HAPPY READING GUYS!!
ENJOY!!💜.
Siang hari telahpun tiba. Para anggota TAPOPS yang mengikuti misi hari ini pun telah bersiap di Hanggar Utama. Sebelum mereka berangkat, Laksamana Tarung memberikan beberapa arahan kepada mereka.Tak lama kemudian, mereka lepas landas dari stasion TAPOPS, disusul oleh kapal angkasa Kapten Kaizo, yang juga hendak menjalankan misinya sendiri.
Disisi lain, Fang hanya menatap bosan layar Nintendo milik Gopal.
Gopal punya nintendo?. Pasti pertanyaan itu yang ada dipikiran kalian.
Flashback On
Setelah kejadian hidung Sai yang mimisan itu, Gopal dan Boboiboy kembali untuk menjenguk kawan baiknya itu, siapa lagi kalau bukan Fang.
Fang bercerita keluh kesahnya tentang betapa bosannya dia yang selama ini hanya berbaring, duduk, makan, dan tidur. Boboiboy menanggapi keluh kesah Fang dengan baik, namun si Gopal ini hanya fokus memainkan Nintendo barunya itu.
"oi gopal!, kau dengar tak apa yang aku cerita ni?" tegur Fang.
"hm?,, dengar" jawab Gopal singkat.
"ish kau ni!, Fang tengah bercerita tu, dengarkanlah ngan baik!" marah Boboiboy pada Gopal.
"entah kau ni, apa gunanya kau kat sini kalau rupa aku pun sama sekali tak kau hiraukan" marah Fang.
"heheh, sebenarnya aku ikut Boboiboy kat sini sebab aku nak bagi tau kau kalau aku baru je beli Nintendo ni!" ucap Gopal senang memamerkan Nintendonya pada Fang.
"ha tahniah, lepas tu?" ketus Fang tak peduli.
"ooo, macam tu ya kawan?, kata kawan, tapi tak kesah apapun pasal kegembiraan kawannya" ucap Gopal kesal. Namun ekspresi Fang dan Boboiboy lebih kesal lagi.
"ya, suka hati kau lah, itu untuk apa sebenarnya?" tanya Fang.
"alah, itu game je, si Gopal tu habiskan uang tabungannya untuk beli benda tu lah" jawab Boboiboy.
"oohh game, nice kebetulan sangat. Aku pinjam game kau ya Gopal?" pinta Fang pada kawannya itu.
"eh, tak!, tak boleh!. Kau tadi tak kesah kan ngan game ni?. Lagipun untuk apa kau pinjam?" tanya Gopal
"untuk main lah, aku akan bosan selama korang jalankan misi. Jadi agar aku tak bosan aku nak pinjam game kau tu" jelas Fang.
"ide yang bagus. Pinjamkan jelah Gopal, lagipun selama kita jalankan misi tak akan lah kau main benda tu kan?" ucap Boboiboy meyakinkan Gopal.
"tak!, tak nak!. Rusak nanti macam mana?" tanya Gopal khawatir.
"alah kau ni, tak percaya betul ngan aku. Aku jaga game kau tu, tak payah risau. Kalau rusak pun boleh mintak tolong Nut untuk baiki kan?" ucap Fang meyakinkan Gopal.
"huh, yelah yelah. Kau bolah pinjam. Hati-hati tau, jangan jatuh, jaga baik-baik" ucap Gopal memperingati Fang. Yang di peringati pun mengangguk.
"dah tu. Jom Gopal, kita bersiap, dah hampir waktunya berangkat jalankan misi" ajak Boboiboy pada Gopal.
"yelah" singkat Gopal.
"hati-hati korang" ucap Fang
"oke!" ucap keduanya.
"bye-bye Nintendo ku tersayang, baik-baik ngan si Landak tu tau" ucap Gopal yang mulai dramatis.
Fang yang disindir pun langsung memasang muka kesal, sedangkan Boboiboy berusaha menarik Gopal untuk segera keluar dari klinik TAPOPS.
KAMU SEDANG MEMBACA
(Fang X Reader) Married With You
Fanfictioncover by: @ShiroAi_desu •~ini adalah kisah cinta antara dua insan yang saling membenci. [y/n],gadis manis dan cantik yang banyak diperebutkan oleh para pemuda di stasion TAPOPS. dan Fang, pemuda tampan dan hebat, memiliki banyak sifat yang harus [y...