BAB 21

124 5 0
                                    

"it's getting worst. You have to do the surgery, "kata Zafril. Hasil CT scan di letakkan ke dalam fail berwarna coklat. "but it's not easy. Complicated. Anything can happen, "sambung Zafril.

"I don't want it, "kata Alex. Matanya fokus ke arah telefon. Jari jemarinya lincah mengatur langkah di skrin telefon. Tak boleh kalah!!!! Mesti kena dapat chicken dinner!!!

Dia memandang ke arah Alex. Tidak tahu mengapa jejaka di hadapannya langsung tidak peduli akan apa yang terjadi. "I'm talking to you bitch, "kata Zafril. Sedar tak keadaan sekarang sangat serius?! Janganlah main ii!!!

Mestilah kau tengah cakap dekat aku. Tak ada orang lain dalam bilik ni. "I know, "kata Alex. Tapi aku tak nak kisah!!! Hahhahhah!!

Mata tajam memerhati Alex dihadapannya. "your nose, "kata Zafril. Cecair likat berwarna merah keluar dari hidungnya. Cepat ii Alex menggapai tisu di meja sebelahnya.
Matanya memerhati gerak geri Alex.

Entah sejak bila dia rapat dengan jejaka itu. Tiba ii sahaja semuanya berlaku. Muncul idea jahat di kepalanya. "aku bagitahu Evie, "ugut Zafril. Rahsia terbesar Alex ada pada dirinya.

"kau nak aku bunuh kau? Aku celup kau dalam minyak panas nanti, "ugut Alex. Jangan harap kau dapat buka mulut dan bocorkan rahsia aku!!! "lagi satu! Kalau kau bagitahu Evie... Kau pun akan separuh hidup separuh mati, "kata Alex. Bahaya kan.... Sekarang kita dua ii kena pegang rahsia ni!

"jahat nak mampus kau ni!! "kata Zafril. Patung ikan jerung yang berada di atas mejanya di campak ke Alex. Hishhh!! Kalau aku tak bagitahu nanti aku pun kena!!! Hishhh!!

"fine! Do the surgery, "kata Alex. Pasrah je lah. Kalau memang dah tertulis kenapa tak terima? Nak tak nak terima je.

"okay, "kata Zafril. Kan senang kerja aku! "I'm going to do the surgery, "kata Zafril. Ehem!! I'm a brain surgeon. Heheh!

°°°°°
"apa kita nak buat? "tanya Jeff. Banyak benda boleh buat dekat Dubai ni!! Macam ii!! Serabut kepala nak fikir!

"pergi padang pasir!!!! "kata Ariana. Aku nak ambil gambar lawa ii!!! Bawa aku pergi sana!!!

"aku nak main ATV? ATV ke benda tu? Apa ii lah!!!! "kata Evie. Jeff di hadapannya dipandang.

"teruja sangat kau ni, "kata Ariana. Menjerit ii pula tu. Dekat telinga aku pula tu. Kau memang nak aku hilang pendengaran aku ke apa? "dengan keffiyeh dekat kepala, "kata Ariana. Bersedia sangat dia ni. Mana dia dapat kain tu pun aku tak tahu lah

Jeff meletakkan tangsn Evie dipinggangnya. Risau terjatuh sebab tak stabil. Jeff dipandang. Serius betul dia ni ya. "dia tak cabut kan?! "tanya Evie. Dia memandang ke arah Jeff. Kalau dia tercabut macam mana?!! Huahh!!

"tak... "kata Jeff. Keffiyeh di kepala Evie di betulkan. Sehelai lagi kain Keffiyeh di pakaikan ke Ariana. Tercengang gadis itu. Tidak tahu apa yang terjadi.. Hahhhaah!!

Mereka yang lain memerhati dari jauh. "kau macam bapak diorang lah!!! "kata Aeden. Macam momen ii seorang ayah dengan anak ii dia...... I was too stunned to speak.....

"ya lahhh! "kata Raff. Tak sangka kau dah ada anak Jeff... Dua pula tu.....

"jom!! Jom!! "kata Zack.

"macam pak arab kan?! Huh! "kata Jeff. Dia melihat pantulan diri sendiri di hadapan cermin gergasi. Berangan kejap!! Lama je lah!! Aku ni terlalu kacak tahu?!!!

Para jejaka lengkap dengan jubah putih dan keffiyeh di atas kepala. Jap!! Jubah ke? Hishh! Pelik aku!! Evie pula memakai set pakaian berwarna putih.
Ariana memakai baju kemeja oversize berwarna putih dan seluar jeans putih. Semua putih!! Tudung pun putih!! Kasut pun putih!!

The Mafia's QueenWhere stories live. Discover now