الفصل الرابع والستون

2.5K 73 23
                                    


بسم الله الرحمن الرحيم
صلوا من انشق له القمر نصفين ❤

**************

- معاك ساعتين بس معاك وعايزة اعرف مين السبب في الحادث ده بس ساعتين مفهوم .

انهت حديثها واعطت الأمر لاحد الحرس الخاصين بها وأغلقت الهاتف بعدها وهي تبتسم بشر وتقول .

- مين ما كان اللي عمل كده اوعدك انه هيتحاسب يا غيث .

نعم يا سادة انها العهد التي توعدت بشدة لمن فعل به ذلك ... لياتي احد حراس غيث الذي طلبت منه أن يستدعي الطبيب الخاص به ليأتي فورا ليدلفوا معا الي الداخل لتجد غيث بمفرده ... لتقول له .

- الدكتور اهو موجود يا غيث .

غيث بهدوء وهو ينظر للطبيب - انا هخرج من هنا امتي  .

الدكتور بدهشة - نعم غيث بيه حضرتك لسه فايق مكملتش 24 ساعة وبتسال علي الخروج حضرتك لسه حالتك مش مستقرة .

غيث بملل ونفاذ صبر - انا سالت سوال واضح هخرج امتي انا اعلم بنفسي وبحالتي عشان كده عايز اخرج .

عهد بحده خفيف - غيث وجودك هنا دلوقتي مهم عشان حالتك ومش هتخرج غير لما جرحك يخف ويلتام تمام .

نظر لها غيث بهدوء وابتسم بهدوء فالاول مرة تتحدث امامه بحده وايضا موجهه له ليقول .

- انا مبحبش قاعدة المستشفيات وبكرهه عشان كده عايز اخرج .

الطبيب- تمام يا غيث بيه بس استحمل معانا يومين وبعدها تقدر تخرج تكون حالتك اتحسنت اكتر تمام .

جاء ليتحدث لتقاطعة عهد وهي تقول للطبيب .

- تمام يا دكتور شكرا ليك وهو هيفضل لحد ما حالته الصحية تتحسن.

- العفو يا مدام عن اذنكم .

ليغادر الطبيب وتتجه عهد اليه وتقول .

- لو كنت اعرف انك عايزة عشان كده مكنتش جبته هتخرج ازاي يا غيث وانت لسه فايق من ساعات بس .

- قلتلك بكرة المستشفيات وبكرهه ريحته اغمض عيونه بالم وهو يقول من يوم وفاتها وانا بكرهه جدا .

علمت عن ماذا يتحدث لتتنهد بحزن وتقول .

- ادعلها احسن وبعدين ده عمرها المستشفيات ملهاش دخل انا كمان بكره المستشفيات جدا وبكره ريحتها بحسها ريحه تشبه ريحه الموت .

انهت حديثها بالم وحزن علي ما فقدته لينظر لها غيث بغموض واستغراب ليقول بشي من المرح والتسلية.

هوس العهد (مكتملة)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن