BAB 49

135 5 0
                                    

Busana pengantin berwarna biru gelap menyerlahkan lagi tona kulit putihnya. Memang sesuai dengan dirinya. Dari potongan busana pengantin itu, semuanya 10/10. Tepat mengenai cita rasa. Tepat dengan rekaanya sendiri. Memang berpuas hati.

"lama lagi ke? "

Ariana memandang ke arah Evie. Gadis itu tanpa segan silu berbaring di sofa. Micheal dan Malvyn duduk santai melihat movie yang ditayang pada Ipad milik mereka.

"okay tak? "tanya Ariana.

"stunning, "kata Evie.

"Aria look like a princess! "kata Micheal.

"you look gorgeous! "kata Malvyn pula.

"macam mana? Selesa ke? Potongan dia? Ketat ke longgar ke? "tanya Evie.

"selesa. Tak ada lah ketat. Memang macam ni yang aku minta, "kata Ariana. Dia pusing sekali di hadapan cermin besar. Puas hati sangat!!!

"ni baju bridesmaids, "

"pergi cuba, "arah Ariana.

"huh?! "

"baju kau. Pergi cepat. Micheal dengan Malvyn pun, "

"kenapa aku kena juga? "

"cepat lah jangan banyak tanya. Kesian pekerja tu. Cepat! "

"kenapa!? "

"kau nak aku gigit kau? "

"fine! Jom sayang ii ku, " tangan kecil mereka dipimpan. Dengan senyuman mereka melangkah.

Tinggal menghitung hari sahaja aku akan bergelar isteri. Mampukah wanita kejam seperti aku ni bergelar isteri yang baik? Taat perintah suami? Mampukah aku buat semua tu? Aku tak rasa aku mampu. Tapi aku cuba. Bersabarlah dengan aku.

Aku cuba perbaiki diri ni. Jadi yang terbaik untuk saling melengkapi. Terlalu jauh lagi perjalanan kita. Kalau cinta yang disemai sirna di tengah jalan, berpisahlah dengan cara baik yang mengikhlaskan. Ikhlaskan lah semuanya. Ikhlaskan diri aku keluar dari hidup engkau.

Tak perlu bermasam muka bila berjumpa. Tak perlu berpaling muka bila berjumpa. Tak perlu berprasangka buruk sesama kita. Kita masih muda dan mula untuk membina rumah tangga bersama. Jadi akan banyak rintangan yang mendatang. Suka atau tidak, cepat atau lambat, pelbagai ujian dan rintangan yang akan hadir dalam diri kita.

"hoi, aku tahu aku lawa. Sampai membuatkan engkau termenung jauh, "

"aahhh! Comel nya anak buah aunty ni! "kembar itu dipeluk erat. Terlalu comel!!! Huahh!!! Kenapa budak ii mesti kena comel?!! Huahh!!!

Evie berjalan perlahan menggunakan high heels yang dipadankan dengan pakaiannya.

"Evie!! Papa datang lah! "kata Malvyn.

"hide! They can't see you with this gown, " tak surpirse lah nanti!! Ariana segera masuk semula ke belakang tirai.

"auchh! "rintih Evie. Takkan lah berjalan sekejap je kaki aku dah melecet?!!! Are you kidding me?!!! Really?!!! Huhh!? Kau fikir ni drama?! Huhh?! Huahh!!! Malu lah sial!! 

"huhh? Huh? Kenapa? Evie kenapa? "tanya Micheal.

"Evie sakit ke?! "tanya Malvyn.

Lahh... Diorang tahu lah pegang watak diorang... Betul ii riuh sampai manusia ii dalam bilik vvip ni pandang aku.

"papa!! Evie sakit! "kata Micheal.

Rambut mereka berdua diusap perlahan sebelum jejaka dingin itu melangkah ke arah Evie yang tidak mampu berdiri stabil. Dia tersenyum nipis. Tangan Evie dilingkari pada lehernya. Tubuh itu dicempung.

The Mafia's QueenWhere stories live. Discover now