"ingatkan dah tak reti nak balik rumah, "
"haah, "
"jangan menjawab lah gila! "kata Wan. Asyik nak menjawab je kerjanya! Bagilah aku selesai membebel dulu!!!
"you done? "tanya Evie. Tidak menunggu Wan untuk menjawab, dia terus sahaja berlalu pergi. Aku tak ada masa sebenarnya nak dengar bebelan dia. Aku nak cepat pergi. Lantaklah jadi apa pun. They going after me by the way. All of you going to be fine. As long as I leave.
Apa maksud Wan latih orang lain selain kitorang? Aku tak nak tahu, tapi tertanya tanya. Tak guna betul. Hishh! Lantak lah!! Suka hati lah nak buat apa! Aku malas dah layan! Lagipun semua masalah berpunca dari diri aku sendiri. Jadi kenapa aku perlu teragak agak untuk keluar dari hidup mereka? Tanpa aku mereka akan lebih bahagia.
Aku tak nak rapat dengan diorang. Diorang tak perlu tahu pasal diri aku dan aku tak nak tahu pasal diri diorang. Cukup lah kenal macam tu sahaja. Aku tak nak dengar penjelasan mama, sebab ii dia lahirkan aku dekat sana. Aku tak rasa pun nak rapat dengan diorang.
Pakaian ditukar. Bag diangkat. Kakinya juga melangkah keluar dari bilik itu. Evie melangkah keluar dari lift. Mata ii memandang ke arahnya dengan penuh tanda tanya.
"Evie pergi mana?! "tanya Micheal.
"nak ikut! "
"step back where you are just now, "
Kembar itu melangkah ke arah tempat tadinya mereka bermain.
"okay, "
Evie melangkah keluar. Superbike dihidupkan.
"she leaving again isn't?!! "Micheal memandang tepat ke mata Levi. Sikit sahaja lagi untuk mereka mengalirkan air mata.
"she won't. I'm going to stop her, "kata Levi dengan senyuman. Rambut mereka berdua diusap. Why would you come in and out in my life? Can't you stay? I want you to be mine. Just mine.
"pergilah kalau kau rasa kau mampu untuk tawan hati dia, "kata Wan. Tak mudah untuk hidupkan hati dia yang dah lama mati. Tak mudah untuk sedarkan dia yang semua manusia mempunyai perasaan cinta. Tak mudah untuk tundukkan ego setinggi langit milik Evie Eloise.
"papa... Bring her back. I want to be with her forever! "kata Malvyn.
"duduk diam semua, "arah Puan Rina.
"she's going to London. We will meet there. There's no need to chase after her. We going there anyway, "kata Puan Rina.
"let her think that she finally free this time. She won't be able to go anywhere after this, "kata Puan Rina dengan senyuman di wajahnya.
"huhh.. She already know about Lalunna Salsabila. There's no way she could stay when someone breaking their promise, "kata Jeff.
"you better chase her if you really love her, "Jeff melangkah keluar dari rumah. Masuk ke dalam kereta. Kau kawan aku. Kawan rapat aku. Adik aku. Kau tak akan dapat pergi jauh dari keluarga kau sendiri Evie Eloise. Permainan yang kau cipta sendiri akan tamat. Biar kita semua dapat rasa sakit yang kau rasa. Biar kita sama ii keluarkan Ariana Ivy dari neraka dunia.
"careful, "pesan Zafril. Kunci kereta Aston Martin milik Evie diberi. Dia ada hak untuk menentukan kebebasan sendiri. Dia akan kembali sendiri bila tiba waktunya. Kereta hitam itu semakin hilang dari pandangan mata. Sekejap sahaja kereta itu meluncur laju meninggalkan dia di sana.
"Ariella, the day has come. You going to be free, " sikit je lagi. Tunggu sikit je lagi.... Aku pun akan bebas. Aku akan teruskan hidup tanpa mereka. Aku akan lupakan mereka semua. Lapan tahun ni hanya sia ii. Aku tak patut pun jejakkan kaki ke Malaysia. Kalau dari awal macam ni, Alex tak akan terkorban. Dia tak akan tinggalkan aku.
YOU ARE READING
The Mafia's Queen
ActionThe Second Mafia's Series: The Mafia's Queen ••••• "now, "kata Evie. Mereka semua melangkah ke arah kereta masing ii. Pintu kereta Ferrari berwarna hitam miliknya di buka. By the way!!! I already had my license!! °°°°° ••••• "Evie suruh berpecah...