BAB 6

168 9 0
                                    

Pemandangan luar tingkap di pandang. Bosan. Dari penthouse ni dapat tengok macam ii. Trafik jammed! Macam ii!! Ariana memandang ke arah Evie. Tak habis ii tengok cerita Turkey. Suka sangat.

"apa pandang ii?! "kata Evie. Aku perasan okay kalau orang pandang lama ii.

"bosan. Ada penthouse macam ni pun hidup kita bosan juga, "kata Ariana. Membosankan... Tapi tadi baru buat masalah. Heheheh!

Ding! Dong! Ding! Dong!

"kau ada off phone kau tak? "tanya Evie. Tak pernah ii loceng rumah ni berbunyi! Aku lupa nak suruh dia tutup ke?

"astaghfirullah.... "ucap Ariana. Pasrah sahajalah.. Lokasi mereka telah dijejak! Haishh!!

"kau buka pintu. Salah kau, "kata Evie. Dia memandang semula ke arah skrin televisyen.

"kau tak sayang aku kan. Kalau tu orang yang nak serang kita macam mana? "kata Ariana. Jantungnya berdegup kencang. Macam nak cabut!

"ishh! Saja je! "kata Evie. Dia bangun dari duduknya dan menemani Ariana dari belakang. Kalau dia kena serang susah juga!

Mereka memandang ke arah skrin. Wajah Haziq dan Jeff muncul di sana. Mesti Jeff. Raff asyik dekat syarikat. Hahhah!

"apa kau nak? "tanya Ariana.

"balik lah gila. Korang dah buat masalah besar tahu tak, "kata Haziq.

"tak, "kata Ariana. Dah lah kena seret macam tu je!! Lepas tu kena inject!!! What the fuck!!

"korang tak sayang aku ke?!! Huahh! Tengok telinga aku kena tarik! "kata Jeff. Telinga yang merah padam itu ditunjuk.

"Haziq blah Jeff masuk, "kata Evie.

"bagi je lah Haziq masuk sekali, "bisik Ariana. Nanti dia pula kena! Kesian dia!

"dia boleh dengar, "Evie menggerakkan mulutnya. Lah! Macam apa dah ni!?

"dua ii masuk!! "kata Ariana kuat. Mukanya mula memerah menahan malu.

Pintu dibuka. Mereka berdua masuk ke dalam. "huahh! Aku takut! "kata Jeff. Telinga aku sakit!!! Nanti kalau kena tarik lagi macam mana?!! Huahhh!!

"kau nak takut apa? "kata Evie. Relax lah! Kau dengan aku. Selamat je!

"kenapa korang libatkan aku!! "kata Haziq. Huahh! Nanti aku kena juga!!

"diamlah, "kata Ariana. Tu pun nak takut. Bukan boleh mati pun!!

"korang buat apa? "tanya Jeff. Dia memerhati penthouse itu. Lawa.

"dia tengok drama, "kata Ariana. Aku? Dari tadi aku pandang benda sama dekat luar tingkap.

"Wan suruh bawa korang balik, "kata Haziq. Macam mana ni? Kitorang dah kena culik ke?! Huahhh!!! Kena culik!!!

"huhh korang sendiri pun tak boleh nak balik, "kata Ariana. Padan muka! Jadi tebusan!

"yeayyy! Kena culik!!! Pertama kali aku kena culik! "kata Jeff.

"apa ii lah, "kata Evie. Biasanya kita yang kena culik sekarang jadi penculik pula. Haiiihhhhh...... Macam ii la dia ni! Macam budak kecil!

"nak buat apa sekarang ni? Nanti Zack pula datang dengan Aeden, "kata Haziq. Membimbangkan lah. Tak pasal ii nyawa aku hilang nanti. Lain kali aku nak jadi kucing je tak nak jadi manusia. Kenapa? Sebab ada sembilan nyawa.

"biarlah diorang datang, "kata Ariana. Aku tape mulut dia baru tahu! Tak pun jahit je! Banyak sangat cakap kenapa?!!

"Evie! Aria! Tengok ni!!"kata Jeff.

The Mafia's QueenWhere stories live. Discover now