"kau dari mana?! Kenapa balik lambat?! "tanya Benn. Dah lah kalau hilang memang tak ada jejak! Haish!
"ish! Aku pergi apartmen aku lah! "kata Evie. Sibuk je! Suka hati lah!
"buat apa? "tanya Benn. Keningnya di angkat tinggi. Heheh! Biar aku soal siasat sikit.
"cari barang tapi tak jumpa. Sedih! "kata Evie.
"apa ii lah. Pergi lah tengok kawan kau berjiwang dalam bilik tu, "kata Benn. Suruh makan tak nak makan. Nasib baik bilik ii soundproof. Kalau tak bergegar satu rumah dengar dia buka lagu guna speaker kuat ii pula tu. Rosak gegendang telinga nanti.... Haish....
"macam bahaya je, "kata Evie perlahan.
"memang, "bisik Benn.
"mana kau pergi?! "tanya Alex apabila terlihat kelibat Evie di situ.
"aku sepak kang! "kata Benn. Boleh tak terkejut?! Dah lah datang dari arah belakang! Nak aku mati kan?!
"korang!!! Jhons!!! He died!! "kata Alvin. Baru sahaja mendapat khabar berita tentang pemergiannya.
"hahha! What are you talking about? "kata Evie. Nak melawak? Tapi jadi tak lawak kalau aku yang bunuh kau kan?
"he just had an accident, "kata Alvin. Aku tak melawak kalau pasal nyawa....
Mereka berpandangan sesama sendiri. Seperti tidak percaya dengan apa yang dikatakan. Boleh ulang tayang? Huh?
"mana Aria? "tanya Evie.
"atas, "kata Benn.
Evie bergegas naik atas menggunakan tangga. Tu yang paling dekat... Naik je lah.... Tombol pintu di pulas. Dia menerjah masuk ke dalam bilik.
"oii?!!! Aku tengah menyanyi ni!!! Janganlah kacau!!! "kata Ariana. Bantal yang berada di samping di baling. Tepat mengenai wajah Evie.
"Jhons. Died, "kata Evie.
Ariana yang hendak bangun dari katil terjatuh duduk. "se-seriously? "kata Ariana.
"hmm, "kata Evie.
°°°°°
"kenapa tiba ii je? Korang tak pelik ke? "tanya Jeff. Kenapa tiba ii je? Siapa dalang disebalik ni? Mesti diorang tak akan berhenti sampai sini je."not now Jeff, "kata Raff. Jangan munculkan spekulasi apa ii sekarang ni. Jangan menambah apa ii. Semua orang tengah sedih.
"sorry, "kata Jeff.
"apa ii pun kita kena hati ii. Mesti diorang dekat dengan kita sekarang ni, "kata Alex. Pelik juga.... Kenapa Jhons? Tapi bukan Evie? Semua orang tahu Evie sasaran semua orang untuk jatuhkan kumpulan ni. Kenapa Jhons?
"you're the last person talking to him, "kata Levi. Dia mengalihkan pandangan ke arah Evie.
"yeah. We talking shit about the new client and other about work. That's all, "kata Evie. Memang betul pun kitorang mengumpat pasal pelanggan baru tu. Heheh!
"aku rasa sasaran dia Evie. Mungkin dia gunakan Jhons sebagai amaran untuk berjaga jaga? "kata Jeff. Logik kan?!
"Huahh! Kenapa diorang nak bunuh kawan aku?! "rengek Ariana. Lengan Evie di paut.
"lepas! Lepas! Rimas! "kata Evie.
"tak nak, "kata Ariana. Lengan Evie digigit kuat.
"auchh!! "rintih Evie.
Haziq yang berada di sebelah Ariana pantas menarik. Menahan dirinya daripada menggigit Evie. "kau kenapa? "tanya Haziq sambil menahan tawa.
"sakit lah! Aku bagi tahu mak kau nanti! "kata Evie. Huahhh!!! Lengan aku!!!! Nasib tak patah!! Huahh!!! Jahatnya!!! Sampai hati!! Kau ingat kau budak kecil je?!! Huahhh!!
YOU ARE READING
The Mafia's Queen
ActionThe Second Mafia's Series: The Mafia's Queen ••••• "now, "kata Evie. Mereka semua melangkah ke arah kereta masing ii. Pintu kereta Ferrari berwarna hitam miliknya di buka. By the way!!! I already had my license!! °°°°° ••••• "Evie suruh berpecah...