesti kena ada rujukan. Kan?" Balas Ain.

"Rujukan kita adalah Rasulullah s.a.w. Am pernah bagi dulu satu buka pada Ain. Amalan seharian Rasulullah. Tajuk buku tu, Am tak ingat. Tapi, itulah isi kandungannya. Kalau Ain baca, ada satu bab tu, dia bercerita bagaimana Rasulullah menjimak isteri baginda. Diceritakan sendiri oleh isteri baginda. Walaupun tidak detail tapi kita sendiri boleh dapat gambaran bagaimana." Kata Amran.

Ain diam. Cuba mengingati kembali buku yang dimaksudkan Amran. Tapi gagal.

"Sekarang ni zaman dah makin maju. Cuba cari internet. Insya Allah. Ada." Kata Amran.

"Sorry, Am spoil mood." Kata Amran bila menyedari Ain tidak lagi mengusap zakarnya.

Ain senyum segaris.

Amran menarik tangan Ain. Diletakkan dizakarnya. Dibawa tangan Ain untuk bermain dengan zakarnya mengikut cara yang diingininya. Ain hanya memandang. Dan kemudian, matanya merenung mata Amran yang sedang merenungnya.

Amran senyum.

"Did you feel the changes?" Tanya Amran.

Ain angguk. Dia ketawa kecil. Pertama kali sebenarnya dia merasakan apa yang dia rasa saat ini. Dia sangat teruja.

"Terima kasih berusaha untuk cari cara untuk bahagiakan Am." Kata Amran. Lembut dan penuh romantis.

Ain tertunduk malu bila direnung Amran. Tangannya digentel dikepala zakar Amran. Sekaligus membuatkan terkeluarnya air mazi. Ain makin teruja.

Amran nampak perubahan dari pandangan mata Ain. Dia tahu, dia perlu bawa Ain untuk menerokai dunia baru ini secara perlahan. Membuat Ain rasa teruja sekaligus menghakis ketakutan dalam diri Ain.

Dia tak boleh gopoh untuk memuaskan nafsunya. Dia perlu perlahan. Membuka jalan dan memimpin Ain.

Ain NadiraWhere stories live. Discover now