صلوا علي شفيعكم يوم القيامة 🌻بسم الله الرحمن الرحيم
بباريس بمنزل سراج المهدي .
كان يجلس وهو ينظر امامة بشرود وابتسامة وهو يفكر بابنته وهو سعيد وفخور بما فعلته لتجلب حق شقيقتها وما الذي قالته للصحافة جعل الجميع يتحدث عنها وعن شجاعتها فهو كان خائف عليها ولكن الآن اصبح يعلم جيدا انها بخير اينما كانت ليفيق من شرودة ويقول .
سراج بابتسامة :تسلم البطن اللي شالتك وربتك يا عهدي ويحرسك ربي دايما يا عمري . واكمل بشر وتوعد .ولم تجولي يا ولاد الكلب يلي معرفتش اربيكم .ليضحك بفرح وهو ينظر الي صورة شقيقته ويقول :عرفتي تربي يا ايلين عرفتي تسيبي في بنتك إثر كبير منك يا عمري ربنا يرحمك يا حبيبتي يارررب .
في مصر بالقسم .
كانت تجلس عهد امام الظابط بثبات وبرود وهي تقول : انا مسرقتش حاجة يا فندم وموضوع الحاجة دي مش مفهوم بالنسبه لي ولا هو صح مفيش دليل ضدي اني انا اللي سرقتهم .
الظابط ببرود :وانتي هتبقي هنا منورانا ليه لو مفيش دليل ضدك يا انسه شهد وليه عمة حضرتك مقدمه فيكي بلاغ بتتهمك بالتعدي عليها في بيتها وسرقة مجوهراتها وفلوسها في البيت .
ابتسمت عهد بسخرية وخبث فهي تعلم ذلك وراته بالكاميرات وهي تضع لها تلك الأشياء فهي لن تسكت ابدا وهي تعلم ذلك من الذي فعلته بالمحكمة ضدها فهي شهدت ضدها لتحاول إنقاذ زوجها ذلك المغتصب من السجن وخاصة بعد الذي قالته لها بالمحمة وكشفت لها ذلك السر وأيضا بعدما طالبت بحق شقيقتها لتقول .
عهد ببرود :ولو انا فعلا عملت كده واتهجمت عليها وسرقتها كمان وقدام عينيها ليه هخلي الحاجة دي في بيتي ما كان ممكن اوديها أي حته تانيه غير بيتي لانه اول مكان هيدوره فيه طبعا وبعدين انا ليه هعمل كده وانا رفعه عليها قضية بطالب يخفي وورثي من ابويا اللي هي مستوليه عليه يعني حقي وطالبه بالقانون فاليه هسرق شوية ملاليم ومجوهرات قديمه اصلا .
نظر لها الظابط بقليل من الاقتناع :بس اللي قدامي حاجه تانية يا شهد هانم المدام بتتهم حضرتك انك سرقتي منها مجوهرات وفلوس تقدر بمبلغ وقدرة 350 مليون جنيه وبعد التحقيقات والتفتيش اثبت فعلا ان الفلوس والمجوهرات كانت في بيتك ولقيوها أثناء التفتيش في دولابك أي اقولك في ما انصب اليكي .
عهد ببرود :محصلش وهرجع واقولك لو انا اللي عملت كده فعلا هخلي الفلوس دي في بيتي ليييييه وده اول مكان هيفتشه فيه اصلا كان ممكن أخدهم واهرب وبسخرية اصلي سرقاهم هو ده ردي يا حضرت الظابط .
الظابط بجدية :لسه قدامك فرصة تعترفي بالتهمة قبل ما القضية تتحول للنيابة العامة ووقتها هيبقي صعب موقفك والإفراج عنك هناك .
نظرت له ببرود وقالت :وانا قولت الحقيقة ومحدش بيعترف بحاجة معملهاش .
الظابط بجدية :يعني ايه .
عهد ببرود :يعني انا يطالب بتحويل القضية للنيابة العامة ووقتها مل حاجه هتظهر .
الظابط بجدية :دي آخر اقولك .
عهد ببرود :دي أولها اقوالي لسه كتيرة .
الظابط بجدية :تمام اكتب يابني امرنا نحن حمزة السنباطي حبس المتهمة أربعة أيام على ذمة التحقيق ويرعي التجديد في الميعاد وايضا تحويل أوراق المتهمة الي نيابة الإسكندرية تحت ايدي وكيل نيابة الإسكندرية غيث الألفي .
التفتت له بسرعة ونظرت له بقوة ولا تعلم لماذا ذلك الاسم الذي نطقة للتو اربكها واحدث ضجيج قوي بقلبها وكانه يخبرها أن طريقها مع ذلك الشخص سيكون طويل وطويل للغاية .......
استووووووووووووووووووووب
يلا توقعاتكم ايه .
دمتم سالمين .
أنت تقرأ
هوس العهد (مكتملة)
Romansaهي. قوية وشجاعة وجريئة يهابها الجميع كهيبه والدتها الراحلة أقسمت ع الإنتقام تحلم به من سنوات ولم تراه أصبحت رسماته معها دائما وهي حتي لم تعرف انه موجود اصبح ملازم لحياتها باحلامها لم تراه بالواقع ولكن تراه هل ستراه يوما ام هو فقط وهم لا وجود له الا...