صلوا على النبي ⭐
بسم الله الرحمن الرحيم
بباريس كان الجميع علي اعصابه فقد شاهدوا كل الاخبار وعلموا بما فعلته عهد مع مراد البنهاوي ليقول سراج بغضب :عهد بتعمل ايه ازاي تعمل حاجه زي كده ازاي .
لتقول سوفانا ببرود :عهد عملت اللي كلنا عارفين انها تقدر تعمله واكتر كمان هي هتفضل ورا مراد لحد ما تدمره زي ما هو دمرها وخد منها حياتها كلنا عارفين ماما ايلين كانت أي لعهد مكنتش مجرد ام دي كانت الام والاب والاخت والصديقة والشخص الوحيد لعهد كانت بالنسبه ليها تعني الحياة ومراد البنهاوي حد منها الحياتها دي وسلبها منها وحضرتك عارف كده كويس فليه العصبيه دي كلنا عارفين ان عهد مشيت عشان تبدا انتقامها وهي اهي بدأت دي يدوب نقطة من بحر يا بابا لسه اللي جاي اتقل بكتير عن اذنك.
انهت حديثها وغادرت بكل برود لتترك سراج قد هداء من حديثها وهو يعلم أنه مهم فعل لن تتراجع عهد عن هدفها نعم فهو هدفها في هذه الحياة ليقول له حمزة وهو يري حيرة ابيه وخوفه الشديد علي عهد .
حمزة ببرود :بابا اهدأ حضرتك عارف ان عهد هتقدر تحمي نفسها كويس اوي كمان ومتنساش ان الحرس معها بكل مكان ده غير الباقيين فيريت تهدي وتثق في قوة عهد .
سراج :انا عارف ده بس هي بترمي نفسها في النار يا حمزة الناررر .
حمزة ببرود :لا يا بابا النار مبتئذيش النار اللي زيها وعهد نار اتولدت من شعلة نار غيرها واحنا عارفين ده وللاسف مراد البنهاوي هو اللي لعب بالنار من الأول ودلوقتي جيه دوره عسان النار دي تلعب بيه وتحرقة هو كمان وخلاص جه وقته .
انهي حديثة ليترك سراج يفكر بحديث اولادة جيدا وهو يتمني ان ينتهي كل شي وتعود ابنته سالمه من تلك الحرب ..
انتهي اليوم وبدأ ظهور النهاية وهو يحمل في طياته كثير من المفاجآت للجميع منها السعيدة ومنها التعيسة والدمار للبعض الاخر .......
لنذهب الي منزل شهد لنجدها تستعد لتذهب الي المحكمة وهي أيقونة من السعادة النصر واخيرا قد انتهي كل شي واليوم ستكتب نهاية ذلك الحقير لتقوم بتجهيز نفسها سريعا وتغادر بسرعة الي اسفل لتذهب الي سيارتها لكن تأتي إليها أمامها سيارة فجأة وتقف ليفتح الباب وتيظر اليها احد بهدوء لتبادلة النظرة بغموض لتتنهد وتذهب وتركب بجانبة وتغلق الباب لتسير السيارة بسرعة وتختفي عن الأعين...
لنذهب الي شركات الألفي لنجد غيث يعمل بتركيز ولم ينتبه بشي ليقطع تركيزة دلوف وائل بسرعة كبيرة وهو يقول :شوفت الاخبار يا غيث.
لينزر له غيث بهدوء :قصدك علي مراد البنهاوي واللي حصلة .
وائل :اكيد يابني ده خبر الموسم العنقاء نهته خاالص .
أنت تقرأ
هوس العهد (مكتملة)
Romanceهي. قوية وشجاعة وجريئة يهابها الجميع كهيبه والدتها الراحلة أقسمت ع الإنتقام تحلم به من سنوات ولم تراه أصبحت رسماته معها دائما وهي حتي لم تعرف انه موجود اصبح ملازم لحياتها باحلامها لم تراه بالواقع ولكن تراه هل ستراه يوما ام هو فقط وهم لا وجود له الا...