BAB 38

111 5 0
                                    

"kau tak sihat lagi! Mana kau pergi?! "tanya Ariana. Mengada betul dia ni! Tak sihat lagi dah keluar! Merayau entah ke mana. Kalau ada yang perasan dia hidup lagi macam mana?! Kantoi lah rancangan kita semua nanti!

"aku bukan pergi menyamar lah, "kata Evie. Dia duduk di sofa berhadapan dengan Ariana. Kaca televisyen di pandang. Iklan...

"dah tu mana kau pergi? "tanya Ariana. Lahh! Pergi mana?!

"jejak kasih, " ehekk!! Aku pergi main treasure hunter sorang ii!!! Lahh!! Macam suara tikus tersepit pula! (bak kata Lovelyrins!)

Evie berbaring di atas sofa. Bantal hitam diletakkan di atas muka. Menutup mukanya dengan bantal itu.

"betul ii lah. Mana kau pergi? Bukan main kitorang cari tadi tahu! Buat orang risau je! "kata Ariana.

Evie mengembus nafas berat. Dia bangun dari pembaringan. Mengeluarkan surat kecil di dalam poketnya.

"for you from Alvin, "kata Evie.

"mana kau dapat? "tanya Ariana pelik. Dia memandang ke arah mata Evie. Mata Hazel milik Alvin ditenung. Dah lama diorang pergi....

"Evie Eoise, come here for a while "panggil Mike dari arah dapur.

Evie mengerutkan dahi. Mamat ni tak habis ii panggil nama penuh aku. Gerun jadinya! Hishh!

"pergilah cepat, "kata Ariana.

Sebaik sahaja Evie melangkah pergi, Ariana mengambil surat yang berada di atas meja. Dia mengumpul kekuatan sebelum membuka selembar kertas yang berada di tangannya.

--------------------------
×××××
Forgive me, after you received this letter I already gone. Forgive me, I can't ever protect you. Forgive me for leaving you. Forgive me for loving you so much. I never got a chance to get dumped by you... Haihh... It's really embrassing. After this, if you missed me, you can stare at those eyes... If I really gone... I love you... I've falling in love with you. You have to read instead of heard it from me.

Forgive me, Ariana Ivy.

-Alvin Iden-
×××××
-------------------------

Empangan air matanya pecah. Jadi Alvin jatuh cinta dengan aku? Aku tak pernah tahu!! Aku tak pernah perasan semua tu!! Maafkan aku Alvin Iden. Kau tanggung derita sendiri. Aku betul ii tak pernah tahu...

°°°°°
Bilik Zafril disergah. Evie masuk ke dalam bilik itu tanpa mengetuk pintu terlebih dahulu. Zafril mengangkat wajah. Dahinya berkerut memandang ke arah Evie. Biasanya dia ketuk pintu dulu...

Evie mencapai fail coklat di atas almari. Dia menunjukkan fail itu ke arah Zafril. Keningnya diangkat sedikit.

"Evie.. "

"kenapa? "tanya Evie. Nafasnya turun naik. Menahan rasa amarah. Ikutkan hati hendak sahaja dia menamatkan riwayat jejaka dihadapannya.

"dengar penjelasan aku, "kata Zafril.

"cakap lah, "kata Evie. Dia fokus ke arah fail di tangan. Hasil CT scan dikeluarkan. Evie memusingkan badan mengarah ke arah cahaya yang menembusi tingkap bilik.

"aku rahsiakan sebab dia yang nak macam tu. Dia tak nak orang lain tahu, "kata Zafril.

"jadi kau memang tak nak bagitahu aku, "kata Evie. Dia memasukkan semula hasil CT Scan ke dalam fail berwarna coklat itu. Tumor....besar sangat.....

"aku nak cakap pasal benda ni. Tapi tak ada masa yang sesuai. Kau tak sembuh sepenuhnya lagi, "kata Zafril.

"aku tak akan pernah sembuh!! Jadi sampai bila pun kau tak akan buka mulut! "kata Evie. Lepas satu, satu lagi yang datang. Jadi bila aku akan sihat? Bila?

The Mafia's QueenWhere stories live. Discover now