صلوا على نبي الرحمة ❤
بسم الله الرحمن الرحيم
بمكان مظلم لا تري به شي ولا تسمع سوء وتير الأنفاس فقط يحاط به عدد كبير من الحرس لنجد شخص يجلس وقد تم تقييده وتكبيله جيدا لينظر امامه وهو يرتجف ولا يعلم اين هو ليسمع صرير الباب يفتح بقوة ويظهر منه نور شديد ويدخل منه شاب وفتاة وخلفهم عدد من الحرس ليرفع ذلك الرجل رأسه ويقول بتعجب وخوف :انتوا مين وانا فين وبعمل وهي هنا المفروض تكون في السجن.ليقول الشاب :ممممممم صح السجن المكان المناسب للاوساخ اللي زيك يا بيبو ولا ايه .
لبيب بخوف :انتوا مين.
احنا نهايتك :كان ذلك صوت فتاه اخري تأتي من الخارج وصوت حذائها العالي يطرق الأرض بقوة لتدخل بقوة وجبروته وعظمة لتقول بشر وحده وهي تقف بالظلام :احنا دمارك ونهايتك يا لبيب الكلب احنا اللي هننهي علي رجولتك للابدا ونمحي اثرك من الوجود .
لبيب بخوف :انتي مين وانا ازيتك في ايه عشان تعملي فيا كده .
لحظات وكان صوت ضحكاتها برج ارجاء المكان بقوة لتتوقف عن الضحك بعد دقائق وهي تقول:ازتني في ايه ممممم في حد غالي عليا اووي ازتني في الغالية علي قلبي نصي التاني وتوامي توأم روحي ازتني في شهد بسببك اختي ماتت بسببك ماتت وهي لسه في عز شبابها بسببك ماتت وباوسخ طريقة ممكن تحصل الي بنت في الدنيا عرفت ازتني في ااااايه. صرخت باخر حديثها لينظر لها بصدمة كبيرة وهو يقول :انتي مين وازاي ازاي شهد.
هنا تتقدم الفتاه من الظلام الي النور ويليتها لم تفعل فالظلام كان اهون له من ان يراها فكانت أشبه بالشياطين وعيونها تحكي موته وهلاكه لا محال لتنظر له بشر وهي تقول :انا انا العنقاء عهد عبد الرحمن السيوفي انا نهايتك .
لينظر لها بصدمة لا وصف لها كيف هي توأم شهد كيف :ازاي ازاي انتي ازاي عبد الرحمن مكنش عنده غير شهد وبس .
لتنظر له عهد ببرود وهي تقول :ده اللي انت تعرفه او اللي قلتهولك سعاد السيوفي لكن الحقيقة هي اني انا توأم شهد والبنت الأولي لعبد الرحمن السيوفي يا بيبو .
ازاي :قالها بتوهان وصدمه وهو يشعر أنه لا مفر منها وانها تنوي له علي شي هذا ما ايقنه من نظراتها إليه التي كانت كفيله بأن تعلمه انها انت له من الجحيم ستلقي به في ذلك الجحيم وللابد لياتي الرد من الفتاة الاخري وهي تقول ببرود :ازاي ازاي ازاي مالك يا بيبو انت علقت ولا الشريط اللي سف .
الشاب ببرود :معلش يا سوفانا صدمه ورا صدمه أثرت عليه خلينا نستحمله النهاردة احنا هنجوبه علي كل أسئلته ولا ايه يا عنقاء .
عهد بخبث :اكيد يا حمزة النهاردة احنا هنجوبه علي كل أسئلته انا هريحك يا لبيب وهحكيلك كل حاجه اللي خبيتها عليك المودام سعاد زمان عبد الرحمن السيوفي لم حب والدتي ايلين المهدي ويتجوزها بعد قصة حب كبيرة دامت لسنتين خلف منها بنتين توأم الاولي انا عهد والتانيه شهد اختي التوأم وعاشوا مع بعض سنين في سعادة ودفاء مع بناتهم دول بس بعيد عنك الحقد كان عامي عيون ناس تانيين وحلفوا أن سعادتهم دي مش هتدوم وفرقوهم عن بعض وللاسف بابا صدقهم واتهم ماما بالخيانة وقتها كنت انا مع خالي و كانت شهد مع ماما وقتها لم جيه وواجهه بكل ده بس للاسف مدهاش فرصة انها تفهمه الحقيقة واللي هي ان اخته سعاد هانم هي السبب في كل ده وعشان يحرق قلبها اخد منها شهد وحلف انه هيخدني انا كمان بس للاسف ملحقش لأنه مات وقتها او اتقتل لان سعاد هانم كانت مبوظه فرام عربيته ومات وقتها وقالت للكل ان شهد كانت معاه بس هو كان سابها معاها هي وهي خبتها عن امي عشان الفلوس والممتلكات اللي باسم بابا هي ممكن تكون ندمت وقتها لم خسرت اخوها للأبد بس وقت الندم عدي عليه كتير دور علي ماما بس ساعتها عرف انها عملت حادثه والطيارة اللي سافرت فيها وقعت بس للاسف مكنش يعرف انها في طيارة تانيه خاصة اكتفي بانه يحتفظ بشهد بنته منها ومرت السنين وبابا مات وساب شهد لوحدها طفلة عمرها عشر سنين سابها مع اللي المفروض عمتها سابها أمانة معاها بس للاسف هي خانت الإمانة دي وسابتها للكلاب اللي زيك ينهشو فيها عرفت ايه الحكاية يا لبيب .
كان ينظر لها بصدمة شلته كيف اذا كانت ذلك ابنه عبد الرحمن الثانية اذا اين شهد اين الفتاة التي دمرها هو وقضي علي براءتها ... كانت هي تنظر له ببرود فهي لم تخبره بالقصة الحقيقية الكاملة فقط بعض الحقائق فقط نظرت له ببرود وسخرية وقد فهمت بما يفكر لتقول له :ماتت.
نظر لها بصدمة لتقول ببرود أشد :شهد ماتت .لبيب بصدمه :ازاي .
عهد بشر :هقولك ازاي يا لبيب بعد ما ماما ماتت بسنتين انا لقيت دفتر مذكرات بتاعتها هي كانت كاتبه فيه كل حاجه حصلت معاها من اول ما عرفت بابا لحد لحظة موتها وقتها عرفت بوجود شهد توامي لتكمل بغضب أشد قوتها كنت لسه يدوب بفوق من صدمه موت امي ملحقتش لفوق منها واتصدمت بوجود توأم ليا وقتها دورت علي سعاد السيوفي وعرفت مكانها وقتها نزلت مصر بسرعة وانا ملهوفة ومبسوطة اني هشوف اختي ونصي التاني كنت دايما بحس بيها كنت بحس ان في حاجة نقصاني وللاسف مكنتش اعرف اي هي اول ما نزلت مصر رحت علي العنوان اللي عرفته واللي رجالتي وصله ليه ولم وصلت
Flash back
بمكان راقي نجد مجموعة من السيارات تقف بسرعة ويخرج منها فتاة تتشح بالسواد وخلفها الحرس الخاص بها ليلتي إليها رجل بسرعة ويقف وهو يقول :اهلا يا هانم هو ده البيت اللي فيه عمت حضرتك بسنظرت له ببرود وقالت :بس اي قول واخلص .
الرجل بخوف :حاضر من حوالي سلعة جيه جوز عمت حضرتك وطلع فوق غاب حوالي ساعة ونص وبعدين نزل بسرعة وكان مبسوط ومعه شنطه سفر ومشي بسرعة .
نظرت له بريبه وقالت :في حد كان فوق .
الرجل بخوف :ايوا يا فندم الهانم الصغيرة اللي مع عمت حضرتك جت قبله بشوية ومن ساعتها منزلتش.
نظرت له نظرة لم يفهمها جعلته يرتعب بوقفته لتقول بسرعة وبحده :فين الشقه رقم كام.
الرجل برعب :الدور التالت يا فندم .
قالها برعب وهو يراها قد ركضت بسرعة وخلفها الحرس الذين يركضون وهم مستغربون موقف سيدتهم لتتوقف سيارة اخري بسرعة ويخرج منها شاب وفتاة ولحقوة بها.... لتذهب الي الشقة وأمرت الحرس بكسر الباب بسرعة ليفعلوا ليصل اليها الشاب والفتاة لتقول الفتاة بخوف :في أي يا عهد ايه اللي حصل.الشاب :مالك يا عهد شهد حصلها حاجة انطقي.
مع نهاية حديثة كان الرجال قد كسروا الباب بالفعل لتدخل هي الي الداخل برعب وهي تصرخ وتقول بخوف:شهددددد شهد انتي فيييين .... لتفتش كل مكان الغرف بأكملها والجميع ينظر لها باستغراب وخوف لتذهب الي اخر غرفة بسرعة وخوف وهي علي وشك البكاء لتتجمد بمكانها وكانها شلت تماما ......استوووووووووووووووب
كده عرفنا حقائق كتيرررر اوووي ولسه في اكتر .
يلا توقعاتكم ايه 😉
أنت تقرأ
هوس العهد (مكتملة)
Romanceهي. قوية وشجاعة وجريئة يهابها الجميع كهيبه والدتها الراحلة أقسمت ع الإنتقام تحلم به من سنوات ولم تراه أصبحت رسماته معها دائما وهي حتي لم تعرف انه موجود اصبح ملازم لحياتها باحلامها لم تراه بالواقع ولكن تراه هل ستراه يوما ام هو فقط وهم لا وجود له الا...