BAB 10

162 7 0
                                    

"weyhhhh!!! Diorang gaduh dekat gelanggang!!! "kata Rima. Penat aku berlari. Aina dah join bertumbuk diorang semua! Hishh! Tapi aku kena bagitahu diorang!! Aku nak join juga!!!

"let's join them!! "kata Fiena. Dia segera berlari keluar dari kelas.

Pelajar ii kelas itu berlari ke gelanggang ikut campur tangan dan kaki!!! Hehehheeh!!!

Gaduh ajak geng ❌
Classmate turun tanpa dijemput ✅

"we made a history for our class!! "kata Qistina dengan bangga. Kelas yang paling akan di ingati dalam sejarah!!

"korang pergi cepat! Nanti dalam tiga puluh minit aku panggil cikgu Zul! "kata Fauzi dengan senyuman. Penolong ketua kelas mereka yang paling berguna. Hehheheh!!!

"okay! "kata Qistina. Jadinya kita semua kena balik sebelum cikgu Zul datang! Heheheh!! Nasib baik gelanggang tak jauh! Tertutup pula tu!!!

"kau duduk je? "kata Haziq yang baru tiba.

"she's too powerful, "kata Evie. Tak ada niat langsung aku nak campur tangan! Dengan keadaan yang langsung tidak mengizinkan!

"guys! Kita ada sepuluh minit! "kata Fiena. Mereka segera mencari sasaran untuk melepaskan stres. Fiena segera menarik rambut salah seorang daripada mereka.

Masa sepuluh minit digunakan sebaik mungkin. Masing ii memanfaatkan nya.

"berhenti!!!!!! "suara Cikgu Zul bergema di situ. Zafie pula berdiri di sebelahnya. Telah pun bersiap dengan headphone di kepala. Melindungi gegendang telinga amatlah penting!

Alamak! Terlebih masa! Itu padahnya!!!

"aku dah cakap tiga puluh minit je! "gerak mulut Fauzi. Hishh! Kan dah kena tangkap!!! Aku ingat diorang tak ada!! Buka je pintu gelanggang aku nampak manusia ii ni sedang melepaskan tekanan.

"apa nak jadi kamu semua ni?!! "kata Pengetua. Banyak sangat orang bilik mesyuarat tak cukup besar. Terinspirasi terus untuk membesarkan lagi bilik mesyuarat itu! "kamu semua ni calon ii SPM pada tahun ni!! Kalau sekolah lain tahu pasal ni kamu tak malu ke? "tanya Pengetua.

"check CCTV footage! We stand at here with the right side!! "kata Fiena.

"kamu ingat ni apa? Kem tentera? Memerlukan semangat pasukan untuk menjatuhkan musuh? "kata Pengetua.

"siapa yang memulakan pergaduhan ni!!? "tanya Cikgu Zul.

Dengan kasar Ariana menarik rambut Farah dan menampilkannya ke hadapan. Yang lain juga berbuat demikian.

Zafie menahan tawa. Ada yang dah hampir botak satu kepala!! Kena gunting rambut ke?! Muahahahhahh!! Bodoh!! Fikir main salon ii ke? Cikgu Zul cuba untuk tidak ketawa tetapi tawanya pecah juga. Pengetua? Dah lama tertawa.

"saya tak tahu macam mana nak handle situasi ni lagi! "kata Pengetua.
Dia berlalu pergi dari situ. Pembantunya yang akan menyerahkan CCTV footage kepada ibubapa untuk melihat 'kegiatan' anak masing ii di sekolah.

"I'm out!! "kata Cikgu Zul. Aku risau rambut aku pula yang hilang!! Pandai ii lah!! Bela diri masing ii!!!

"apa? Korang fikir saya tak tahu nak buat apa? Semua berbaris!! Lari tiga puluh round!!! "kata Zafie. Gelanggang ni boleh muatkan lebih 1000 orang. Cukup puas lah kan kalau
tiga puluh pusingan!

Pelajar ii yang tadinya berada di hadapan dia hilang. Hilang macam tu je!! Are you kidding me!?! Sejak bila? Sejak bila diorang hilang?!! Hishhh!!!

"nasib sempat lari! "kata Fiena. Kalau gelanggang besar macam tu ada satu pintu masuk baik tak payah dibina!! Nasib ada pintu lain!!

"mana Evie? "tanya Ariana. Lah! Hilang?! Mana?! Mana!!!?

The Mafia's QueenWhere stories live. Discover now