HAPPY READING ALL 💜✨
ENJOY!!!💜.
.
"sai rupanya" ucap kapten amato dan mechabot bersamaan..
sai semakin bingung dibuatnya.
"kapten amato ada perlu ke kat sini?" tanya sai pada kapten amato.
"ohh haha, ada ada, emm.. kau tau rumah [y/n]?" tanya kapten amato pada sai.
"mesti lah tau, mari saya hantarkan" ucap sai kepada kapten amato dan kapten amato membalasnya dengan anggukan.
mereka bertiga pun berjalan menuju rumah [y/n].
"emm sai, kenapa kau duduk kat sana sorang sorang?, dan kenapa pipi kau merah lebam?" tanya mechabot.
"eh, ha.ah la sai, kenapa?" tanya kapten amato kemudian.
"em, tak ada apa apa kapten, tak patah risau, tadi saya hanya nak cari udara segar, lalu tadi pipi saya digigit nyamuk jadi.. saya tepuk pipi saya ni kuat kuat dengan harapan nyamuk tu dapat mati kena tepuk" ucap sai berbohong.
"lepastu.. mati tak nyamuk tu?" tanya mechabot.
"tak.. boleh berjaya lepas dia haha" ucap sai tertawa kecil.
"hahahahah, ada ada saja kau ni" ucap kapten amato terkekeh mendengar ucapan sai.
tak perlu waktu lama.. mereka pun sampai di rumah [y/n].
"kita dah sampai dah" ucap sai.
mereka bertiga berada di ambang pintu rumah [y/n].
"masih kat sini rupanya.., ketuk lah pintu tu sai" ucap kapten amato.
"baik kapten"
lalu sai mengetuk pintu itu.
//tok tok tok//
tak lama kemudian pintu terbuka, terlihat [y/n] disana.
[y/n] terkejut melihat kedatangan mereka bertiga. "EHH, KAPTEN AMATO!?, MECHABOT!?, SAI!?".
"haii [y/n]!!" ucap kapten amato demgan ramah.
"m-mari masuk" ucap [y/n] mempersilahkan mereka bertiga masuk.
tetapi.. saat tubuh [y/n] menyingkir dari depan pintu, tiba tiba Boboiboy berlari sangat kencang dari halaman belakang menuju tempat kapten amato berdiri.
"AYAAAAAHHHH!!!!" teriak Boboiboy sambil berlari dan berakhir dengan memeluk ayahnya itu.
"ehh.., macam mana kau tau ayah datang?" tanya kapten amato pada anaknya itu.
"tadi Boboiboy dengar [y/n] berteriak nama ayah dan mechabot" ucap Boboiboy.
"hahahah, bagus juga pendengaran kau, senang ayah dengarnya" ucap kapten amato senang.
"emm.. mari masuk dulu ayah" ucap Boboiboy.
"iyaa iyaa" ucap ayah Boboiboy dengan senyum lebar dan mengusak topi Boboiboy.
dan tiba tiba..
ibu [y/n] datang, ia melihat kearah kapten amato, wajahnya nampak terkejut.
lalu kapten amato pun bergumam, tetapi.. masih bisa terdengar oleh semua orang.
"Indah..." ucap kapten amato.
sontak saja Boboiboy terkejut dengan ucapan ayahnya.
"AYAHHH!!" ucap Boboiboy menyadarkan ayahnya itu dengan menarik narik kecil baju ayahnya.
KAMU SEDANG MEMBACA
(Fang X Reader) Married With You
Fanfictioncover by: @ShiroAi_desu •~ini adalah kisah cinta antara dua insan yang saling membenci. [y/n],gadis manis dan cantik yang banyak diperebutkan oleh para pemuda di stasion TAPOPS. dan Fang, pemuda tampan dan hebat, memiliki banyak sifat yang harus [y...