الفصل 76 الجزء 2

2.5K 88 13
                                    

بسم الله الرحمن الرحيم

صلوا على من زار يهودي تغيب يوما عن ايذائه ♥️

**************

بقصر العنقاء.

كان الجميع يجلسون معا ولم تخلوا جلستهم من الأحاديث والذكرياتبين الأصدقاء .. وايضا النظرات و خاصا للعنقاء .. لتلاحظ ايلين اختفاء البعض لتبتسم بجانبيه لتلاحظ نظرات موجهه لها ولم تختلف تلك اللمعه عن قبل ولكن نفت ذلك وتابعت الحديث مع الجميع .. بينما بأحد الحدائق كان تقف سوفانا امام وائل وهي تقول بضيق .

- افهم بس انت ايه اللي مضيقك انا مقدرش احكي اي شي يخص عهد لاي حد يا وائل حتي لو كان انت حياة عهد الشخصية خط أحمر ممنوع منعن باتن حد يتدخل فيها مبالك لم اقولأسرارها لحد دي فيها قطع رقاب دي .

وائل بضيق وحنق .

- انا مقولتش تحكي اسرارها بس علي الاقل اعرف .. دي كانت صدمة انها تكون هي مش قصدي عنقاء الاقتصاد بس قصدي انها تكون هي مرات غيث ازاي يعني ازاي بقت مرات غيث يا سوفانا وهي عنقاء الاقتصاد ولا دي كمان كان من ضمن خططتها .

سوفانا بحده .

- وائل اياك تفكر حتي مجرد تفكير عهد مخططتش لشي ولا عرضت عليكم اي شراكة .. انتوا اللي طلبتوا شركتنا مش العكس وعهد لم اتجوز غيث اتجوزته وهي شهد يعني مكنش ليها اي رغبة او هدف بال بالعكس هي اتجوزت غيث فعلا لانها بتحبه ومن سنين طويلة كمان ومكنتش تعرف انها هتشوفه وتعرفه مكنتش متخيله انه موجود حتي .. وصاحبك كمان اتجوزها برغبته محدش اغرمه او اجبره هو اللي عرض عليها الجواز الاول يا وائل بيه يعني اختي لا دبسته ولا اجبرته عهد مستحيل تتمني الاذي لحد وخاصا غيث ..اتهماتك كلها باطله يا وائل بيه .. هه مش بعيد كمان تقول اني مشتركة معها وخليتك تحبني لهدف كمان هتوقع منك اي شي بعد كلامك ده.

وائل باسف وندم لتهوره بالحديث .

- سوفي حبيبتي انا والله مقصد شي من اللي فهمتيه انا بس بفكر معاكي والله مقصد شي معين يا حبيبتي .

سوفانا بوجع - تقصد او متقصدش كلامك صاب خلاص عن اذنك .

غادرت من امامه راكضة بقوة وحزن ليسرع خلفها ولكن لم يستطع أن يوقفها .. ليتنهد بقوة وهو يسب ويلعن بحاله وبغيث وعهد معا فهم السبب بتسببه باحزان معشوقته الان ليفكر بحل لمراضتها ...

بينما بالطرف الآخر كانت صفاء سعيدة بشده وهي تقول .

- واوووو مش مصدقه يعني عهد السيوفي العنقاء هي شهد مرات اخويا واوو .. بجد مبسوطة اوي هي حد جميل جدااا مبسوطة اوي انه مرات غيث وكمان اختك يا ميزو .

حمزة بضحك ومرح .

- مش فاهم ايه اللي مفرحك اوي كده في الموضوع يا بنتي دي كارثه .. ان عهد السيوفي تبقي مرات اخوكي والله دي جبروت أقسم بالله .

هوس العهد (مكتملة)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن