BAB 1

1.2K 22 0
                                    

"berapa lama kau nak bersiap? Tak cukup lawa lagi ke? Tangan kau tak penat ke sapu blusher tu berkali kali? "kata Evie yang tidak puas hati. Hampir berjam dia menunggu Ariana menyiapkan diri.

"relax... What's wrong with you? "tanya Ariana. Kenapalah budak ni.... Pagi ii nak mengamuk... Dah kenapa..... Siapa buat dia mengamuk?

"aku malas lah! Cepat lah! Kita cepat pergi lepastu cepat balik! "kata Evie. Naik rimas dengan tudung yang berlilit berkali kali di kepala. Rimas dengan baju kurung yang di pakai. Bahagian tangan nak kembang ii pula. Haishh! Buat biasa ii dah lah!

"okay ii. I'm done. Don't be angry, "kata Ariana. Lengan Evie di tarik. Mereka munuju ke arah lift. Sudah seminggu mereka duduk di Malaysia. Tak habis belajar lagi.... Jadi Wan bagi arahan suruh habiskan lagi setahun untuk belajar. Haishh....

"not because of you!! But this things on me!!! I hate it!! "kata Evie. Nak je tarik benda kembang ii dekat bahagian pergelangan tangan tu! Benci betul!!

"dah ii biar je benda tu. Jangan tengok. Tutup mata, "kata Ariana. Nak gelak ke apa sekarang ni? Pasal benda tu pun nak mengamuk. Memang mampus kalau dia jumpa designer baju tu. Tak pasal ii rambut kena tarik sampai botak. Lah!! Kesian!!

"dah lah!!! Jangan cakap dengan aku! "kata Evie. Tak pasal kena tempias nanti. Baik jangan cakap dengan aku sekarang.

"ladies!! Faster!!! We're going to be late! "kata Aeden. Nasib aku lelaki. Kalau aku perempuan tiga jam pun tak boleh siap rasanya. Lah! Bahaya!

Mereka berdua memandang ke arah jejaka ii di hadapan mata. Lah! Handsome!! Pakai baju melayu dengan songkok dan samping. Macam model dah!! Mereka sekeluarga mengenakan pakaian berwarna silver. Terpesona seketika... Woahhh...

"masuk kereta jom, "kata Jeff. Hehe! I'm happy! My best friends here!! Heheh! Yeayy!!!

"jom! "kata Evie. Comel lah budak ni! Jom culik!!! Heheheh!!! Mengamuk abang dia nanti kalau aku cakap dia comel. Hahhah!

"lah! Dia nak culik kau lah Jeff, "kata Ariana. Entah apa ii budak ni. Nak culik anak orang pula. Tak sangka dia jadi penculik sekarang. Bangga abang dia nanti. Lah! Tengok ii kena makan kaki. Hhahhah!!

"culik lah. Aku tak nak budak ni, "kata Raff. Culik lah. Nak bedah nak ambil organ dia pun aku tak kisah. Buat lah apa ii.

"tak guna, "kata Jeff. Macam aku nak kau je. Huh!! Tak nak kawan!! Tak guna!!!

"ishh! Korang ni tak habis ii nak gaduh, "kata Zack. Nak makan cili ke? Meh sini aku cili mulut tu. Kenapa tak reti duduk diam? Nak juga gaduh mulut macam budak kecil.

Mereka menuju ke Masjid Negara tempat dimana Majlis perkahwinan Zafie dan Amiera dilangsungkan. Gadis yang telah membawa lari jiwa dan hatinya. Lah! Macam pemerdagangan manusia! Lahhh!! Risau!!

"korang jaga bahagian dalam, "kata Aeden. Mana tahu ada je yang cari pasal. Hempuk je kepala dia guna cangkul. Sekali gali kubur. Tanam hidup ii.

"tak nak, "kata Evie. Bagilah aku jaga bahagian luar. Aku tak nak duduk dalam. Haishhh!

"nak kena hempuk dengan Wan? Tak pasal ii kitorang juga yang kena, "kata Raff. Mana tahu dia tu. Suka sangat tampar orang. Gerak geri tangan dan kaki dia sukar untuk dijangka.

"korang lah duduk dalam, "kata Ariana. Aku pun nak duduk luar. Ingat tak bosan ke duduk dalam. Nanti ada makcik ii bawang sibuk nak menanya nanya macam kami ni kaunter pertanyaan. Aku tak suka!!

"tengok diorang tu, "kata Zack. Dia memandang Levi di sebelah. Muka tak kisah langsung. Dengan selamba mengangkat kening naik ke atas.

"nanti korang kena duduk dalam juga, "kata Haziq. Heheh! Aku duduk luar! Menghabiskan makanan!! Muahahahhaha!!!!

The Mafia's QueenWhere stories live. Discover now