حلقة خاصة

1.3K 31 1
                                    


اياد وشاهي

********

كانت تتأمل صورهم معا وهي تتذكر جميع ذكرياتهم معا ذلك الرجل العاشق لها المشاغب والمشاكس والمرح والجادي لا تعلم كيف تجتمع تلك الصفات بشخص واحد .. كان لها الاب الحامي الاخ المرشد والصديق المرح والزوج العاشق والمحب تناسي كل ما حدث لها وجعلها تنسي ايضا بني معاها حياة جديدة ملائها بالعشق والسعادة لها .. لتضحك بسعادة وهي تتذكر يوم زفافهم وكيف جعلها تتزوجه بسرعة مع الجميع كما كانت سعيدة وفرحها بذلك ولكن كانت تمثل التذمر والغضب المصطنع ولكن كانت من داخلها طائرة من السعادة فهي كانت معجبة به من اول لقاء بينهم او لنقول مشاجرتهم الاولي وكم كانت تنتظر كل مرة تراه بها انها غير مباليه ولكنها كانت تنتظر رويته علي احر من الجمر وكم سعدت عندما اصبحت زوجتة واعترفت له بحبها بعدها مباشرة وكم تعشق تلك الفرحة والسعادة التي راتها بعيونه وقتها واعترافه الصارخ بعشقه لها ... لتضحك بسعادة وهي تتذكر كل لحظاتهم معا طوال تلك السنتين كان ومازال يدللها ويناديها بطفلتي الاولي والجميلة لم يغضب عليها يوم كان ومازال يعملها بلين وهدوء عندما تخطي ولم يقسو عليها مرة وتكلل عشقها له بوجود أطفالها ايان وريان الذين زادو حياتهم جمالا ومرح أكثر من السابق وزاد تعلقهم ببعضهم بوجودهم .. وأثناء شرودها بذكرياتهم شعرت بمن يضمها من الخلف ويدفن رأسه بتجويفه عنقها وهو يقول بعشق .

- حبيبى سرحان في اية بقالي ساعة بنديلك .

ابتسمت بسعادة وهي تضم يده التي تحاوطها بتملك وهي تقول بحماس .

- حبيبي سرحانه فيك طبعا ... سرحانة في اجمل راجل في حياتي ابويا واخويا وصاحبي وحبيبي وابني وابو ولادي صدقني اما لحد دلوقتي مش مصدقة السعادة اللي بعشها معاك يا اياد حاسة اني بحلم ولو حلم مش عايزة اصحى منه .. مش افوق واللقي نفسي وحيدة تاني رغم ان كان معايا غيث وخالتو وبابا عبد الله وكمان صفاء بس كنت حاسة اني لوحدي وان ده مش مكاني واني استاهل اني افرح واحس بالراحة بعد كل ده .. وكان ربنا سامع اللي جوايا وبعتك ليا يمكن كنت ببين اني مديقة منك ومش طيقاك بس كنت ببقي مبسوطة لم بشوفك وبستني المرة اللي بشوفك فيها .. ههههه ولم حطتني قدام الامر الواقع وقولتلي هنتجوز دلوقتي معاهم هههههه رغم صدمتي بس كنت هموت من الفرحة واستنيت لم كتبنا الكتاب وقلتلك اني بحبك وبموت فيك هههههههههه وكمان جنونك وفرحتك وقتها... انت كنت العوض ليا يا اياد واحلي وأجمل عوض يا روحي .

لفها له لتكون امامه وهو ينظر لها بعشق وحنان حبيبتي وزوجته تلك القوية الهاشة كم تحملت صعوبات وضغوطات ليرجع خصلاتها خلف اذنيها وهو يقول بعشق .

- وانتي كنتي احلي حاجه في حياتي يا عمري اياد وحياته انتي اللي عوض ليا يا شاهي .. من يوم ما شفتك في المستشفي وانتي بقيتي علي طول في خيالي وصورتك قدام عيوني دايما .. كانت حاسس و شايف وجع وحزن في عيونك بس بتخبي وبتباني انك قوية بس من جواكي في طفلة صغيرة تايها وخايفة وعايز حضن دافي وحنان عشان تطمن وقتها اقسمت انك مش هتكوني غير ليا انا .. وانا اللي هقدر اظهر الطفلة دي واطمنها واخليها طفلتي انا وبنتي انا الاول في حياتي قدرت اطلع الطفلة الشقية والمرحة اللي جواكي واطمنها واتمني اكون قدرت اعمل كدة .. انتي مليتي حياتي سعادة وفرح يا عمري وعطيتيني اجمل هديتين في الدنيا انا بعشقك بجنون يا شاهي ومستعد اضحي بروحي في سبيل انك تكوني مبسوطة وسعيدة ومطمنه دايما .

هوس العهد (مكتملة)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن