الفصل 77 الجزء 2

3.1K 85 13
                                    

بسم الله الرحمن الرحيم
صلوا علي أشرف الأنبياء والمرسلين ❤

**********

- انتي في مملكتي وفي قلبي يا عنقائي .

التفتت خلفها بهدوء وبطئ ونظرت خلفها لتتملكها صدمة شديدة وهي تنظر الي ذلك الشخص الذي ينظر لها بابتسامة وحب لتقول بصدمة وعدم تصديق .

- غيييث .

تقدم منها غيث وسحبها من يدها خلفه وصعد بها الي جناحه الخاص ... اوقفها امامه بهدوء وهو يتابع رده فعلها المصدومة لحظات وكان يقف أمامها ينظر لها بعشق كبير ليسحبها ويضمها بقوة وعشق وهو يقول باذنيها بهمس .

- مراتي مشيت بدون اذني لا وكمان عرضت حياتها للخطر تقترحي عليا أعقبها ازاي .

ابتعدت عنه عهد وهي تنظر له بصدمة وتوهان وقالت .

- انت .. انت بتعمل ايه هنا وعرفت توصلي ازاي .

نظر لها بهدوء وقال - انا متابعك من زمان يا عهدي وعارف كل خطوة بتخطيها وكل حاجة بتعميلها من البداية .. من اول مرة شوفتك فيها بصفتك شهد بدأت اعرف بعدها انتي مين وبتخططي لايه .

نظراتها له كانت صدمة وهي تقول .

- ازاي كنت عارفني ازاي .

نظر لها بحب وهدوء للحظات ثم بدأ ... وسرد لها كل شي منذ ان طلب مساعدة اياد صديق حتي الان .. لتنظر له بصدمة مع كل كلمة ينطقها ليقول غيث بهدوء وهو يضم يدها بيده بقوة وحنان .

- وقتها اياد جبلي كل المعلومات عن سعاد السيوفي وعرفت كل حاجة عن شهد السيوفي عشان كده فكرت في فكرة جوازي منك عشان احميكي منهم بعد المكالمة اللي جتلي من مجهول وقتها زودت اصراري اني اعرف وراكي ايه اكتر وقتها كملت الصورة لم شفت في أوضتك شهادة وفاه باسم شهد السيوفي وقتها بدأت اشك في هويتك انتي وبحثت عنك وعرفت انك توامها عهد السيوفي العنقاء .. بعدها فهمت وعرفت انتي ليه خدتي مكانها وانتحلتي شخصيتها عشان تنتقمي ليها علي اللي حصل معاها .. وكمان مراد التهامي انا اللي ساعدتك في تدميرة وانا اللي عرفتك بوجود ابنه الغير شرعي بعد طبعا ما قبلت العنقاء الكبري ايلين المهدي بنفسي وقتها هي حاكتلي كل حاجة حصلت معاها ومعاكي منكرش وقتها ان غضبي منك كان وصل لاخره لانك خبيتي عني كل ده وكل الأسرار دي بس التمستلك اعذار كتير وقتها الا انك تسبيني وتمشي .. وكمان كنت بتابع كل حاجة مع اياد ومع فريق الجحيم .. وانا اللي كنت معاكي طول فترة اغمائك الطويلة دي وقبل ما تفوقي مشيت وقلتلهم يجبوكي علي هنا ... ولو في حاجة انا مكنتش اعرفها عنك فهي موضوع جوازك وانك كنتي صديقة ملاك يا عهد .

نظرت له بصدمة وعدم تصديق لما يقوله كيف علم ومتي .. كيف والدتها فعلت كل هذا لتقول .

- يعني يعني قبل موضوع الحفلة وكشف هويتي انت انت كنت عارف كل حاجة من ماما .. بس ليه ليه موجهتنيش وعرفتني انك كشفتني ليه فضلت ساكت وغامض اوي كده .

هوس العهد (مكتملة)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن