Evie menghembus nafas berat. Pintu bilik office home di tolak. Dia sempat memandang ke arah Ariana di belakang. Kaki kanannya mula melangkah masuk ke bilik. Pintu ditutup.
Dengan tajam Levi memandang ke arah Evie. "you already entered that room, "kata Levi. Sudah pasti dia dapat meneka dari awal. Evie Eloise tak akan pernah dengar kata orang.
"nothing special. It just a room with a bed, "kata Evie. Betul kan?! Setiap bilik ada tilam dan katil! Ada almari! Macam ii!
"you cross the line, "kata Levi. Rasanya dia ni kena bawa pergi berubat. Banyak sangat Jin dalam diri dia. Sebab tu dia jadi macam ni.
"so? "kata Evie. Apa boleh buat? Dah langgar!!! Apa nak buat? Aku nak keluar ni. Kenapa tak ada sesiapa selamatkan aku?!! Hishh!! Berapa lama aku nak kena ada dekat sini?!!
"jumpa Micheal dengan Malvyn, "kata Levi dengan dingin. Pandangannya di alihkan. Ikut kan hati aku nak je tarik ii telinga dia.
"tak nak, "kata Evie dengan spontan. Agak ii lah! Pakcik ni pun!! Ishh!! Aku tak akan letakkan nyawa diorang dalam bahaya!!!
"kenapa? "tanya Levi. Kening kirinya menaik ke atas. Jawab!!
"kenapa aku perlu jawab pertanyaan kau? "kata Evie.
"diorang tak sihat, "kata Levi. Banyak kali aku terpaksa tipu diorang!! Tolong jangan kecewakan diorang!
"aku tak nak terlibat dalam hal diorang, "kata Evie. Mukanya tidak menunjukkan sebarang reaksi. Tapi hati? Diorang kenapa? Apa jadi? Kenapa diorang sakit? Diorang ada makan tak?!! Sakit.
"dah tu untuk apa kau jaga diorang selama ni? "tanya Levi. Berhentilah menipu...
"untuk apa? "kata Evie. Dia memikirkan jawapan yang paling sesuai. "untuk dapatkan saham syarikat kau!! "kata Evie dengan senyuman sinis.
Pangg!!!
Sebuah tamparan kuat hinggap di pipinya. Sayangnya rasa sakit itu tidak setanding dengan hatinya...
Giginya di ketap rapat. Darahnya seperti menggelegak. "keluar!!! "arah Levi dengan kuat.
Evie berundur ke belakang beberapa tapak dan memusingkan badannya. Pintu bilik di buka. Dia terus melangkah ke arah lift. Memang dia mendapat 45% saham syarikat perkapalan milik keluarga Levi. Bukan itu sahaja! Dia juga mendapat kerjasama dalam sebuah projek besar.
Pintu bilik di kunci. Kejamnya.... Betul ke apa yang kau nak selama ni cuma harta? Berapa banyak harta yang kau miliki tapi tak pernah kau hargai.... Kau dah tak perlu semua tu!!! Sedar tak?!!! Kenapa susah sangat kau nak cakap yang kau sayang budak ii tu?!! Kau nak selalu ada dekat dengan diorang?!!!
Sedih. Tapi tiada satu titis air mata pun yang mampu mengalir di pipinya. Muak dengan Dunia sebab aku baru sahaja jadi sebahagian daripadanya. Tamakkan harta dunia. Terasa miskin di hati. Kenapa kau jadi sebahagian daripada diorang?
Ariana keluar dari belakang langsir. Takkan tak perasan?! "Evie!! "sergah Ariana. Dah boleh agak dah! Mesti ada benda yang tak jadi!! Nak tutup ii pintu!! Huhh!!
Evie memejamkan matanya. Ikutkan hati nak melompat sebab terkejut tapi buat biasa ii tapi berdramatik. Apa minah ni buat dalam bilik aku?!
"kau kenapa?!! "tanya Ariana. Apa jadi?!! Kenapa bibir dia ada darah!? "kau bergaduh ke?! "tanya Ariana.
Pertanyaan itu tidak di jawab. Evie melangkah ke arah bilik pakaian. Backpack di ambil. Barangan yang penting di masukkan ke dalam beg.
Matanya memerhati gerakan Evie sebelum dia mula berkata kata. "kau pergi mana aku akan ikut juga!!! "kata Ariana. Backpack hitam miliknya diangkat. Aku dah siap awal ii!!! Jangan harap dapat menghilang lagi!!! Aku pun nak menghilang juga! "okay! Kau tukar baju dulu! "kata Ariana. Faham dengan isyarat mata Evie.
YOU ARE READING
The Mafia's Queen
ActionThe Second Mafia's Series: The Mafia's Queen ••••• "now, "kata Evie. Mereka semua melangkah ke arah kereta masing ii. Pintu kereta Ferrari berwarna hitam miliknya di buka. By the way!!! I already had my license!! °°°°° ••••• "Evie suruh berpecah...