BAB 2

435 15 0
                                    

"get ready for the explosion, "kata Evie dari walkie talkie. Ariana di sebelah telah bersedia dengan bom tangan. Kereta ii lain yang berada di belakang sekarang berada di sebelahnya.

Pin bom di tarik. Bom di campak keluar. Terkena tepat pada kereta polis yang berada di belakang. Dua buah kereta polis meletup dan terbalik di jalan raya. Masih ada lagi tiga yang mengejar dari belakang.

Zack mengeluarkan kepalanya. Tangan memegang sepucuk pistol. Muncung di hala ke arah tangki minyak kereta.

"letakkan senjata anda! "arah pegawai polis.

"bising sial kau ni! Sakit lah telinga aku!! "kata Zack. Dengan pantas beberapa das tembakan di lepaskan.

"kalau masuk penjara kali ni memang salah diorang! "kata Haziq. Dia memegang tali pinggang itu dengan erat. Levi yang sedang memandu di sebelah tersenyum sinis.

"kesian malaikat maut kena cabut banyak nyawa hari ni, "kata Jeff. Raff melepaskan tangan kiri dari stereng kereta. Dia mencengkam rambut Jeff. Melepaskan api kemarahannya.

"arghhh!!! Sakit lah!!!! Lepas!!! Lepas!!! "kata Jeff. Dia menjerit dengan kuat.

"kenapa kau pergi tembak babi ii tu?! Kau tengok apa jadi sekarang! "kata Raff.

"diorang pergi cakap Evie dengan Aria jadi keldai dadah!!! Auchhh!! Sejak bila kita hasilkan duit kotor?! "kata Jeff. Raff menampar kepala Jeff dengan kuat.

"apahal kau tak bunuh terus babi ii tu?!!! "kata Raff. Aku pula yang panas!!! Kalau aku jumpa memang mampus pontianak ii tu!!!

"kenapa kau tarik rambut aku?!! "kata Jeff. Agak ii lah! Dah lah rambut aku nipis!! Huahhhh!!! Botak lah aku nanti!!! Tak guna!!! Jadi upin & ipin nanti!!!! Aku nak rambut!!! Tak nak jadi macam diorang!!! Huahhh!!!

"padan muka! Kau jadi ipin! "kata Raff.

"tak boleh!! Kau tunggu malam nanti kau tidur aku botakkan kepala kau, "kata Jeff. Tunggulah!! Hehhehe! Aku cat warna pink sekali! Biar Evie benci kau! Heheheh!!

Bunyi heli betul ii berada beberapa meter dari atas kereta mereka. "astaghfirullah.... Diorang bawa heli pula, "kata Aeden. Kelam kabut macam ni!!

"tak boleh nak tembak rasanya. Kalis peluru. Kereta kita yang jadi mangsa nanti, "kata Zack.

"Evie suruh berpecah, "kata Ariana dari walkie talkie. Boleh alihkan perhatian diorang juga. Diorang bawa satu heli je. Jadi selamatlah kalau kita berpecah.

"lepas ni balik syarikat, "kata Zack pula.

"fine, "kata Ariana. Walkie talkie di letak semula ke tempat asal.

"seronok tak masuk penjara? "tanya Evie. Belum cuba belum tahu. Tapi aku tak gila lagi nak lepaskan diri aku dekat sana. Hehehe!!!

"bodoh, "kata Ariana. Satu kata yang cukup untuk otak dia. Memang tak lah aku nak duduk sana. Ewww....

"rasanya heli tu ikut siapa? "tanya Evie. Dah tak nampak lagi di ruang udara. Hilang?

"rasanya Levi dah hack kot, "kata Ariana. Mana tahu entah ii dah menuju ke arah laut. Tenggelam di sana. Heheh! Padan muka!

"aaahhah! Finally I got a call, "kata Evie. Dia melihat nama yang tertera di skrin tersebut.

"awak dekat mana? Datang pejabat sekarang, "kata Wan. Meh sini aku ketuk kepala tu sikit. Sikit je. Koma pun tak apalah. Asalkan tak ada masalah baru yang akan muncul.

"nak datang lah ni, "kata Evie. Matilah.... Dia nak hantar aku pergi mana nanti? Pergi hujung dunia? Seronok juga! Bercuti selagi ada masa cuti. Heheheh! Ada lagi sebulan sebelum sekolah mula balik.

The Mafia's QueenWhere stories live. Discover now