BAB 34

103 6 0
                                    

"Evie Eloise....tolong jangan layan aku macam ni.. "kata Zafril. Kau benci aku? Tapi kenapa? Itu permintaan terakhir Alvin. Aku hanya tunaikan...

"you know talking to her is useless. She won't answer you, "kata Ariana. Lantak kau lah nak buat apa. Aku dah penat layan.

"Evie Eloise please....answer me, "kata Zafril.

Evie mencengkam leher Zafril dengan kuat. "I'm fucking tired with all this shit. Get out, "kata Evie tepat di muka Zafril. Huhh... Korang yang paksa aku untuk terima mata ni. Jangan menyesal dengan keputusan sendiri.

Dengan mudah Zafril membebaskan dirinya. Dia pula yang mengunci pergerakan Evie. "jangan paksa aku jadi kasar dengan kau!! Aku boleh buat kalau aku nak, "kata Zafril dengan sinis.

"Zafril!! Lepas!! "arah Ariana.

Darah segar tersembur keluar dari mulut Evie. Dia jatuh ke lantai. Telinganya ditutup. Bunyi dentuman yang kuat jelas kedengaran di telinganya.

"Evie?! "panggil Zafril.

"dia belum sembuh sepenuhnya! Tengok apa yang kau dah buat!! "kata Ryan. Tubuh yang mula melemah itu diletakkan di atas katil.

"just let me disappear!! "

"I don't want to remember all this shit!! "

"Evie!! Enough! "kata Ariana.

"shhh.... We can do it together... You not alone, "kata Zafril.

"you not the person that I know. Eva never let her enemy alive after what they done. But you don't even want to move on! You not the only one that suffer! You not the only one that hurting!!! Keep that in your fucking mind!! "

Ariana keluar dari bilik itu sebaik sahaja berkata kata. Ryan dan Mike mengekori dari belakang.

"please Evie... I have to put you in my plan. We have to protect your family. They aiming them, "kata Zafril.

"kau tak perlu pura ii kuat Aria, "kata Ryan. Dia duduk di sebelah Ariana yang termenung.

"apa dah jadi ni... "

Wajahnya diraup. Sekelip mata semua benda berlaku. Macam ii pula tu. Keluarga mereka dalam bahaya. Evie pula masih dalam proses pemulihan. Bila semua ni akan berakhir? Aku rindu untuk berada dekat dengan keluarga....

"aku nampak Alvin dalam dia tu pun dah buat aku bahagia. Aku rasa dia tak pernah tinggalkan aku, "kata Ariana. Walaupun hakikatnya dia dah pergi. Tak akan pernah kembali.... Sahabat yang tiada ganti.

"sebab tu kau selalu nak marah bila nampak Evie? Sebab kau ingat Alvin? Kau nak lupakan Alvin? "kata Ryan.

"bukan marah. Tapi aku benci tengok dia lemah. Aku tak tahu apa yang jadi selama tiga bulan yang dia lalui tu, "kata Ariana. Macam mana kalau dia betul ii pergi? Macam mana kalau dia tinggalkan aku? Apa yang akan jadi dekat aku bila dia dah tak wujud dekat muka bumi ni?

"sampai satu tahap dia sendiri akan sedar apa yang dia patut buat, "kata Ryan. Tak perlu risau pasal dia. Cukup beri perhatian supaya dia tak buat benda bodoh.

°°°°°
"tarik!!! Tarik cepat!! "arah Jeff. Dia membantu Raff untuk menarik joran. Baru sahaja ada ikan yang memakan umpan.

"janganlah menjerit dekat telinga aku, "kata Raff. Boleh pekak terus macam ni. Kalah bunyi dentuman bom yang meletup. Hebat kan adik aku...

"kisah apa aku? Fikir aku kisah? Tak apa. Nanti kau dapat kad lagi. Kad OKU, "kata Jeff.

Raff menjentik dahi Jeff dengan kuat. "mulut tu jaga! "kata Raff. Dasar lu anak pungut! Kan dah mendapat!! Huh!!

The Mafia's QueenWhere stories live. Discover now