بسم الله الرحمن الرحيم
صلوا على المصطفي ❤*************
- دقايق وهننقله أوضة عادية .
اومات لها عهد بهدوء ..... تمت عملية نقله الي غرفة عادية بعد دقائق تحت إشراف رئيس الأطباء شخصيا بعد علمة باصابه أسطورة الاقتصاد لياتي مسرعا للاطمئنان عليه وفحصة بذاته لينتهي من فحص جرحه للمرة الأخيرة ثم إعطاء تعليمات شديدة وصارمة للممرضات الذين استمعوا له بنتباه وطاعة وذلك ليس من فراغ وليس بشأن كونه الأسطورة فقط بل ذلك تهديد شديد من العنقاء التي اوصلتها له بطريقة غير مباشرة جعلته يرتعب من مجرد فكرة تواجدها هنا فهو واقع بورطة كبيرة بين الأسطورة والعنقاء احد عمالقة الاقتصاد بمصر وفرنسا ليمضي الوقت سريعا وكانت والده غيث تضمه لها بشدة وهي تبكي ليضمها غيث بهدوء وهو يهدئها ببعض الكلمات لتطمئن وهو يقول بضعف .
- خلاص يا حبيبتي اهدي انا كويس اهو .
لتقول بدموع وهي تضمه اكتر .
- حبيبي خفت عليك قوي يا حبيبي كنت هموت من غيرك .
- بعد الشر عنك يا حبيبتي خلاص انا كويس لينظر الي والده وهو يقول بمرح خفيف ليزيل خوفهم عنه اي يا سيادة اللواء مفيش اي كلمه كده .
تقدم منه والده وضمه وهو يقول - انا كنت حاسس ان ضهري بيتقطم يا غيث وانت كده ابني واخويا وصحبي بيروح مني روحتك كنت هتنهيني بس الحمد لله ربنا رجعك لينا بالف سلامة .
- بعد الشر عنك يا حبيبي ربنا يخليك لينا .
ركضت اليه صفاء وهي تزيح والدتها وتقول .
- الذوق مش نافع معاكم مستنياكم من بدري توسعوا عشان اطمن عليه لكن مفيش خالص جلست أمامه وضمته وانفجرت باكيه ليقول غيث وهو يحاوط خصرها .
- شششش خلاص يا صافي انا كويس.
لتقول صفاء ببكاء - كنت هخسرك يا غيث كنت خسر اخويا وسندي كنت هموت اتا مقدرش اعيش من غيرك ابدا انت اخويا وابويا وصاحبي متخيلش حياتي من غيرك .
- حبيبتي وانا علطول معاكي وعمري ما اسيبك ابدا وبمرح وخفي بقي عشان انتي ضغطه علي صدري جامد والجرح وجعني .
ابتعدت عنه بسرعة وهي تقول بلهفة .
- اسفة يا حبيبي اسفة مقصدش .
ابتسم لها وهو يقول بهدوء - انا بهزر معاكي يا صافي اهدي بقي .
وائل بمرح وهو يتجه له - ياعم ما انت عارفة عيلتك بتحب الدراما اوي انتوا عيلة اوفر اصلا وذادت بمراتك واللي عملته في الدكتور المسكين كده عيلتك كملت يا أسطورة .
أنت تقرأ
هوس العهد (مكتملة)
Romanceهي. قوية وشجاعة وجريئة يهابها الجميع كهيبه والدتها الراحلة أقسمت ع الإنتقام تحلم به من سنوات ولم تراه أصبحت رسماته معها دائما وهي حتي لم تعرف انه موجود اصبح ملازم لحياتها باحلامها لم تراه بالواقع ولكن تراه هل ستراه يوما ام هو فقط وهم لا وجود له الا...