"fail apa tu?!! Fail apa tu?!! "kata Zack. Fail hitam itu cuba di rampas dari tangan Evie.
"Alex!!! "panggil Evie sambil berlari. Mana babi ni?!! Tolong aku!!!
"fail apa tu?!! "tanya Zack. Dia mengejar di belakang.
"arrrgggghhh!!!! "jerit Evie. Dia berlari keliling rumah. Mana diorang?!! I'm terrified!!! Help me!!!
"bagi aku tengok!! "kata Zack. Aku takkan berhenti selagi aku dapat tengok!! Huh!!
"tak boleh!! "kata Evie. Memang tak lah aku nak bagi kau tengok!!! Huhhh!!!
"Evie!! Sini!! "kata Ariana. Dia berada di kawasan kolam renang.
"Haziq!! Ambil fail tu!! "kata Zack. Hehheh!! Tak boleh lari!!!
"arghh!! "jerit Evie apabila melihat dua ekor alien mengejarnya di belakang. Tanpa memandang ke hadapan kepalanya terhantuk di...... Fail itu selamat jatuh ke tangan Ariana.
Evie mengdongakkan kepala. Levi di hadapannya. Mukanya tidak pernah menunjukkan belas kasihan. Seram sejuk jadinya. Mata dingin itu memandang ke arahnya. "arghh!! "jerit Evie ketakutan. Cepat ii bangun dan berlari ke arah Ariana.
"bagi aku tengok fail tu! "kata Zack. Dia cuba merampas fail itu dari tangan Ariana.
Demi melindungi maklumat yang berada di dalam fail Ariana menggigit tangan Zack dengan kuat. Evie yang berada di sana berkedip mata pergerakannya terhenti.
"hahhah... Apa jadi? "tanya Alex yang baru tiba. Bukan main huru hara keadaan di situ.
"fail!! Ambil fail tu!! "kata Evie.
Alex memerhati fail yang berada di atas tanah. Dia kemudiannya memandang ke arah Haziq. Mereka berdua ingin merampas fail itu. Siapa cepat dia dapat!!
Alex dengan pantas ingin mengambil fail hitam itu. Tangan ketiga muncul secara tiba ii. Jeff!! Fail hitam di atas tanah itu di kutip. Dia membuka fail itu.
"Nur Sofea Alyana? "kata Jeff. Reaksi mukanya berubah.
"what?! "kata Zack.
Mata ii tertumpu pada Evie.
Alex menepuk dahi. Tangannya menyuruh mereka berkumpul. Untung Levi tidak berada di sana... Fuhhh......
"explain! "kata mereka. Mereka duduk secara bulatan. Masing ii menunggu Alex membuka untuk mulut.
"aku baru tahu! Jangan tengok aku macam tu, "kata Evie.
"kau tahu dulu siapa dia! "kata Ariana. Kenapa tak bagitahu?!
"aku nak cerita lah ni, "kata Alex. Dia menarik nafas panjang sebelum berbicara "kitorang jumpa Sofea dua hari lepas. Dalam masa terdekat juga aku suruh orang cari maklumat. Nama dia sama macam nama tunang Levi... "
"tunang?! "kata Evie. Dia menutup mulut yang ternganga. Dia pernah ada tunang?!
"kau tak tahu? "tanya Ariana. Lah! Aku ingat dia tahu...
"aku ingat kau terkejut sebab dia hidup lagi, "kata Evie. Mana lah aku tahu dia pernah ada tunang. Tak ada siapa bagitahu!
Mata ii memandang mereka. Ikat dekat pokok baru tahu! Bising je!
Alex kembali berbicara "kalau korang perasan... Muka dia sama macam Evie, "kata Alex. Gambar foto Sofea di bandingkan dengan Evie.
"ahh! Jangan bandingkan aku dengan orang lain!!! "kata Evie. Tangan Alex yang memegang gambar foto itu di tepis.
"memang!!! "kata mereka. Siapa je boleh tak perasan? Sebiji!! Perangai je lain. Sofea lemah lembut. Dia pula macam syaitan....
"tak ada kena mengena pun lah!! "kata Evie. Jangan!!! Jangan bandingkan aku!!!
YOU ARE READING
The Mafia's Queen
ActionThe Second Mafia's Series: The Mafia's Queen ••••• "now, "kata Evie. Mereka semua melangkah ke arah kereta masing ii. Pintu kereta Ferrari berwarna hitam miliknya di buka. By the way!!! I already had my license!! °°°°° ••••• "Evie suruh berpecah...