Lima tahun kemudian...
"Evie?! Is that you?!! "kata Ariana. Apa jadi?! Aku bangun ii je aku nampak kelibat dia!!
"huh?! Mana?! Mana?! "tanya Jeff. Ariana melompat dan menarik kepala Jeff ke arah kolam renang.
Evie tersenyum memandang ke arah mereka berdua. Surprise motherfather!! I'm back!! Aku tak bagitahu sesiapa pun yang aku balik. Tiba ii muncul! Romantik kan?! Hahahha!!!! Bodoh...
"why are you leave without telling me anything?!! You only leave that damn note!!! "kata Ariana. Bahu kawannya di goncang kuat tanpa belas kasihan.
"nanti dia betul ii tinggalkan kita baru tahu. Terus menuju ke alam abadi, "kata Jeff. Tak dapat jumpa lagi!!
Ariana terus menghentikan perbuatannya. Tangannya naik ke pipi Evie.
"kau kenapa? "tanya Evie. Tiba ii tampar orang. Boleh mati terkejut macam ni.
"argghhhh!!!!! Syaitan!!! Dia muncul sebagai jelmaan Evie!!! Kenapa kau tak menjerit waktu aku tampar kau?! "kata Ariana. Waktu pagi ii macam ni kau nak buat hal?! Nak aku buka ayat AlQuran?!!
"really? "kata Evie. Sampai macam tu sekali? Mungkin sebab aku tak ada perasaan kot? Macam tak sakit je macam mana aku nak jerit!?
"baby! "panggil Jerung. Awal pagi sangat ni aku datang. Aku hantarkan Evie je. Heheheh! Aku ada terlalu banyak masa jadi aku dengan baik hatinya bawa dia balik! Baik kan aku?!!
"kau pun ada?! "kata Ariana. Ni mesti hantu lanun ni!!! Dah lah menjelma jadi kawan aku! Sekarang jadi Jerung pula!! Nasib bukan ikan jerung yang betul tu!! Kalau tak aku gigit dia!!!
Lengan Ariana di siku perlahan. "kau ni! Diorang ada bayang! Kalau hantu mana ada bayang! "kata Jeff. Tengok banyak cerita hantu lagi! Tu lah padahnya!!!
"Evie?! "kata Ariana. Huahhhh!!! Evie Eloise pembawa masalah aku dah balik!!!! Huahhhhh!!! Nak peluk tapi tak nak. Aku tak suka peluk ii orang ni!!!
"buruknya muka, "kata Evie. Nak nangis pula. Fikir aku akan layan? Aku tengah rindu Micheal dengan Malvyn ni. Baik jangan kacau.
"aku pergi dulu tau. Ada kerja nak buat nanti, "kata Jerung. Teringat sesuatu! Ada 'barang' yang perlu di terjunkan hari ni! Hahahahah!!! Bukan dadah ya!! Tak main benda kotor ni!! Aku campak manusia dalam laut je!!!! Bagi ikan Jerung aku kenyang!!! Heheheh!!!
"Okay! Thanks, "kata Evie. Tunggu sampai kelibat Jerung menghilang dari pandangan mata Evie melangkah masuk ke dalam. Banyak perubahan yang telah berlaku pada rumah besar ini. Macam ii berubah. Lebih moden dan lebih menarik. Lagi ii bila semua perabot dan warna dinding itu. Hampir semuanya warna putih, hitam dan kelabu.
Evie yang teringat sesuatu segera berlari dan melangkah ke arah Zoo Mini. Rasanya beruang tu ingat aku lagi tak?
"dia dah tak aktif sejak kau pergi dulu, "kata Jeff. Mungkin dia perasan kot, Evie dah pergi.
Evie memasukkan kod kata laluan. Beruang matahari yang ternampak kelibat Evie segera menapak ke arahnya. "I'm back! "kata Evie. Beruang itu di peluk dengan erat.
"lahh! Emotional!! "kata Ariana. Air matanya di seka menggunakan lengan baju tidur. "huahhh!! Aku tak mandi lagi?! "kata Ariana. Hishhh!!! Kena mandi!!! Benci betul!!
"pergi lah mandi, "kata Jeff tu pun nak nangis ke? Melebih sangat tu! Membazir air mata je!! Simpan lah air mata tu sikit!!!
°°°°°
"what took you five year to come back? I have made it clear only four years. And you been missing for one year, "kata Wan. Yes! Seperti yang di bincang dan di janjikan dia hanya perlu ambil alih syarikat di Italy dan Turkey hanya empat tahun sahaja. Tapi dia hilang selama setahun selepas Micheal dan Malvyn di hantar ke keluarga mereka. Itu pun orang lain yang bawa mereka balik dengan kawalan yang sangat ketat.
YOU ARE READING
The Mafia's Queen
AkcjaThe Second Mafia's Series: The Mafia's Queen ••••• "now, "kata Evie. Mereka semua melangkah ke arah kereta masing ii. Pintu kereta Ferrari berwarna hitam miliknya di buka. By the way!!! I already had my license!! °°°°° ••••• "Evie suruh berpecah...