"macam mana ni bang? Tak ada khabar apa ii lagi. Apa dah jadi dengan anak kita? "kata Puan Manda. Perasaan risau sentiasa menguasai diri. Tidur nya juga tidak lena. Penat berfikir di mana mereka berada sekarang. Luar negara atau dalam negara? Di mana mereka berada?
"doa kan mereka sayang. Doa awak sebagai seorang ibu akan sentiasa termakbul, "kata Tuan Hakimi. Sunyi. Rumah besar yang sepatutnya di isi dengan pelbagai suara kini sunyi sepi.
"tak pernah sehari pun saya lupakan diorang. Tak pernah sehari pun saya lupa untuk doa kan kebahagiaan, keselamatan diorang. Diorang permata yang tidak bernilai dari abang, "kata Puan Manda. Tak akan pernah sama walau di ganti dengan sejuta permata.
"mereka akan kembali pada kita dalam keadaan selamat, "kata Tuan Hakimi dengan yakin. Insyaallah tak ada apa yang jadi. Cepat lah kembali anak ii ayah.... Rumah ni dah sunyi. Semua orang runsing tak tahu nak cari dekat mana lagi.
°°°°°
"Alex!! "panggil Alvin yang menjemputnya di lapangan terbang KLIA 2. Tangannya di lambai ke arah Alex yang berjalan ke arahnya. Dia bersama Benn tiba dua hari lebih awal dari Alex.Alex tersenyum nipis. Memang nak aku jadi terkenal ke? Menjerit jerit nama aku tu dah kenapa? Malu lah orang pandang! Hishh!!! Nasib aku ni ada tahap kesabaran yang tinggi.
Benn melangkah ke arah mereka. Pergi beli air sekejap tadi! Haus nak mampus!! Muahhahahah!!! "kenapa kau datang lambat? "kata Benn.
"lambat ke? Korang yang datang awal kan? "kata Alex. Tak pernah ii aku lambat. Apa lah!
Mereka bertiga berjalan keluar ke kereta Roll Royce yang telah pun menunggu di pintu keluar.
Sepasang mata hanya memerhati. "kau dah kenapa? "tanya Ryan. Dari tadi dia perhati gerak geri Alex. Aku yang naik seram.
"tak ada sesiapa yang jemput kita kali ni, "kata Zafril. Dia menapak ke arah kereta. Mike dan Ryan mengikuti dari belakang. Laju sangat jalan dah ketinggalan di belakang jadinya.
"dalam kereta kenapa nak pakai topi ni lagi? Buka lah, "kata Alvin. Tak panas ke? Dah cukup panas dah ni bagi aku. Cuaca Malaysia panas tahu! Jangan lah lupa sampai pergi pakai baju sejuk yang sesuai dekat kutub utara tu. Terseksa nanti nanti.
"biarlah, "kata Alex. Tuhhh kann!!! Berdebar jantung ku!!!! Kenapa semua nak sibuk pasal topi ni?!! Hishhh!!!
"kau dah kenapa? Apahal pucat tiba ii?! "tanya Benn.
"huhhh?!! Kau kenapa?! "tanya Alvin.
Keadaan menjadi cemas seketika.
Kevin menoleh ke belakang. "Alex okay ke? Nak pergi hospital? Dah macam tak ada darah muka kau tu! "kata Kevin yang sedang memandu. Membimbangkan.
"oiii!!! Pandang depan lah gila!!! Kau dah kenapa?!! "kata Alex. Kenapa diorang ni? Nampak.....pelik......Sus..... suspicious................ummmm.......
"Kevin!! Kau ni memang nak kena hempuk ke?!! Tak payah lah menoleh macam tu! Kau tengok je lah dari cermin tu!! "kata Benn. Kalau kau tak sayang nyawa jangan lah membahayakan nyawa orang.
"langgar pokok nanti!! "kata Alvin.
Kereta itu hilang kawalan seketika. Pokok di hadapan mereka dilanggar kuat. Air bag keluar dalam sekelip mata.
"ah..... Sakit... "kata Kevin. Kepalanya terhantuk pada cermin tingkap kereta. Kevin menekan butang kecemasan di atas cermin pandang belakang.
"kau tunggu Alvin. Memang aku pulas telinga kau kaw ii nanti, "kata Alex. Cecair merah keluar dari hidungnya.
YOU ARE READING
The Mafia's Queen
ActionThe Second Mafia's Series: The Mafia's Queen ••••• "now, "kata Evie. Mereka semua melangkah ke arah kereta masing ii. Pintu kereta Ferrari berwarna hitam miliknya di buka. By the way!!! I already had my license!! °°°°° ••••• "Evie suruh berpecah...