Beberapa tahun kemudian..
"Cepat lah !"
Hudzai mendengus kecil. Butang bajunya itu agak payah kalau dikemaskan. Geram hatinya apabila butang itu besar dan susah di aturkan.
"Kejap. Butang baju aku ni menyusahkan aku," balas Hudzai.
Hafziy mengeluh panjang. Dari tadi Hudzai tidak siap berkemas. Dia sebagai abang pula yang menunggu si anak ketiga ni.
"Lambat lah kau ni. Papa dan Laura dah tunggu sana. Nanti mama bebel, siapa nak jawab?" Hafziy mendengus kasar.
Tak boleh ke buat kerja dengan pantas? Hudzai ni selalu terleka dan lambat orangnya. Tapi bila sudah sampai ke penghujung, lelaki itu lah yang paling segak dan bijak.
Hudzai tersenyum puas. Dia memandang wajah dan penampilannya di cermin besar itu. Rambutnya diserabaikan dengan gaya 'penyapu'.
Songkok hanya dibiarkan di tangan.
"Songkok tu untuk apa? Pakai hiasan?" tanya Hafziy dengan sinisnya.
Hudzai ni suka bergaya. Ada saja otak dan mindanya memproses apa yang sesuai untuk dirinya nanti. Macam-macam saja karenah lelaki itu.
"Nanti-nanti lah aku pakai," balas Hudzai.
Hafziy mencebik. Lelaki itu tidak banyak songeh dan ikut saja urutan ibu bapanya. Apa yang dia mampu dan boleh buat itulah yang akan membanggakan Shaza dan Luqman.
"Cepat." Hafziy melangkah dulu sebelum Hudzai. Kakinya melangkah pergi meninggalkan adik ketiganya di belakang.
"Abang Ziy, mama dah marah !" Suara lunak yang memanggil nama di abang itu kedengaran di luar pintu.
Gadis itu terkedek-kedek berlari menuju ke arah Hafziy yang tersenyum kecil memandangnya. Hafziy paling sayang dan dapat dengan adik bongsunya ini.
Liysha Zuhairah.
Gadis yang berumur 17 tahun. Manakala Hafziy dan Laura pula 21 tahun. Si Hudzai pula berumur 18 tahun, tua setahun dari Liysha.
"Comelnya adik bongsu abang ni. Tadi abang tengah tunggu Hud pakai baju. Macam Liysha tak tahu kan?" Sempat Hafziy mengumpat tentang lelaki itu.
"Yeah I know. Tu, abang Hud dah kemas. Jom keluar !" Liysha seorang yang ceria dan suka berkawan dengan ramai orang.
Tetapi dia tetap menjaga batasnya. Hafziy selalu memantau semua yang dilakukan oleh Liysha. Gadis itu tidak terlalu risau dengan dirinya.
"Ingat aku pekak ke tadi?" Hudzai menjeling tajam sekilas kepada Hafziy.
Telinganya masih kuat dan dengar semua perbualan orang lain. Mereka berempat mempunyai karenah masing-masing dan melengkapi antara mereka.
Laura, si kakak sulung yang selalu menjaga adiknya dan menegur apa-apa kesalahan yang dilakukan oleh adik-adiknya.
Hafziy, si abang yang tampak dingin tapi hanya keluarga mereka saja yang tahu betapa teruknya perangai dan ayat sindiran serta sinisnya dari lelaki itu.
Hudzai, paling banyak songeh tapi benda yang dia buat itu lah membuahkan dan memberikan hasil yang membuatkan dirinya puas dengan usaha sendiri.
Liysha, gadis bongsu yang manja dengan semua abang-abang dan kakaknya. Dia juga liar tetapi selalu dipantau oleh Hafziy dan Laura.
"Dah tahu, buat apa tanya? Jom keluar, mama dah bebel sana," balas Hafziy.
Mereka bertiga terus beriringan keluar dari ruangan itu. Bila saja sampai di ruang depan, kelihatan Shaza membebel-bebel dan Luqman pula berusaha untuk menenangkan isterinya itu.
YOU ARE READING
My Extraordinary Husband
Romance⚠️PROSES PENGEDITAN SEMULA⚠️ [ Karya Pertama : Hara ] ✔️ •Luqman Hakimi × Shaza Zahirah• Sebaik apa pun orang baru, orang lama tetap pemenang. Orang lama yang menjadi penyeri yang pertama dalam hidupnya. Seperti itu yang dia rasai, tujuannya untuk m...