BAB 41

115 6 0
                                    

"Ray, what if I want to be your brother in law? "tanya Haziq. Keningnya diangkat. Mata memandang ke arah Rayyan. 

"depends on my sister. I want her to be happy forever, "kata Rayyan. Jadi aku tak kisah sangat. Kalau kambing yang jadi abang ipar aku pun tak apa. Janji kakak aku bahagia, sudah cukup.

"you not going to die peacefully if I know you do something that hurt my sister feeling, "tambah Rayyan lagi.

"it won't happen in future, "kata Haziq sambil tersenyum. Rayyan dipeluk erat. Betalu talu ciuman diberi.

"arggh!! "jerit Rayyan. Agaknya orang boleh ingat yang dia kena histeria. Menjerit jerit macam tu. Memang orang boleh fikir macam tu!

"dah lahh!! Jangan melebih!! " mukanya merah. Rimas!!

"okay! "kata Haziq. Dia menahan diri daripada tertawa. Tak sabar pula!! Yeayyy!!! Dia akan jadi milik aku!! Selama lamanya!!! Muahahahhahha!!!

"apa kau buat dekat dia? "tanya Ariana. Dia melangkah keluar dari lift. Menuju ke arah mereka yang duduk di sofa ruang tamu keluarganya. Bukan main kuat dia menjerit.

"dia cium pipi Ray!!! "adu Rayyan.

"what the fuck... "lancar sahaja ayat itu keluar dari mulutnya.

"apa? Cakap apa tadi? "

Puan Manda melangkah ke ruang tamu dengan membawa air minuman.

"saya stright to the point je lah ya.."kata Haziq.

"nak meminang anak uncle ke? "tanya Tuan Hakimi.

"betul lah tu!! Saya tak nak hilang dia lagi. Jadi saya nak dia ada dekat dengan saya! Saya nak jaga dia sampai saya mati!! "

Puan Manda dan Tuan Hakimi saling berpandangan. Jujur sangat kau ni budak.... Kitorang yang naik seram... Beberapa pertanyaan diajukan kepada Haziq.

"bagi kami berbincang dulu ya, "kata Tuan Hakimi. Lahhh!! Macam mana ni! Aku yang panik! Padahal dia datang nak pinang anak aku!

Mereka berdua melangkah ke arah dapur. Rayyan mengekori dari belakang.

Puan Manda dan Tuan Hakimi memandang ke arah Rayyan. Menunggu perkataan yang keluar dari mulutnya. "saya okay kalau kakak bahagia, "kata Rayyan.

Mereka saling berpandangan. "mummy pun okay sebenarnya... Mummy nampak yang dia betul ii sayangkan kakak. Mummy nampak macam mana dia putus asa waktu kakak hilang masatu, "kata Puan Manda.

"daddy sebenarnya kagum dengan keberanian dia. Dia datang sini dengan cara baik untuk menghalalkan hubungan mereka, "kata Tuan Hakimi.

"kita test dulu? Bagilah masa diorang bertunang. Dalam tempoh masa pertunangan tu diorang tak boleh berjumpa? "cadang Puan Manda.

"betul juga tu. Nanti tak ada lah orang fikir bukan ii. Lagipun daddy sayang kakak. Dia seorang je anak perempuan daddy dan Rayyan satu ii nya sahaja anak lelaki daddy, "kata Tuan Hakimi. Ariana Ivy binti Muhammad Nur Hakimi Lau, kakak dah besar dah. Tak lama lagi akan jadi isteri orang. Rasanya baru semalam daddy main anak patung dengan kamu. Tak dapat mainan anak patung baru je merajuk dengan daddy. Terus tak nak cakap. Sekarang dah besar...

"nanti keluarga kita jadi keluarga besar lah, "kata Rayyan. Makin besar!! Yeayy!!!

"berapa lama tunang? "tanya Puan Manda.

"tiga? "

"boleh juga tu, "kata Puan Manda.

"Ray pun okay, "kata Rayyan sambil menganggukkan kepala. 

The Mafia's QueenWhere stories live. Discover now