Ukiran pada batu disentuh lembut dengan jari jemarinya. Mata memandang ke arah keindahan matahari terbenam. Tempat sama yang mereka terokai bersama.
Derauan ombak sedikit sebanyak mengusir rasa sedih di hati. Sayu memikirkan nasib gadis itu ketika ini. Beribu? Mungkin berjuta kemungkinan yang telah pun berlaku tanpa dia sedari.
Tiga bulan dia cuba mencari jejak yang langsung tidak ditinggalkan. Bermacam macam cara telah di buat bagi menemui gadis itu. Hanya adiknya yang kembali ke pangkuan keluarga.
Tiada sepatah kata yang keluar dari mulutnya. Entah apa yang terjadi sehingga dia diklasifikasikan trauma. Seperti roh yang meninggalkan jasad. Tiada reaksi yang di beri apabila soalan diajukan. Tiada jawapan yang di balas.
"kau dah kenapa, "tanya Jeff. Wajahnya jelas menunjukkan rasa sedih, sayu, kecewa? Pelbagai macam perasaan yang dapat ditafsir dalam selikas pandang. Sengaja dia mengikuti jejaka itu tanpa disedari olehnya.
"tak ada apa.... Aku rindu waktu bersama dengan dia....tak banyak kenangan yang ada, "kata Haziq. What kind of King treated her Queen like that? Useless. Huh....
Pelbagai perasaan yang boleh dialami dalam sekelip mata. Boleh jadi aku sedih, gembira, benci diri sendiri pada waktu yang sama. Tapi aku tak boleh berfikir dengan lebih terbuka sebab kena teruskan hidup sebagai Muhammad Haziq bin Aqlan Harith.
"kau tahu? Waktu hari pertama dia jumpa aku, dia asyik tanya pasal kau, "kata Jeff. Dia tersenyum mengingat kembali masa lalu. Masa baru ii nak berkawan dengan diorang semua.
Haziq tersengih. Does that feeling gone now Aria? The way I treat someone that I'm going to called my Queen one day?? You shouldn't be jealous over little thing's next time.... Because of your anger, you hurt your own future Queen.
Haziq meraup wajahnya. Tak kisah berapa banyak kali aku minta maaf, dia tetap akan maafkan. Tapi hati aku tak akan pernah tenteram lagi. The way I treat her.... I'm going to regret my whole life......
"dia tanya macam ii pasal kau. Wan sampai malas nak layan, "kata Jeff. Dia tertawa kecil. Ariana Ivy.....tolong jangan tinggalkan kami pula. Tolong teruskan hidup... Aku sayang kau... Semua orang sayang kau. Jadi kau ada sebab untuk terus hidup dan tak putus asa.
"jadi aku yang tak perasan, "kata Haziq. Ada orang yang sayang aku, cintakan aku dalam diam. Tapi aku terlalu buta untuk melihat.
"sebab kau bodoh. Dalam hati kau hanya ada Evelyn waktu tu, "kata Jeff. Jeff tersenyum sinis. "sampai kau tak sedar berapa banyak luka yang kau pernah bagi dekat dia, "kata Jeff.
Belum di tambah lagi dengan masalah yang Evelyn tu buat. Evie koma waktu tu. Ariana kena ubat bius. Which is really dangerous for her health!!! Macam mana aku nak lupa? Benda tu melibatkan nyawa mereka!!
"aku buta dengan cinta palsu yang ditayangkan, "kata Haziq.
Jeff mengetuk kepala Haziq kuat. "tak guna nak menyesal. Tak ada masa nak berjiwang. Kita kena gerak sekarang, "kata Jeff selepas mengilas jam tangan sekilas. Langit dah makin gelap. Orang ramai tadi pun dah beransur beredar.
"tak perasan pula, "kata Haziq. Tangannya diangkat dari batu yang terukir. Dia bangun dan melangkah pergi bersama Jeff.
Ariana Ivy...
Tolong kembali pada aku semula. Jangan tinggalkan aku tanpa kau. Maafkan aku....."arghh! "
Jeff segera menoleh ke belakang. "are you okay? "tanya Jeff. Dia menapak beberapa langkah ke arah Haziq. Kakinya tersekat di celah batu. "kau buat apa? Mata tu letak mana? "kata Jeff.
YOU ARE READING
The Mafia's Queen
ActionThe Second Mafia's Series: The Mafia's Queen ••••• "now, "kata Evie. Mereka semua melangkah ke arah kereta masing ii. Pintu kereta Ferrari berwarna hitam miliknya di buka. By the way!!! I already had my license!! °°°°° ••••• "Evie suruh berpecah...