Special Chapter

234 6 2
                                    

Jeff memandang ke jam dinding. Lama lagi waktu untuk berbuka!!! Masih ada berjam jam!! Untung hari ini cuti! Boleh berehat di rumah!!! Yeayy!!!

"kau termenung kenapa? Aku suruh kau bagi aku fail laporan yang kau dah siapkan tu, "

"dekat pejabat lah! Takkan aku nak telepot ke sana?! "

"kurang ajar dowh kau sekarang, "

"bulan puasa! "kata Jeff.

Raff beristighfar panjang. Di bulan Ramadan yang mulia ini, aku tak nak mencarut!!!!!! Jadi jangan jadi bodoh?!!! Ishhh!!! Apa masalah yang tak kena dengan otak dia ni?!!! Takkan ada wayar terputus? Gear tak berjalan?!

"apa pandang ii? "kata Jeff. Judge orang lah tu!!!! Haishh!!

"diam lah! "kata Aeden. Orang nak tengok tv pun terganggu! Apalah! Tak habis ii nak berperang mulut! Sakit telinga aku!

Raff dan Jeff memandang tajam ke arah Aeden. Kau lah senyap! Dah lah buka volume tv tu macam nak bagi satu dunia dengar!

"apa dia buat tu papa? "menggelikan lah aksi lakonan tu...

Levi memandang ke kaca televisyen. Mata kembar itu segera di tutup.

"bodoh lah korang ni!!! "kata Benn.

"arggh!! Kau kenapa tengok aksi lapan belas tahun ke atas!? Bulan ii puasa pula tu!!! "kata Raff. Terasa bahang di mukanya.

"korang ni memang tak nak hidup ke? Apahal ajak Micheal dengan Malvyn tengok sekali? "machine gun dihala ke arah mereka. Dua belah tangannya memegang machine gun. Sedia untuk melepaskan butir ii peluru.

"aku tak bersalah! "kata Raff dan Jeff serentak.

"aku tak tahu apa ii pun!! "kata Benn. Habislah.... Aku boleh rasa ada benda tak kena dengan diri dia minggu ni.... Habislah.... Menyesal pula muncul waktu ii macam ni! Tahu aku memerap diri di dalam bilik sahaja!

"aku tak pernah tengok movie ni! Baru tengok! Mana aku tahu! "kata Aeden.

"Evie enough, " Wan melangkah keluar dari lift bersama isterinya.

"that make a big damage to their mind.. "

"enough... Don't make their see your true colour, "

"papa! Lama lagi ke nak tutup? "tanya Micheal. Susah betul jadi budak kecil ni! Huahhh!! 

Layla memegang tangan Evie yang memegang machine gun. Dia meletakkan tangan Evie kembali ke sisi. Evie terdiam, perasaan marah yang menguasai hatinya semakin pudar. Entah mengapa dia terasa tenang.

Micheal dan Malvyn melangkah ke arahnya. Tubuh yang dirindui itu dipeluk erat. "dah!! Evie tak payah pergi mana ii lagi tau! Kalau nak juga jangan lupa bawa abang dengan adik sekali! Kitorang nak ikut! "

Sebulan dia meninggalkan Malaysia. Evie kembali ke London, menguruskan pekerjaannya. "okay, but stepped back. I need to change my cloth, "kata Evie. Main peluk je diorang ni... Dah lah kecil lagi, senang kena sakit!

"tak apalah! "kata Mereka.

"one, "Evie mulai menghitung.

Dengan muka masam mereka menapak ke belakang. Tangan di lipat ke dada, beberapa saat kemudian, berlari ke arah Levi. Jejaka itu dipeluk erat.

Dengan pantas Evie menaik ke atas, mandi dan menukar pakaian. Perlahan dia duduk di hujung sudut bilik. Terlalu banyak aset yang Alex tinggalkan buat kami berdua. Macam tu sekali dia sayangkan kitorang. Tak ada nama lain. Syarikat ii dia, saham ii dia, hartanah, bangunan, resort dan hotel, semua milik kami, semua dibahagi sama rata. 

The Mafia's QueenWhere stories live. Discover now