BAB 12

121 6 0
                                    

"it's time, "kata Puan Rina. Sudah tiba masa untuk dia masuk ke dalam kapal terbang. Lambat pula nanti.

"it's okay. Don't worry, "kata Siti. Ada empat ekor alien yang akan awasi dan jaga dia dekat sana. Tak ada lah aku risau sangat.

Evie pantas berbalik badan dan pergi.
Beg gendong di betulkan. Passport dan tiket di pegang dengan tangannya. Kenapa tak bagi aku naik privet jet je? Haishh!! Susah tahu! Nak kena jalan banyak kali! Heheheh!

"lahh saya tak cakap apa ii pun lagi, "kata Wan. Apalah! Aku belum cakap lagi dah pergi.

"dia tahu lah dia kena buat apa, "kata Siti. Ingat dia bodoh sangat ke? Apalah!

"hishh, "dengus Wan sambil menghentak kaki.

"jomlah balik. Tinggal dia dekat sini, "kata Siti. Dia memaut tangan Puan Rina dan berjalan pergi dari balai pelepasan.

"jangan lah tinggal! "kata Wan. Aku nak balik naik apa kalau kena tinggal?! Langkah kaki mereka di kejar. Rambut Siti ditarik. Dia kemudiannya memaut pada Puan Rina.

"awak ingat awak kecil lagi ke?! "kata Siti. Agaknya lah kalau dia dalam kartun animation mesti mata dia dah berapi api!!

"janganlah gaduh orang tengok ni, "kata Puan Rina. Siap ada yang tertawa. Balik rumah ni mesti nak kena cubit ni!! Malu tahu!!

"dia mula dulu, "kata Siti. Habis rambut aku serabai!!! Tak guna!! Kau tunggu nanti aku sepahkan bilik kau!!! Wan menjelir lidah ke arahnya. Potong lidah tu baru tahu!!!

°°°°°
"Evie?!! "panggil Ariana. Mana dia ni?! Semua tempat aku dah cari! Kenapa aku tak jumpa juga?! Kereta dengan bike dia ada je!

-------------------------
I'm leaving

-Evie-
-------------------------

Nota yang tertampal pada cermin kaca yang berada di tandas. "Evie?! "panggil Ariana. Nota itu diambil. Lahh!! Dia pergi mana?!! "Evie?!! "panggil Ariana kuat. Kau buat lawak ke sial?!

"apa?! Apa?! Kenapa?! "tanya Jeff. Dia masuk ke dalam bilik itu. Lahh mana?! Tadi ada suara orang. Sekarang tak ada.

"sini lah gila! "kata Ariana. Huahhh!! Waktu ii macam ni pun kau tak nampak aku ke?! Tunduk lah!!! Aku dekat sini!!! Sampai hati!!!

"ouhh!! Sorry ii! "kata Jeff dia menahan tawa. Lupa. Ariana kan kecil. Heheheh!

"mana Evie?! "tanya Ariana. Huhhh! Tak nak kawan dia!! Sampai hati!! Evie boleh pula dia nampak! Padahal kitorang beza tinggi sikit je!!! Huhhh!!

"entah. Aku tak nampak pun. Kenapa? "kata Jeff. Pintu bilik terbuka sebab tu aku boleh dengar dia menjerit.

"Evie dah pergi!!! "kata Ariana. Huahhh!!! Kau pergi mana?!!!! Kenapa tak bagitahu!!! Sekurang kurangnya bagi lah aku tahu!!! Huahhh!!!

"huh? "kata Jeff. Sekejap! Otak aku tengah loading! Dia pergi mana? Family mart ke? Ke shopping?

"Evie Eloise dah tak ada. Dia dah pergi, "kata Ariana. Pergi jauh. Jauh sangat ke? Huahhhh!!! Tak apa!!! Aku tunggu kau!!! Aku tunggu sampai kau balik!!!!

Jeff terduduk di lantai. "huahhh!!! Kawan aku dah pergi!! "kata Jeff. Dia menangis seperti budak kecil.

"shhh!!! Kau jangan lah nangis!! Aku nak nangis pun tak boleh!! Dia mesti pergi sekejap je! Kita tunggu je lah, "kata Ariana. Mulut Jeff di tutup rapat. Aku pun sedih!!

"lama! "kat Jeff. Kenapa tak bagitahu aku?!! Aku pun nak ikut kau!!! Huahhh!!! Kenapa tinggal kitorang?!!.

°°°°°
"this is your office, "kata Isacc. Pintu kaca itu ditolak. Evie melangkah masuk ke dalam. Pakaian nya seperti biasa. Hoodie dan sweatpants berwarna mint green. Kasut boots hitam.

The Mafia's QueenWhere stories live. Discover now