"jangan lah main ii, "kata Ariana. Peluh dingin mengalir di pipi. Tak lawak ni!! Jangan main ii!!
"aku tak main ii!!! "kata Raff kakinya dengan kuat memijak pedal break.
"terjun, "kata Jeff. Dah tak ada banyak masa. Tu je cara yang tak selamat tapi tak membunuh. "ada bom bawah kerusi aku, "jelas Jeff.
"terjun cepat!!! "kata Raff tinggal sepuluh saat!!! Pintu kereta di tendang lalu terbuka. Jeff di tarik keluar bersamanya. Evie dan Ariana juga melompat keluar dari pintu belakang.
Tiga...
Dua...
Satu...Bbbbooomm!!!!
Kereta itu meletup lalu tergolek di atas jalan raya beberapa kali. Letupan yang kuat menyebabkan mereka tercampak jauh.
Evie sedaya upaya cuba untuk bangun dan melangkah ke arah Ariana yang berada sedikit jauh daripadanya. Tiba ii dia teringat sesuatu. Dia meniarap semula. Tak tahu berapa banyak bom yang ada dalam kereta tu kan? Dah macam askar dah!!!
"Aria, "panggil Evie. Sedar ke tak ni?! Dia cuba untuk mengejutkan Ariana. Darah mengalir keluar dari kepalanya.
"bahh!! "sergah Ariana. Bodoh. Awal lagi aku nak di jemput ilahi.
"babi! "kata Evie. Terkejut tahu?! Dah lah dengan kepalanya berdarah. Macam zombie dah!!
"pandangan kau macam mana? "tanya Evie. Macam serius je!!
"okay je. Jelas, "kata Ariana. Macam biasa lah.
"telefon?! Ada telefon?! "tanya Evie. Macam serius je!! Tak kisahlah!! Yang aku nak tahu ni pendarahan luaran je!! Kulit kepala terkoyak!! Jangan ada bahagian lain yang cedera!!
"hancur, "kata Raff dan Jeff serentak. Tak guna!! Hishh!!! Telefon dah tak ada!!!! Hishhh!!
Sebuah Velfire hitam menuju ke arah mereka. Mike dan Ryan segera keluar dan melangkah ke arah mereka. Tangan dengan kemas memegang senjata.
"masuk cepat, "kata Mike. Ryan segera membawa Ariana masuk ke dalam kereta.
"kau jangan tidur, "kata Evie. Bahaya! Dari tadi kepalanya mengeluarkan darah. Aku tak berani untuk mengambil risiko bagi bantuan awal sebab tu bahagian kepala!!! Kalau salah sikit habis!!
"kenapa kepala aku sakit?! "tanya Ariana. Seperti ada cecair suam ii yang keluar dari kepalanya. Darah merah yang segar itu menitik ke bajunya. "arghh!! Darah!! "kata Ariana.
"diam. Jangan bergerak, "kata Evie. Kita tak tahu kecederaan tu serius atau pun tidak.
"diorang siapa? "tanya Raff. Cuba untuk mengalihkan perhatian Ariana.
"Black Twin Dragon?? "teka Ariana. Apa korang buat dekat sini?
"Zafril hantar kitorang, "kata Ryan.
"dia dekat mana?! "tanya Evie. Kalau dia ada dekat sini boleh tengok kan luka Aria!! Aku tak berani! Sebab tak tahu serius atau pun tidak! Terlalu banyak saraf yang ada dekat kepala! Bahaya.
"kau kenapa? "tanya Mike. Seperti ada yang menaik tangan pada wajahnya.
"Evie?! Kau gaduh ke?! "tanya Raff. Patut lah dari tadi pakai mask!!
"shh, "kata Evie. Penat ni. Ngantuk lagi.... "Zafril mana? "tanya Evie lagi. Dua kali dan tiada yang ketiga untuk soalan.
"dia dekat hospital. Dah tunggu korang, "kata Ryan. Dia tahu dari awal gerak geri Daboule Black!
°°°°°
"macam mana?! Kenapa tak periksa dulu kereta tu?! "tanya Wan yang baru tiba. Baru sahaja dia mendapat panggilan dari hospital. Terkejut tahu tak?!!
YOU ARE READING
The Mafia's Queen
ActionThe Second Mafia's Series: The Mafia's Queen ••••• "now, "kata Evie. Mereka semua melangkah ke arah kereta masing ii. Pintu kereta Ferrari berwarna hitam miliknya di buka. By the way!!! I already had my license!! °°°°° ••••• "Evie suruh berpecah...