بسم الله الرحمن الرحيم
صلوا على من جلس علي ركبتيه يواسي طفل مات عصفورة 🌸************
بقصر العنقاء بالإسكندرية كانت تجلس سوفانا وقد تبدل حالها من تلك الفراشة المرحة الي كتلة من الحزن كانت شاردة وهي تفكر بمعشوقها نعم فقد اعترفت لذاتها وأخيرا انها عشقته لكنها الان لم تعد تمتلك القدرة علي اخباره فقد تركها ومل من حبها وتجاهلها حتي انه لم يعد يتحدث معخا كالسابق بل لم يعد يشاكسها ويتغزل بها كالسابق فقد تبدل لشخص آخر لا تعلم من يكون .... قامت بتكاسل وحزن وتوجهت الي المرأة لتقع عيونها علي مظهرها عينان دابله والحزن ملائها كليا ووجه شاحب وجسد متعب وقد نزل وزنها بشكل كبير من يراها يظنها علي فراش الموت ... لتحدث ذاتها بصوت مسموع وحزين .- ايه يا سوفانا خلاص بقي حالك كده كنتي بتقولي انك مستحيل احب واتحب ده درب من الجنون انا حرة نفسي محدش هيقدر يملك قلبي ولما جالك الشخص ده واعترفلك انه بيحبك بتصرفاته وأفعاله وحتي الكلام اتكبرتي عليه ومشوفتيش حبه او شوفتيه وكنتي بتتجهليه ولم خلاص سابك وبطل يحبك اعترفتي بحبك وعشقك ليه بس كان هو خلاص بدأ يبعد عنك جيه دورك تعيشي الوجع ده وتدوقي التجاهل اللي بجد بيعمل ايه في صاحبه .
كانت تزرف الدموع بكثرة مع حديثها بكت كأنها لم تبكي من قبل .... لتمسح عيونها وتزيل تلك الدموع بعنف وقد لمع الإصرار بعيونها وابتسمت بشده.
- بس لا لازم احارب عشان الحب ده هو حبني بصدق وحاول معايا كتير ودلوقتي جيه دور انا اني احارب عشان اظهر له حبي ده عهد كان معاها حق انا مش لازم اضعف واستسلم لازم احارب عشانه واثبتله حبي ده وهفضل وراه لحد ما يسامحني وبمرح كالسابق جيالك يا وائل بيه وهردلك كل اللي كنت بتعمله معايا ادام الكل ومش ههتم بحد زي ما كنت بتعمل .
ابتسمت بسعادة وإصرار الي إرجاع حبه لها مهم كان الثمن ..
كان هناك من يتابعها بحزن علي حالها فهي قد تبدلت وظهر الحزن جاليا عليها ولكن تبدل للسعادة وفرح لسعادتها تلك واصرارها علي تغير كل شي واثبات حبها للجميع والمحاربه لارجاعه وقد قال بمرح .
- ربنا معاك والله يا وائل جاتلك اللي هتوريك فعلا الحب علي اصوله .
ابتسم لمنظرها السعيد ورحل ليعلم كلشي عن معشوقتة هو ايضا ولم يكن سوء ذلك الحمزة .
**********
بقصر الألفي.كان الجميع يقف بصدمة وعدم تصديق لما يحدث امامهم فقد أتوا جميعا علي صوت الصراخ القوي وهو صوت كاملة الغاضب ليروا ماذا يحدث لتكن الصدمة نصيبهم ولكن النصيب الأكبر كان لكاملة فالان فقد انتهي كل شي وكان أول من آفاق من صدمته والد غيث وهو يقول بغضب .
- ايه اللي بيحصل هنا ده .
أنت تقرأ
هوس العهد (مكتملة)
Romanceهي. قوية وشجاعة وجريئة يهابها الجميع كهيبه والدتها الراحلة أقسمت ع الإنتقام تحلم به من سنوات ولم تراه أصبحت رسماته معها دائما وهي حتي لم تعرف انه موجود اصبح ملازم لحياتها باحلامها لم تراه بالواقع ولكن تراه هل ستراه يوما ام هو فقط وهم لا وجود له الا...