Beberapa minggu kemudian...
Haziq melihat pantulan dirinya di hadapan cermin. Runsing!!!
"oii!! Lambat lagi ke?! Aku suruh bersiap siap tukar baju je! "kata Ariana.
"tak sesuai lah baju ii ni semua! "kata Haziq. Nak jumpa keluarga mentua kena lah pakai lawa ii!!!
"kau kenapa?!! "
"buruk sangat ke?! "
"stokin tu! Apahal sebelah lain, sebelah lagi lain?! "tanya Ariana.
"huahhh!!! Tolonglah!! Carikan baju! "kata Haziq. Wajahnya merah. Cari baju pun susah! Ingat perempuan je ke ada masalah ni?! Lelaki pun samalah! Manusia juga! Selagi manusia selagi tu kita ada masalah yang sama! Masalah ii kaum manusa!
"Haziq, dua jam aku tunggu. Dua jam tau. Bukan dua minit, "
"aku tak ada baju! "kata Haziq.
Ariana melangkah ke arah bilik pakaian Haziq. Jejaka itu mengekori dari belakang. Langkahnya lemah. Tiada semangat. Baju tak ada.
"ni apa?! Huh? Ni semua apa? "
"huishh! Lawa lah!! Bagi aku lah! "kata Ariana. Hoodie dan jaket hitam yang menarik perhatiannya diambil terus. Dia memusingkan badan memandang ke arah Haziq dengan segaris senyuman.
"ambilah! "kata Haziq. Tidak mampu berkata tidak pada wanita yang dicintai itu! Huhh! Lemah sudah jantung ku ini!!!
"thanks! "kata Ariana.
Dia kembali. Fokus. Banyak je baju... Apa yang dia maksudkan dengan 'tak ada baju?' berlambak ni! T shirt Polo berwarna putih diambil. Seluar slack hitam juga diambil. Jam tangan Rolex, dan tali pinggang Hermes dipilih.
"cuba ni, "arah Ariana. Well, warna putih sangat sepadan dengan dia. Jam tangan silver dan tali pinggang hitam jadi aksesori. Kasut? Kasut kulit hitam dah boleh menambahkan gayanya.
Tanpa banyak soal Haziq segera menukar bajunya. Selesai sahaja, dia melanglah keluar dengan muka gembira dan puas hati. "jom!! "kata Haziq dengan nada yang gembira. Senyum sampai ke telinga!! Dengan sengihannya lagi!
"setelah hampir dua jam! Alhamdulillah!! "ucap Ariana.
"nak pakai topi!! "kata Haziq.
"nahh! "laju sahaja tangannya mengapai topi hitam di rak sebelahnya.
Haziq menunduk sedikit.
"mengada betul! "topi itu dipakaikan ke kepala Haziq.
"nak satu? "tanya Haziq. Tanpa mendengar jawapan dari Ariana, dia terus memakaikan topi ke kepala Ariana. Lawa!!! Pakai apa ii pun lawa!! Hishhh!!!
"apa? Topi apa ni? "tanya Ariana.
"topi cantik yang aku beli untuk bakal isteri aku! "kata Haziq dengan senyuman. Jadi kalau kau nak atau pun tak nak, aku bagi juga!! Hahhahahah!!!
"cepat lah! Kita dah lambat!! "kata Ariana. Haziq ditinggalkan di belakang.
Dia tersenyum. Blushing lah tu. Dari jauh boleh nampak muka warna merah tu! Huhhh! Cepat ii langkah kakinya diatur laju. Kena tinggal betul ii.
"habislah! Mesti jammed! "
"shh! Kita naik heli! "
"heli?! " dahinya berkerut habis. Memang lah aku perasan heli tu dekat helipad, dari pagi tadi. Masalahnya pilot dia mana?! Hilang! Tak ada pilot!
YOU ARE READING
The Mafia's Queen
ActionThe Second Mafia's Series: The Mafia's Queen ••••• "now, "kata Evie. Mereka semua melangkah ke arah kereta masing ii. Pintu kereta Ferrari berwarna hitam miliknya di buka. By the way!!! I already had my license!! °°°°° ••••• "Evie suruh berpecah...