"Alex.... "
"Alex... "
"Alex!!! "
Benn menggenggam tangan itu dengan kuat. Perlahan air matanya mengalir di pipi. "maafkan aku tak ada bersama dengan korang..."
"Benn? " Evie tersedar. Tangannya drastik mendakap Benn di hadapannya. "mana kau pergi?!! "
"maafkan aku! " korang sibuk bertarung dengan nyawa. Aku pula sedang sibuk menguruskan syarikat. Langsung tidak tahu apa ii yang berlaku disekeliling. Tiba ii sahaja mendapat khabar berita tentang kematian mereka berdua.
"maafkan aku, "
"maafkan aku, "
"maafkan aku, "
Tak guna berapa kali mengucapkan kata maaf. Tiada apa yang akan berubah. Semuanya telah terjadi. Semuanya telah terlambat. Masa tidak dapat diputarkan semula. Kalau boleh, cukup pinjamkan minit ii terakhir untuk menyelamatkan mereka semua, tanpa ada yang cedera.
"A..Alex dengan Alvin.... Diorang dah tak...ada!! "
"shhhh... "
"diorang...dah tak ada.... " dia menangis semahu mahunya di dalam dakapan jejaka itu. Perasaan yang membungkam di hati dilepaskan. Semuanya dilepaskan.
"maafkan aku.... "
"aku....atau dia abang Evie yang sebenarnya? "
Zack mengecilkan matanya. Memandang ke arah Wan dengan pandangan pelik. "kau mengarut apa babi? Sah ii dia tu adik kandung kau, "kata Zack. Dia kenapa? Dah nyanyuk ke? Meh aku hantar dekat kebajikan.
Wan mencapai tombol pintu. Pintu dibuka. Siti berdiri dihadapan pintu. Baru ingat nak masuk. Wan melangkah keluar.
"kenapa tu? "
"entahlah, aku pun pelik..."kata Zack. Lahhh! Cemburu ke adik sendiri lebih rapat dengan kawan baik dia? Lahhh! Nak cemburu buat apa? Dah Benn yang jaga dia selama ni. Memang lah dia rapat dengan Benn daripada keluarga sendiri.
"dia macam mana? "
"baru je sedar. Bukan main dia mengigau! Aku pula yang sedih! "kata Zack.
"manusia ii tu macam mana? Mampus tak? "tanya Siti.
"dah lama rentung, "kata Zack.
"bagus, "kata Siti bersama tawaan kecil.
Zack menutup mukanya yang merona kemerahan. Damn it!!! Why are she's so hot!!! Why?!! Why?!! Huahhh!!! Mak!!! Nak kahwin hari ni juga!!!
"kau kenapa babi? "
"bukan main merah muka tu, "
"tak ada apa, "kata Zack perlahan. Tapak tangannya masih menutup wajahnya yang tersenyum. Memang kena dengan type aku!! Aku sendiri tak percaya kami berkongsi perasaan yang sama!! Arghh!!! Bukan main gembira aku waktu dia cakap pasal perasaan dia!!!
°°°°°
"kau memang tak nak buka surat tu ke? "tanya Ariana dari dalam talian. Dia melihat Evie di skrin laptop. Pucat macam pontianak. Dia letak bedak ke? Ke kena baling tepung?"should I opened it? "
"yes!! Yes!! A big yes!!! I'm dying to know what he wrote in that letter, "kata Ariana.
"go on and die but not in front of me, "
Ariana menarik nafas sedalam dalamnya. Bismillah... Ya tuhan, kuatkanlah kesabaran dalam jiwa dan ragaku ini!! Aamiin!!! Nafas berat dihembus.
"buka ii. Mana kau simpan surat tu? Pergi ambil cepat!! "kata Ariana.
Evie membuka laci meja tepi katilnya. Sampul surat berwarna putih keluarkan. Evie memandang ke arah kamera.
YOU ARE READING
The Mafia's Queen
ActionThe Second Mafia's Series: The Mafia's Queen ••••• "now, "kata Evie. Mereka semua melangkah ke arah kereta masing ii. Pintu kereta Ferrari berwarna hitam miliknya di buka. By the way!!! I already had my license!! °°°°° ••••• "Evie suruh berpecah...