Hari yang dinantikan akhirnya tiba. Shaza menghembuskan nafas dengan panjang. Dia sedikit nervous.
"Rilek kak Sha. Maira ada, kalau abang apa-apa kan kak Sha." Maira yang berada di sebelahnya itu tersenyum lebar.
Cantik betul Shaza bila di mekap kan. Kalah muka dia. Ni yang nak menangis macam ni. Bakal kakak ipar dia cantik lagi hiks hiks hiks.
"Nervous sikit ni," luah Shaza.
Belum sempat Maira menenangkan Shaza, pintu terus dikuak tanpa ketukan. Wajah Aqilah muncul sambil mengukir senyuman manis.
"Pengantin lelaki dah sampai. Dah?" Aqilah mendekati Shaza. Dia terpikat dengan wajah Shaza yang lain dari selama ini.
"Wow, you're so beautiful." Puji Aqilah.
Maira hanya tergelak kecil apabila Shaza sudah tersenyum malu-malu. Perempuan kalau puji ni, emm dah lah.
Malas aku.
シ︎
"Luqman Hakimi bin Hayyan."
"Ye saya." Luqman menarik nafas.
"Aku nikahkan dikau dengan Shaza Zahirah binti Shariff dengan mas kahwinnya rm 5000 ringgit tunai."
"Aku terima nikahnya Shaza Zahirah binti Shariff dengan mas kahwinnya rm 5000 ringgit tunai."
"Sah?"
"Sah."
"Sah."
"Alham–"
"I bantah !" Semua mata di situ menoleh memandang ke arah wajah seorang gadis yang duduk bersebelahan dengan Puan Khaira.
"Maira, kenapa ni?" tanya Puan Khaira.
"I Masya, bukan Maira. Luq tak boleh kahwin dengan perempuan tu !" Sekali lagi Maira eh Masya membantahnya.
PAK!
Aqilah yang memukul leher gadis itu terus tersengih. Dia menunduk meminta maaf kepada semua yang melihat drama Masya tu.
"Maaflah. Dia ni ada did. Kalau dia pengsan, nanti datang lah diri asal dia. Hehe haa sila sambung," ujar Aqilah.
Semua mengangguk faham. Puan Khaira hanya tersenyum kecil saja. Mereka menyambung kembali majlis tadi.
Luqman mendekati Shaza. Dia berdehem kecil sambil memandang wajah Shaza yang tertunduk malu. Ya Allah, macam ni pun malu? Bukan main lagi dulu bertekak bila berjumpa tapi sekarang ni reti nak malu?
Aku nak habiskan story ni pun susah.
"Sayang."
Shaza tersenyum malu. Budak ni, sempat buat orang blushing masa macam ni. Dah lah depan orang ramai. Belum lagi naik atas pelamin nanti, makin galak dia menyakat.
Luqman menyarungkan cincin berlian yang bernilai berjuta ribu di jari manis milik Shaza. Siapa kata Luqman ni sekarang ceo biasa? Dia ada perniagaan di negara-negara lain, tahu?
Aku ni je tak letak sangat pasal kerja ni.
"Cium bibir sikit elelele." Khairul tersenyum kambing. Encik Shariff terus saja mencubit lengan lelaki itu agar tidak menyakat kakaknya yang sudah bergelar isteri.
YOU ARE READING
My Extraordinary Husband
Romans⚠️PROSES PENGEDITAN SEMULA⚠️ [ Karya Pertama : Hara ] ✔️ •Luqman Hakimi × Shaza Zahirah• Sebaik apa pun orang baru, orang lama tetap pemenang. Orang lama yang menjadi penyeri yang pertama dalam hidupnya. Seperti itu yang dia rasai, tujuannya untuk m...