BAB 31

110 5 0
                                    

"apa? Kau ingat aku letak racun? "tanya Adrian. Dia meneguk secangkir teh yang dituang.

"apa yang kau nak?! "kata Ariana.

"hishh! Diam, "kata Adrian. Gelas kaca itu di letakkan pada piring kecil yang berada di atas meja.

"kau diam boleh? Berapa hari kau dah tak makan? "kata Adrian.

"aku nak balik!!! Hantar aku balik!! "kata Ariana.

Adrian menaikkan tangannya. Segera ditahan. Perlahan tangan itu diturunkan. "diam. Jangan cabar aku, "kata Adrian.

"huh! "dengus Ariana. Nak tampar tapi tak berani.

Adrian keluar dari bilik itu. Dua orang lelaki yang berada di situ juga keluar. Bodoh!! Tiga bulan aku tak jumpa keluarga aku!!! Hishh!!

'no!! Don't drink that tea!!! ' mukanya jelas penuh dengan kerisauan. Dia memerhati gerak geri Ariana di dalam skrin tablet.

°°°°°
"Zafril... "panggil Alex. Dia memandang ke arah skrin MacBook sukar untuk dipercayai apa yang dia lihat.

"apa? "tanya Zafril. Dia turut memerhati skrin MacBook itu.

"she's still alive!!! Quick! We need a heli!!! "kata Alex. Dia cuba untuk turun dari katil.

"apa maksud kau? "tanya Zafril.

"Evie Eloise, she still alive, "kata Alex.
Baru sahaja menginjakkan kaki ke lantai dia jatuh.

Otaknya seperti cuba untuk memproses mentafsir apa yang dimaksudkan oleh Alex. "kau tak boleh pergi. Biar kitorang je yang pergi, "kata Zafril. Bahaya. Lagipun dia dah makin tak stabil. Makin sakit.

"biar aku pergi untuk lindungi dia buat kali terakhir. Aku sayang dia Zaf.. "kata Alex. Dengan seluruh tenaga dia cuba untuk berdiri.

"bahaya... Biar aku yang bawa dia balik. Kau tunggu dekat sini, "kata Zafril. Bila ii sahaja dia boleh pergi buat masa sekarang.

"I'm begging you... Just let me in!!! I need her!! "kata Alex. Air matanya mengalir di pipi.

"apa yang kau buat?! "kata Mike.

"please...."rayu Alex.

"we need a helicopter. Going to this coordinate, "kata Zafril dingin. Alex di papah untuk berdiri. MacBook di atas katil diambil.

Mereka bersiap sedia dengan vest kalis peluru dan beberapa senjata lain nya. Tidak di lupakan juga pisau lipat. Kita tak tahu bila kita perlukan benda ni. Jadi bawa je lah..... Helikopter sedia mendarat di heli pad. Menunggu mereka untuk melangkah masuk dan berlepas ke tempat yang telah di tentukan koordinatnya.

"kenapa kau pasti itu Evie? "tanya Zafril. Dia memandang Alex tepat ke wajahnya.

"tak ada siapa yang tahu cara buka lokasi tu kecuali Evie. Aku yang cipta cincin tu khas untuk dia, "kata Alex. Aku pasti itu dia. Tak ada siapa yang tahu pasal cincin tu. Hanya aku dan dia.

"kau duduk dalam ni. Jangan keluar. Kau tak akan larat untuk berhadapan dengan mereka, "kata Zafril. Aku tak rasa sakit yang dia rasa tapi aku tahu sakit yang dia sorok untuk terus berpura pura sihat di depan umum. Rasa sakit tu hanya dia yang rasa...

"aku pelik. Kenapa kau asyik halang ii dia? Kenapa kau asyik ambil berat pasal dia? "kata Mike. Keningnya berkerut. Kenapa dia terlalu mengambil berat pasal Zafril?

"dia ada kanser, "

Keadaan menjadi senyap tanpa suara. Mata ii memandang ke arah Alex. "jadi betul lah tekaan aku selamani. Kau pura ii sihat, "kata Alvin. Aku nampak ubat ii dia. Aku nampak dia selalu termenung. Aku nampak dia dalam keadaan sakit. Aku nampak macam ii. Tapi bila aku tanya dia akan jawab 'aku okay'

The Mafia's QueenWhere stories live. Discover now