"Evie, "panggil Wan. Gadis itu tidak pandang ke belakang. Kakinya terus melangkah ke hadapan. "Evie Eloise! "panggil Wan sekali lagi. Tetap sama. Dia tidak berhenti. Dia melangkah keluar dari rumah.
"don't you think that we actually don't even really know her? "tanya Siti. Tak rasa ke? Atau aku seorang je yang rasa? "these family really strange. We don't even really know each other but still we called it family, "kata Siti. Kalau macam ni orang luar tu pun boleh jadi keluarga 'instant' .
"shut up, "kata Wan. Fikirannya serabut.
"it's true. Think about it, "kata Siti. Dia kemudiannya melangkah ke biliknya. Bosan. Tak ada selera nak makan. Duduk dalam bilik lagi bagus. Layan movie.
°°°°°
"Xavier!!! I'm back!! "kata Adrian dengan ceria."bodoh. Macam lama sangat tak jumpa, "kata Justin. Bodohnya lah dia ni..... Kenapa dia bodoh sangat? Hishh!! Geram pula aku tengok..
"bodohnya lah adik aku ni... Baru tujuh jam tak jumpa, "kata Xavier. Senyuman di wajahnya hilang perlahan lahan. Muka serius di gunakan semula. "bodoh!!! Satu kerja pun kau tak reti nak buat!! "kata Xavier. Kayu golf yang berada dekat dengan nya di hayun ke kaki Adrian.
"auchh!!! "rintih Adrian. Sakit lah babi!!! Kau fikir sedap?!!!
Xavier memandang tajam ke arah Justin. "sini, "arah nya.
"tak apalah... "kata Justin dengan senyuman. Kepala juga digeleng ke kiri dan ke kanan sedikit.
"sini, "kata Xavie. Dia juga tersenyum. Tangan kanan juga digerakkan seperti memanggil nya kemari.
"tak apa, "kata Justin lagi. Gerak geri yang sama di ulang. Perasaan cemas mula menguasai hati. Habislah...
"sini!!! "kata Xavier dengan lantang. Suara nya naik seoktaf. Justin segera ke arahnya. Kayu golf di hayun dengan kuat beberapa kali.
"aku suruh buat kerja yang senang!!!! Tak susah pun!!! "kata Xavier. Dia mula menggila. Barang ii kaca yang berharga di pecah kan menggunakan kayu golf.
"bodoh!!!!! Biar aku yang buat kerja sendiri!!!! "kata Xavier. Kayu golf di tangan dicampak jauh. Dia mengukir senyuman lalu tertawa kuat. Ruang tamu di tinggalkan. Dia naik ke ruangan kerja yang berada di atas.
"kau lah ni, "kata Justin. Sakit babi!!
"budak ii tu kecil lagi lah gila, "kata Adrian perlahan. Memang tak lah aku nak buat benda jahat!!! Hishh!! Bodoh juga budak kembar tu!! Apahal kau tak membesar dalam masa sehari? Kalau tak dah lama aku dapat kepala kau!! Hishh!!
"aku tahu lah! Sekurang kurangnya culik je lah dua ii tu! Hidup ii, "kata Justin. Kakinya di perhati lalu di pegang. Sakit!!! Huahh!!!
"kau tak cakap awal ii kenapa?! Aku tak terfikir! "kata Adrian. Bodoh!!! Tak pasal ii kena hayun dengan kayu golf!!
"baru juga muncul dalam kepala aku, "kata Justin. Hishh!!! Bodoh sangat aku ni! Macam mana nak jadi pandai? Aku dengar kena makan banyak kismis! Hishh!! Nak kena beli kismis ni!! Biar otak aku berfungsi sepenuhnya!! Nak juga jadi pandai!!
°°°°°
"kau dari mana?! Keluar tak reti bagitahu, "kata Ariana. Dah bisu? Tulis lah! Ada lagi tangan tu! Kena tarik nikmat tu baru tahu! Hilang suara, hilang dua ii tangan."rumah mak aku, "kata Evie. Setelah menanggal kasut dia menuju masuk. Ruang tamu di tuju. Dia duduk di atas sofa. Penat!
"lepas tu?! "tanya Ariana. Mana lagi kau pergi? Huh!!? Huhh?!!
"balik rumah, "kata Evie. Tu je lah. Mana lagi nak pergi? Ingat aku tak ada kerja lain ke?!
"ya ii je! "kata Ariana. Kenapa lama sangat?!
YOU ARE READING
The Mafia's Queen
ActionThe Second Mafia's Series: The Mafia's Queen ••••• "now, "kata Evie. Mereka semua melangkah ke arah kereta masing ii. Pintu kereta Ferrari berwarna hitam miliknya di buka. By the way!!! I already had my license!! °°°°° ••••• "Evie suruh berpecah...